אשפה בחולון
אשפה בחולון

העירייה מפנה פחים ציבוריים ומחייבת הקמת ביתני אשפה

העירייה הודיעה על פינוי הצפרדעים מהרחובות ובניניים ללא חדרי אשפה יצטרכו לבנות אותם. התושבים זועמים: "למה עיריית חולון מחייבת אותנו להוציא כספים שאין לנו?"

פורסם בתאריך: 24.7.19 10:07

עיריית חולון תחל לפנות בהדרגה את מכולות האשפה הגדולות, "הצפרדעים", שמוצבות במרחב הציבורי ומדיפות ריחות לא נעימים, גוזלות שטחי חנייה מהדיירים ומהוות מפגע תברואתי וסביבתי ומכשול להולכי הרגל. בתוך כך, העירייה דורשת מתושבי חולון להקים ביתני אשפה בתוך שטח הבניין ולפתוח את חדרי האשפה הקיימים המשמשים למטרות אחרות. דבר שמעורר זעם בקרב תושבים.



העירייה יידעה את ועדי הבניינים בפרויקט המתוכנן שבתגובה העלו התנגדויות וחששות רבים, "הדרישה הזו מהעירייה היא לא הגיונית. מדובר על לא מעט דירות שיש כאן בשכונה ועכשיו להקים ביתני אשפה בתוך הבניינים, להוסיף כספים אדירים בשטח הבניין זו תהיה הוצאה כבדה כאן עבור דיירי הבניינים. ההחלטה הזו פוגעת בנו בסופו של דבר", אמר דייר באחד הבניינים המדוברים.

"העירייה זורקת את האחריות על חשבוננו", טען שכן נוסף. "אני מבין שזה חוסך לעירייה ומשאבים, אבל על חשבון התושבים? זה לא בא בחשבון", הוסיף הדייר. לדבריו, "השכונה שלנו כל כך ישנה והבניינים לא ערוכים לכך אז מה הפיתרון שהם מציעים? להביא את החולדות והעכברים אלינו הביתה".

תושבת ותיקה בשכונה אמרה כי "לא האמנתי ששמעתי, שרוצים שאנחנו נבנה את פחי האשפה. אני גרה בחולון 40 שנה ומשלמת ארנונה בזמן. למה עיריית חולון מחייבת אותנו להוציא כספים שאין לנו כדי לבנות פחי אשפה?".

תושב נוסף בשכונה אמר כי "אני דייר חדש פה, עברתי לכאן רק לפני שנה וחצי בערך. אנחנו זורקים את הזבל בפחי הצפרדע כי אין בבניין שלי פח". התושב הוסיף כי "העלויות של בניית חדר אשפה בשטח הבניין יהיו עלינו, והבנתי שאנשים לא מסכימים לכך. חלק מהאוכלוסייה פה היא קשישה ומתפרנסים מביטוח לאומי". הוא סיכם, "להיכנס להליך של שיפוצים בבניין רק בגלל שהעירייה החליטה, תמוה מאוד בעיניי, נראה מה יעשו כאשר הררי הזבל יעלו על כולם".

מעיריית חולון נמסר: "חוק העזר העירוני קובע, כי האחריות להימצאות ביתני אשפה בשטח בנייני המגורים חלה על הדיירים ודבר זה מופיע בדרך כלל גם בדרישות היתר הבנייה. לאור ההחלטה של עיריית חולון לסלק את 'הצפרדעים' מהמרחב הציבורי בשל המטרדים שהם גורמים (ריחות רעים, מכשול להולכי הרגל ועוד), העירייה תאכוף את החוק לפתיחה של ביתני אשפה קיימים, שהדיירים הסבו אותם לשימוש אחר (מחסנים, למשל) ולהקמה של ביתני אשפה במקומות שהם לא קיימים. כפי שפורסם, העירייה תסייע לתושבים בכל דרך בהליך ההקמה, שדורש הוצאת היתר בנייה. העירייה גם תספק את הפחים לדיירים שיכנסו לתוך הביתנים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר