בתי הכנסת, התפילות וזמני כניסת ויציאת הצום: יום כיפור בחולון

סדר התפילות בבתי הכנסת והילכות הצום. יום כיפור תש"פ

פורסם בתאריך: 8.10.19 13:53

יום הכיפורים יחל היום (שלישי) בשעה 17:55 בחולון, ויימשך עד מחר בשעה 18:52. כמו בכל שנה, רחובות חולון יתמלאו באלפי הולכי רגל, בהם רבים בחולצות לבנות עטופות בטליתות וילדים קטנים הרוכבים על כלי רכיבה. בתי הכנסת השונים, המתנ"סים והמקלטים, ערוכים לאלפי מתפללים שיגדשו אותם



בערב כיפור בשעות אחר הצהריים, תיכנס מדינת ישראל לאווירה מיוחדת ובלתי שגרתית כאשר לאט ובהדרגה ייסגרו העסקים, ערוצי הרדיו והטלוויזיה ישביתו את השידורים. במהלך יום כיפור יתקיימו בבתי הכנסת בחולון תפילות והחג יינעל עם תום תפילת הנעילה ותקיעה בשופר. בבית הכנסת הגדול ברחוב הרב קוק יחלו אירועי יום הכיפורים בשעה 17:55 עם הדלקת הנרות. עשר דקות לאחר מכן בשעה 18:05, תחל תפילת כל נדרי ולאחריה – תפילת ערבית. 

למחרת בבוקר, יום רביעי, תחל בבית הכנסת הגדול תפילת שחרית בשעה 08:00. בשעה 12:00 תתקיים אזכרת נשמות לנפטרים. ב-17:45 תחל תפילת נעילה. עם צאת הצום בשעה 18:53, תתקיים תפילת ערבית. 

יום כיפור הוא אחד ממועדי ישראל, מצד סגולתו למחילת עוונות, המצוות, האיסורים, והמנהגים הרבים הקשורים בו, הוא נחשב לקדוש במיוחד. יום הכיפורים חל בעשרה בתשרי ובמוקדו עומדות התשובה והסליחה. על פי ציווי התורה, נדרש להתענות בו עינוי הנפש. ביום הכיפורים חלים חמישה איסורים על האדם: אכילה ושתייה, רחיצה, סיכה, נעילת הסנדל ותשמיש המיטה. 

מי מחויב לצום?

על פי ההלכה היהודית על כל גבר מעל גיל 13 וכל אישה מעל גיל 12 חלה החובה לצום. ילדים אינם צמים, אך ילדים מעל גיל 11 מתחנכים להתענות בחלק משעות היום. נשים בהריון מחוייבת מלכתחילה לצום. יחד עם זאת, אם מדובר בהיריון בסיכון או קיים חשש לכל סיבוך או בעיה רפואית כלשהי, חייבת היא לאכול. אדם חולה אשר קבע הרופא כי אם יתענה יש חשש שיבוא לידי סכנה, הוא חייב לאכול ביום כיפור – גם אם אפילו אין מדובר בסכנה מיידית. אדם זקן בגיל מופלג שאם יצום עלול להיחלש כוחו משמעותית, דינו כחולה שיש בו סכנה. אפילו אין לו שום חולי, הוא עדיין צריך לאכול ביום הכיפורים. 

גמר חתימה טובה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר