הפיג'מות. מתוך פייסבוק

מסיבת פיג'מות: 16 שנים לסדרת הילדים המיתולוגית שצולמה בחולון

אחת מסדרות הילדים והנוער המצליחות בכל הזמנים חוגגת 16 שנים: באיזה רחובות צולמו הסצנות המפורסמות ומי השחקנית שיצאה לחו"ל בעקבות הסדרה?

פורסם בתאריך: 6.7.19 11:52

גם אתם מרגישים זקנים? אז דעו שיש לכם סיבה טובה לזה כי השבוע לפני 16 שנים עלתה לאוויר קומדיית המצבים "הפיג'מות" אשר הפכה לקאלט עבור כל ילד וילדה שגדלו כאן שנות ה-2000.

במרכז העלילה היו חברי הלהקה: אילן רוזנפלד, קובי פרג' ועודד פז שעברו לגור יחדיו בבניין במרכז תל אביב בכתובת הבדיונית מאז"ה פינת מאפו. חברי השלישייה שהיו עד אז אלמונים  ברוב, הפכו ברגע אחד לכוכבי הילדים של ישראל.

רבים אינם יודעים, אך רוב פרקי הסדרה שרוב עלילתה מתרחשת בתל אביב, צולמה ברובה בחולון. שלוש עונותיה הראשונות אשר הוקלטו בשנים 2003-2004 צולמו באולפן ארעי שהוקם בתוך בניין הקניונכול על גבול ראשון לציון וחולון.

מרבית צילומי החוץ של הסדרה נעשו בקריית בן גוריון. כך למשל בפרק הסיום של העונה השלישית מופיעים חברי הלהקה כשהם שרים ברחובות נתניה אך למעשה היה זה אחד הרחובות בקריית בן גוריון.

צילום: מתוך "הפיג'מות".



אחד הדברים שאפיינו בצורה בולטת את הפיג'מות היא שבירת הקיר הרביעי או יותר נכון, ריסוקו המוחלט. החל מן הפרק הראשון כל דמויות הסדרה היו מודעות לכך שהן חלק מסדרת טלוויזיה כשהן פונות אל הבמאי ואנשי הצוות של האולפן פעמים רבות. כמו כן, כל מי שגדל על הסדרה זוכר היטב את המסך הלבן שהיווה מעין עלילה צדדית מחוץ לעלילת הפרק.

הפיג'מות הייתה ניסוי מסקרן בתולדות הטלוויזיה בישראל. לראשונה נוצרה קומדיית מצבים אשר תוכננה מראש לקהל יעד של ילדים. הצפיות לצד החששות היו רבים, אולם הסדרה ליוותה את ילדי סוף שנות ה-90 זמן ארוך משחשבו. לא מעט שחקניות מפורסמות התפתחו בסדרה המיתולוגית, אחת מהן היא אלונה טל שפרשה לטובת קריירה בארצות הברית והוחלפה בימית סול שבהמשך הצטרפה לקאסט גם דנה פרידר.



בשנת 2004 הגיעה הסדרה לסיומה וכל הסט פורק, אולם כמות ההערצה של ילדים ובני הנוער דווקא גברה וכמות ההורדות בשירות ה-VOD עלו.

בעקבות כך, הוחלט בשנת 2006 הוחלט להפיק עונה נוספת, רביעית במספר. מאז ועד העונה האחרונה צולמו כל פרקי הסדרה באולפני ברודקאטס שברחוב המלאכה. נכון להיום הפיג'מות היא הסיטקום בעל מספר הפרקים הרב ביותר, 223 במספר אשר נפרסו על פני תשע עונות. הפיג'מות צברה אהדה רבה בקרב הילדים, עד אשר הופקו לה מספר סדרות בת, אשר הזכורה שבהן היא "מנדלבאום בלש פרטי" שיצאה בשנת 2009.

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר