גן סיפור

עיר גנים: מה אתם יודעים על 49 גני הסיפור בחולון?

המפוזר מכפר אז"ר, הכינה נחמה והמומינים: הסיפורים מאחורי גני הסיפור בעיר

פורסם בתאריך: 4.10.19 09:46

49 גני סיפור קיימים בחולון, שנועדו בין השאר לחזק את המיתוג "עיר הילדים". הראשון הוקם לפני 17 שנה, ומאז נבנו עוד עשרות.

גן הסיפור הגדול ביותר ממוקם בשכונת קריית אילון מאחורי תיכון קוגל ובו מוצגים שמונה סיפורים. גני הסיפור הם חלק מפרויקט טיפוח ריאות ירוקות בחולון אשר מכסה 1,200 דונם ברחבי העיר.

ואילו סיפורים מעניינים תוכלו למצוא?

הכינה נחמה: הסופר מאיר שליו הוציא לאור בשנת 1990 את הרפתקאותיה של כינה בשם נחמה אשר טיילה בין שיערות ראשם של אנשים רבים. הספר זכה לפופולריות רבה, והפך בהמשך להצגה, מחזמר וסרט מצוייר. בשנת 2004 נחנך ברחוב מוטה גור גן הסיפור של הכינה נחמה בו פסל גדול של ראש קירח עליו יושבת נחמה.

גן סיפור הכינה נחמה

סבא אליעזר והגזר: שיר ילדים בחרוזים אשר כתב לוין קיפניס בשנת 1930 והוקלט כמה פעמים עד שבשנת 1964 הפך לספר ילדים.

במרכז העלילה גזר גדול ועקשן אשר צמח בגינת הירק של סבא אליעזר וסבתא אלישבע ומסרב לצאת מהאדמה. לבסוף הנכדה אביגיל, הב הב הכלבלב, מיאו החתול והעכבר הצליחו יחד עם סבא וסבתא למשוך את הגזר. שיר הילדים מבוסס על הסיפור הרוסי "הלפת הענקית" אשר פורסם בשנת 1863. גן הסיפור סבא אליעזר והגזר ממוקם ברחוב משה שרת.

המפוזר מכפר אז"ר:  איש מפוזר יוצא מכפר אז"ר ונוסע באוטובוס אל העיר ומשם ברכבת. לאה גולדברג כתבה ואיירה את הספר שיצא לאור בשנת 1943 והתבסס על יצירה רוסית בשם "כזה הוא המפוזר" שכתב הסופר היהודי-רוסי סמואיל מרשק.

בשנת 2003 נחנך ברחוב דוד אלעזר גן סיפור "המפוזר מכפר אז"ר" הכולל בתוכו פסלים המדמים את הסיפור.

המומינים: גן סיפור המוקדש לסדרת הספרים "המומינים" שכתבה הסופרת הפינית-שוודית, טובה ינסון לאחר מלחמת העולם השנייה, נפתח בשנת 2017 ברחוב מפרץ שלמה. המומינים הם יצורים עגלגלים ולבנים אשר מזכירים במעט היפופוטמים וחיים בעמק קטן בצפון הרחוק.

סדרת הספרים הפכה לכמה סדרות טלוויזיה ושני סרטים באורך מלא. בעקבות שידור סדרת הטלוויזיה בשנות ה-90' הפכו המומינים לדמויות פופולאריות בקרב ילדי ישראל.

בגן סיפור "המומינים" ניתן לראות את פסלי דמויותיהם של מומין אבא ומומין אמא, מומין טרול וסנורקה, כמו כן מוצב בתוך הגן דגם של בית המומינים.

סיפור דרך הביטחון: בניגוד לשאר הגנים, בגן זה מוצג סיפור אמיתי המהווה חלק מן ההיסטוריה של העיר. דרך הביטחון נסללה במימי מלחמת העצמאות על מנת לשמש מעבר בטוח עבור התושבים היהודים של חולון וראשון לציון בדרכם אל תל אביב וירושלים. חלקים גדולים מדרך הביטחון עברו בתוך שטחה של חולון.

לאחר הקמת המדינה נפסק השימוש בדרך הביטחון והיא נזנחה. חלקים רבים ממנה נהרסו במהלך השנים, נבנו עליהם רחובות ובניינים. אולם במשך שנים השתמר חלק מתוואי הדרך בחולות חוסמסה. עם הכשרת השטח לבניית בנייני מגורים, נהרסו רוב חלקיה של הדרך בשטח זה, למעט כמה מטרים בודדים ששומרו והפכו למייצג בתוך הגן.  

גן סיפור "דרך הביטחון"

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן  והיו הראשונים לדעת.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר