האחות מרינה פרידמן, יענקיל חנניב וד"ר אלון בר

בחירה נכונה של תרופה הצילה את חייו של תושב חולון

טיפול מהיר של מתמחה בבית החולים וולפסון הציל את חייו של יענקיל חננייב, תושב חולון בן 71, שלקה בשבץ מוח

פורסם בתאריך: 4.7.17 19:27

בישראל, שבץ מוח תוקף כ-15,000 איש בשנה. רוב האנשים שלקו בשבץ אינם חוזרים לתפקוד מלא ונזקקים לעזרה בתפקוד היומיומי הבסיסי. עם זאת, טיפול מהיר של צוות רפואי עשוי להציל את הלוקה בשבץ. כך ניצלו השבוע חייו של יענקיל חננייב בן ה־71 מחולון.

חננייב, אב לשני ילדים וסב מסור לארבעה נכדים, נפל בדירתו לאחר שחש נימול ושיתוק בחלק גופו השמאלי. לאחר שיחת חירום לאשתו, הוזעק למקום אמבולנס. בתוך פחות מחצי שעה הגיע חננייב למיון בבית חולים וולפסון, שם טופל על ידי המתמחה ד״ר אלון בר מהמחלקה לנוירולוגיה, ובבדיקות נמצא קריש דם במוחו. ד"ר בר בחר לטפל בחננייב בטיפול תרופתי מסוים להמסת קריש הדם. הבחירה בטיפול התבררה כנכונה ובכך נמנעה פגיעה אנושה בחייו ובגופו של חננייב, או כפי שהסביר ד״ר רון דבי, מנהל המחלקה לנוירולוגיה, התרופה המסוימת לא עוזרת לכולם בשל האופי השונה של השבץ והרקע הבריאותי השונה של כל מטופל ומטופל.

שבץ מוח ניתן לזהות על ידי חולשה פתאומיות של הפנים, הרגליים או הזרועות, לרוב בצד אחד של הגוף. כמו כן, במקרי שבץ ניתן לזהות קושי בדיבור או בהבנה, בלבול, הפרעה בראייה בעין או כאב ראש חד שמופיע ללא כל סיבה. בזכות הטיפול המדויק שניתן לו, חננייב ימשיך בתפקוד מלא ועצמאי ועל כך הודה השבוע: ״אני חייב את חיי לרופא המתמחה ולצוות המסור של בית החולים".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר