נערים מהעדה האתיופית לפני הגיוס: "אנחנו מפחדים משוטרים"

מסרבים לתת להם להיכנס למסיבות ובימי החופש הגדול, כשהם מתקבצים בגינות הציבוריות, לא מפסיקים להתלונן עליהם במשטרה ובפיקוח העירוני

פורסם בתאריך: 6.8.19 10:35

בצל המחאה של יוצאי העדה האתיופית טוענים בני הנוער מהעדה האתיופית בחולון על יחס קשה ותחושת השפלה. הצעירים, שחלקם נמצאים לפני גיוס, מספרים כי כמעט מדי ערב כאשר הם נפגשים במקומות ציבוריים התושבים מזמינים משטרה, והם נאלצים להתעמת עם גורמי האכיפה.

"כאן בחולון נורא משעמם, אין כאן מקומות שיכולים לתת לנו מענה בימי החופש הגדול", אמרו השבוע מספר נערים ל"השקמה חולון".



"אנחנו מנסים להיכנס למקומות בילוי, מועדונים, בר קפה ואחרים, כאלו שמתאימים לנו אבל לא נותנים לנו להיכנס בכל מיני תירוצים, כשהנפוצים בהם הם 'זה ערב סגור' או 'הכניסה למוזמנים בלבד'", אומר אחד הנערים, "פעם אחת עשינו ניסוי ושלחנו חבר לא אתיופי למקום שבו סירבו להכניס אותנו, דקה אחרי שאמרו לנו שזה ערב סגור. אבל הוא נכנס מיד. בעלי עסקים ומקומות בילוי בחולון רואים בנו אזרחים נחותים רק בגלל צבע העור".

החבורה כולה טוענת שהגזענות מרימה ראש במקומות הבילוי. הם כולם נתקלים באותו יחס שונה ומפלה. "יש הרבה מקומות שלא רוצים לראות בקרבתם את יוצאי העדה מחשש מוטעה שיעשו להם בלאגן", אומר אחד הנערים ומוסיף כי "לא כל המקומות בעלי גישה שלילית כלפינו אבל כשאתה נתקל ביחס כזה, במיוחד שאני לפני צבא, אני שואל את עצמי מדוע עבור גיוס לצה"ל אני טוב כדי לסכן את חיי אבל באזרחות אני נחשב סוג ב'".

לאחר שיהודה ביאדגה, הצעיר מבת ים נורה למוות על ידי שוטר לפני כשמונה חודשים, ובעקבות הירי לעברו של טקה סלומון בקריית חיים, הם חוששים מהמפגשים התכופים עם המשטרה. "הבחור שנהרג בקרית חיים מת לחינם. הרי ישבה שם חבורת נערים בגינה. אולי הם עשו קצת שטויות, הרעישו ועישנו אבל השוטר החליט לשלוף אקדח ולירות. גם אנחנו מוצאים את עצמנו מרעישים אבל אז מגיע שוטר ומאיים – לא יורה. ההבדל המשמעותי הוא שיקול הדעת", אומר אחד הנערים.

."לא כל השוטרים גזענים אבל חלקם כאשר הם רואים אתיופים הם עוצרים אותם במקום, רק בגלל צבע עורם. זו הסיבה שאנחנו מתקבצים בחבורות בגינה או ברחוב והולכים למקומות צדיים בכדי לא להיתקל בשוטר", מוסיף חברו, "אנחנו ממליצים לכל מי שחושש מאיתנו פשוט לגשת ולדבר איתנו. אנו לא נושכים ולא חסרי השכלה. כדאי שהחברה הישראלית תתבגר ותקבל אותנו כמו כל אזרח אחר בישראל".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

 

 

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר