בזכות שמלות כלה: רון ולאונרדו יוכלו להקים משפחה

ערב הגאלה שתכננו בני הזוג מחולון, נועד לסייע להם במימון הליך פונדקאות בחו"ל, בוטל בהוראת הרבנות אבל אז נחלץ לעזרתם בעל אולם אירועים

פורסם בתאריך: 27.7.19 17:59

רון כהן ולאונרדו קוראה מחולון חולמים להביא לעולם ילד ולהקים משפחה. השניים, שהתחתנו באירוע מושקע עם בני המשפחה והחברים, לא העלו על דעתם שהדרך להקמת המשפחה תהיה קשה ומורכבת כל כך.

כדי שיוכלו להגשים את החלום, הם הגו הרעיון המקורי כדי לגייס כספים להליך המורכב והיקר של פונדקאות בחו"ל, אלא שאז הרבנות טרפדה את היוזמה ומה שנחלץ לעזרתם הוא הבעלים של אולם אירועים בראשון לציון. התוצאה: מעין יריד ענק שיציע ספקים בתחום האירועים, שכל הכנסותיו לצורך הליך הפונדקאות.



כהן, בן למשפחה חרדית, וקוראה, קצין במילואים, כבר הכינו את עצמם לרגע שבו ירצו להביא ילד לעולם ולהרחיב את המשפחה. לצורך כך הם תכננו להפיק ערב גאלה חגיגי למתחתנים תחת הכותרת "150 שמלות כלה לילד", שיציע ספקים לאירועים בתחומים שונים, משמלות כלה ועד מאפרים ומעצבי שיער, במטרה שכל ההכנסות יועברו ישירות לזוג לצורך מימון הליך פונדקאות בחו"ל. 

אלא שרגע לפני תאריך האירוע הוא בוטל בהוראתה של הרבנות האזורית. לבם של הזוג נשבר, והם שיתפו בסיפורם את קהל העוקבים שלהם ברשתות החברתיות. העוקבים המזועזעים הרבו לשתף את הסיפור ברחבי הרשתות, עד שזה הגיע לשף אמיר דן ("קוקי"), השף של אולם האירועים תרין בראשון לציון. כשקרא דן על ביטול האירוע החשוב, רק ימים ספורים לפני המועד שנקבע, הוא הציע לבעלים ולצוות האולם לארח את האירוע, והם נענו מיד לבקשתו.

"כאשר קוקי סיפר לי על ביטול האירוע ועל הסיבות שבגללן הוא בוטל, מיד הסכמתי לארח את האירוע", מספר שלמה אבייב, בעליו של אולם האירועים. "זה נורא, לכל אדם יש זכות לאהוב ולהביא ילדים לעולם וזה בכלל לא משנה מי הוא. כשנחשפתי לזוג הנחמד הזה, שנלחם כל כך כדי להביא ילדים, לא יכולתי לשבת בצד בחיבוק ידיים. 'ואהבת לרעך כמוך' זה ערך עליון בעיני, וזו ההתנהלות בתרין – ככה העובדים שלי מתנהגים וככה הילדים שלי מתנהגים". 

אחרי האכזבות שחוו לאונרדו ורון, הנתינה הזו מאנשים שהם אינם מכירים ריגשה אותם מאוד. "חווינו ממש מפח נפש סביב הסיפור של הביטול הזה והזכות הלגיטימית שלנו להיות הורים במדינה ששוללת את זה מאיתנו", מספר כהן, "הרגשנו שהזכויות שלנו נדרסות ונרמסות תחת כיבוד התורה וזה ממש לא מה שהתכוונו במקרא. כששמענו שיש אולם אירועים שמוכן להרים את הכפפה ולעזור לנו, היינו בעננים. יש אנשים טובים באמצע הדרך וחשוב שיידעו את זה. לא הכל שחור או לבן במדינה הזו אחרי הכל". 

בסופו של דבר נקבע כי אירוע הגאלה ייערך באולמי תרין בראשון לציון ביום רביעי, 7 באוגוסט, בשעה שש וחצי בערב, תחת אותו סלוגן שנקבע לאירוע המקורי: "150 שמלות כלה לילד".

בערב תתקיים תצוגת שמלות כלה לצד ספקים מתחום האירועים שיציגו את מרכולתם, במטרה לגייס את הסכום הדרוש עבור הליך הפונדקאות שמתכננים השניים. לקראת האירוע אף תצולם הפקת אופנה ייחודית בהשתתפות סלבריטאיות שנרתמו למאמץ בהתנדבות מלאה אשר יעטו על עצמן שמלות כלה. 

"אני מאמין שמי שרוצה להתחתן זכאי להתחתן, ומי שרוצה להביא ילדים – שיעשה זאת באהבה", אומר אבייב, הבעלים של תרין. "אני לא מבין את הזכות שלנו להיכנס לאותם אנשים לחיים. החוק כיום מפלה זוגות חד מיניים בנושאים הללו, וכולי תקווה שבבחירות הקרובות משהו ישתנה", ורון מוסיף רון: "על זה נאמר ילדים שבאים מאהבה, כל כך הרבה ידיים נירתמו למעננו כדי שנגשים את החלום שלנו להיות הורים, ובכלל זה שאני יכול לשלב פנימה את הנשמה שלי והפאשן שלי לאופנה, עבור שנינו זה "ביאת המשיח"

אבייב מספר ש"אני לא חלק מהקהילה הגאה, אבל עם צוות העובדים של תרין נמנים כמה מחברי הקהילה ואני יודע מה הם צריכים לעבור כדי לממש זכות בסיסית כמו להתחתן או להיות הורים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר