דודו שטיינר

מורה מחולון על דברי שר החינוך: "שר זמני שמנסה למחוק זהות של אוכלוסייה"

מחנך מתיכון עתידים כתב בפייסבוק כי "תאהבו את עצמכם, זאת המתנה הכי טובה שתעניקו לעצמכם בחיים. כולנו אנשים טובים ולכולנו הזכות לאהוב"

פורסם בתאריך: 15.7.19 13:01

דודו שטיינר בן ה-32, מורה לאזרחות, מחנך ורכז שכבה י"א בתיכון עתידים בחולון, כתב אמש (ראשון) בפוסט לתלמידיו לאחר ששמע את אמירותיו ההומופוביות של שר החינוך, רפי פרץ, כי "רציתי להגיד שאני אוהב אתכם, את כל אחד ואחת מכם, על מי שאתם, על שלל הזהויות של כל אחד ואחת מכן".



מתי יצאת מהארון? 

"אף פעם לא הייתי ממש בארון. זה לא משהו שאני מסתיר אותו או לא מוכן לדבר עליו. באופן רשמי זה קרה בסוף השנה השלישית להוראה לפני כשלוש שנים. התחלתי לדבר על זה בכיתות בשיתוף ארגון חושן, בניתי מערך שיעור מובנה שמידי שנה אני מעביר לתלמידים שלי כשהפוקוס הוא לא עליי – אלא על השיח של זהויות, מתוך מקום ורצון להגיד שכולנו בני אדם ומקבלים ואוהבים כל אחד באשר הוא".

איך התלמידים קיבלו את זה? 

"למרבה המזל, התלמידים קיבלו את זה יפה ובצורה פתוחה. בחרתי לשתף אותם ברגע שבנינו מערכת יחסים שמבוססת על אמון. אחת ההתלבטויות שעמדה בפניי, ובעצם של כל מורה להט"ב, היה החשש מכך שהחותם שלי יהיה לא 'המורה' אלא 'המורה ההומו'. לשמחתי הרבה, לא נתקלתי בהומופוביה. להיפך, השיח יצר אצל התלמידים אמון לבוא ולשתף אותי בדברים מאוד אישיים וקשיים שהם עוברים. ברגע שהמורה שמולך עומד חשוף ומדבר איתם בצורה חופשית – זה מהווה יתרון כי זה מאפשר יותר נגישות של תלמידים אליך". 

תלמידים נחשפים בפניך? 

"קורה כל הזמן שתלמידים נחשפים בפניי ואני לא חושב שהם צריכים להתמודד עם זה לבד. מספיק שיהיה מבוגר אחד שהם סומכים עליו, לדבר ולהתייעץ איתו. זו המטרה שלנו בחינוך – לתת להם כלים להתמודד ובעיקר לגרום להם להאמין בעצמם ולאהוב את עצמם". 

מה אתה חושב על האמירה שלו? 

"אני חושב שפוליטיקאים מנסים למקסם את הרווח הפוליטי שלהם, וזה הרבה פעמים על חשבון קהילות שונות. מה שהוא מנסה לייצר, מאוד שונה מהיום-יום שלי בעבודה, בחינוך ובבית הספר בפרט. אני עובד במקום מאוד מקבל ופלורליסטי. יש מורים ותלמידים מכל הקצוות והזהויות ואנחנו מנסים לתת את המקסימום כדי לאפשר לכולם לבוא לידי ביטוי ולהרגיש בנוח עם עצמו. ואז מגיע שר חינוך בממשלה זמנית ומנסה למחוק זהות של אוכלוסייה".

עוד הוסיף שטיינר כי "יש שיח של זהויות שמייצר הרבה קיטוב ושנאת חינם – בניגוד מוחלט למה שאנחנו מייצרים בבית הספר. אין לי בעיה איתו ברמה האישית – אבל ברגע שאתה מקבל תפקיד, גם אם הוא זמני, יש לך אחריות והאחריות היא לדאוג לכלל תלמידי ישראל.  קראתי את תגובת ההמשך שלו שמדובר בזכותו להתבטא ובחופש הביטוי – וזו אומנם זכותו – אבל בתור שר חינוך יש לך אחריות גדולה עוד יותר להתבטא מבלי לפגוע באף אחד אחר. אני רק חושב על הנערים הלהט"בים בארון שעוברים את התקופה הכי מבלבלת וקשה בחייהם ולשמוע דבר כזה מאדם שהם אומנם אינם מכירים, אבל ההד התקשורתי יוצר עימו היכרות מעמיקה ועשוי לגרום להם נזק רב. המטרה שלנו כאנשי חינוך היא לעזור להם ולמזער את הנזקים". 

הפוסט של דודו שטיינר

איך מנהל בית הספר שלך הגיב?

"מנהל בית הספר שלי דיבר איתי, וחייב להגיד בהקשר הזה שהוא אדם מדהים, כ"כ מכיל ופלורליסטי. אני פטריוט של בית הספר הזה. הוא נותן רוח גבית ומאוד חשוב לו היה גם בשבוע הגאווה לתלות דגלי גאווה ולהסביר לתלמידים כמה חשוב שהם יאהבו אחד את השני וכמובן את עצמם". 

האם עלתה בך המחשבה לעזוב את מערכת החינוך לאור האמירות האחרונות ? 

"כן ולא. מצד אחד כן כי יהיה לי מאוד שה להיות במערכת שעומד בראשה אדם עם ערכים שהם בניגוד מוחלט לאידיאולוגיה שלי. ולא רק בניגוד מוחלט לאידיאולוגיה שלי אלא גם מבטל את הזהות שלי. מצד שני, שרי חינוך מתחלפים בהתאם לסיטואציה הפוליטית. מה שחשוב בסופו של דבר היא העשייה המקודשת ביום יום של בית הספר ובדיוק בגלל זה כן חשוב להישאר במערכת, כי חשוב שיהיה בה מגוון רחב של אנשים עם שלל זהויות ולא לאפשר לאדם אחד לקבוע סל ערכים מסוים למערכת שלמה. אנחנו כאנשי חינוך צריכים להיות משמעותיים עבור הילדים, לעשות איתם תהליכים ולהשפיע לטובה חרף כל הקשיים מסביב- העשייה היומיומית תמיד נמשכת". 

האם נתקלת בתגובות חשוכות? 

"אני ספציפית לא נתקלתי בתגובות חשוכות. יש הרבה כוח לתקשורת המונים וכל אדם יכול היום פשוט לבוא ולהגיב כלפיו לחיוב ולשלילה ובגלל זה אני חושב שיש כוח לתקשורת להרוס חיים של בן אדם ויש לה יכולת גם לבנות אותם. היום רואים את זה בכל האוכלוסיות ולא רק כלפי הלהט"בים גם כלפי האתיופים ודתיים וחילונים. השיח בישראל הפך להיות כ"כ אלים ככה שהמאבק הלהט"בי חייב לשתף פעולה עם כל שאר האוכלוסיות המודרות בישראל שמרגישות היום אפליה.  יש כאן סוג של מלחמה על זהות של מדינה: האם רוצים שתהיה כאן מדינה שלא מאפשרת לאף קבוצה לבוא לידי ביטוי במרחב הציבורי שלה או שאנחנו באמת הולכים עד הסוף על דמוקרטיה אמיתית ומאפשרים שיח פלורליסטי לכל הקצוות. הכול מתחיל מלמעלה. ברגע שהמנהיגים הם אלה שיוצרים את הקיטוב בצורה די יזומה, אז אנחנו נמשיך לראות את השיח הזה". 

שטיינר סיים את הפוסט בפייסבוק בבקשה לתלמידיו בעבר ובהווה: "תאהבו את עצמכם, זאת המתנה הכי טובה שתעניקו לעצמכם בחיים. תאהבו אדם, כולנו דומים וכולנו שונים. כולנו אנשים טובים ולכולנו הזכות לאהוב". 

 

תגובות

4 תגובות
  1. מוסדי

    מזעזע שזו הרמה של המורים של הילדים שלנו!!
    שיהנה ושיעשה מה שהוא רוצה בחדר המיטות שלו אבל שלא יהפוך את השטות הזו למערך שיעור אזרחות לשטוף את המוח של המתבגרים.
    מנצל את הבמה שלו לשטוף את המוח שלהם.

  2. ארז.

    להבדיל משר החינוך אין לי ספק כי מדובר באיש חינוך מהמעלה הראשונה.
    חינוך זו זכות קדושה ולגרום לכל תלמיד להרגיש ראוי, אהוב ולקבלו כמו שהוא היא היא הבסיס לחינוך ראוי.
    ראוי שמישהו ילחש לך את זה לשר החינוך.

  3. F

    אתם מגעילים את הנשמה איזה זהות ואיזה אוכלוסיה עשיתם עצמכם אישו תעשו מה שאתם רוצים בבית שלכם לא בפרהסיה לעיני ילדינו

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר