"היא לא תחזיק מעמד. גברים מגיעים לביתה אונסים אותה ומתעללים בה"

לאחר שילדה את בנה התבקשה תושבת חולון לעזוב את בית החולים, על אף מצבה הקשה. הפעילות החברתיות שמלוות אותה, מדווחות על התעללות קשה וקוראות להציל את חייה

פורסם בתאריך: 24.10.19 17:10

לפני כשבוע שוחררה תושבת חולון מבית החולים ונזרקה לרחוב, לאחר שילדה את בנה שנולד כתוצאה מאונס. לפני הלידה היא נכנסה ויצאה מבית מהמרכז לבריאות הנפש אברבנל.

מספר פעילות חברתיות שהכירו את האישה, בשנות ה-30 לחייה, ביקשו שלא תשוחרר לביתה, הסבירו שאיש אינו ממתין לה בחוץ, שאינה מסוגלת לדאוג לעצמה, אך ללא הואיל. לטענתם, גורמי הרווחה מתעלמים ממצבה הקשה של האישה, המתמודדת עם התמכרות לסמים, ומספרים שהיא יוצאת ערומה לרחוב ושמדי לילה מגיעים אל ביתה גברים המתעללים בה ומבצעים בה עבירות מין.

כאשר אושפזה בבית החולים, הצליחו בעיריית חולון להשיג צו בית משפט המורה לאשפזה במוסד טיפולי. אולם באותו המוסד לא נמצא מקום והיא התבקשה להמתין. במקביל לא נמצאה סיבה להאריך את אשפוזה והיא התבקשה לעזוב את בית החולים.

עם שחרורה, בתוך זמן קצר היא שבה לצרוך סמים. דבר שהרס את סיכוייה להיכנס לאותו המוסד. גם במרכז לבריאות הנפש אברבנאל לא נמצא לה מקום, בטענה שאינה מהווה סכנה לעצמה או לאחרים.

בהיעדר מסגרת מתאימה בעיריית חולון מנסים באמצעות משרד הבריאות, למצוא מסגרת מתאימה לאישה המוכרת כפגועת נפש ומכורה לסמים. אבל בינתיים ללא הצלחה.



"היא מכורה לסמים", מספרת פעילה חברתית מחולון המלווה את האישה, "וכיום נמצאת במצב של הזנחה קשה. גם הבית שבו היא מתגוררת נמצא במצב קשה מאוד".

אחת הפעילות הכירה אותה לאחר שהתדפקה על דלת ביתה וביקשה כסף. אותן הפעילות מספרות כי בעבר האישה עסקה בזנות, ומוסיפות כי לאחר שחרורה מבית החולים התדרדר מצבה וכיום היא אינה מסוגלת לדאוג לעצמה ונופלת קורבן, כמעט מדי ערב, לגברים שמתעללים בה ואונסים אותה.

"אנחנו מוצאים אותה לפעמים על אחת המדרכות, יושבת בערום ואוכלת ירקות ופירות רקובים", מספרת הפעילה שמלווה את האישה, "אני מקלחת אותה, מנקה לה כינים מהשיער, והצלחתי לרתום כמה פעילים ויחד ניקינו לה את הבית. אבל אנחנו לא מסוגלים להשגיח עליה כל שעות היממה, ולא פעם היא חומקת החוצה ואז משיגה סמים או חוזרת חבולה ומוכה".

לפני מספר שבועות היא ילדה את בנה. לקראת הלידה ולאחריה היא אושפזה בבית חולים במרכז הארץ והייתה תחת השגחה צמודה. אלא שלפני כשבוע הוחלט לשחררה, מבלי שנמצאה לה מסגרת טיפולית, על אף הבקשות של הפעילות החברתיות.

"אף אחד לא עוזר לה", ממשיכה אותה פעילה, "היא לא מודעת למצבה, ואנחנו לא מצליחים לשמור עליה. כמעט מדי ערב ולילה מגיעים גברים לביתה, שמתעללים בה ואונסים אותה. חלקם מתעללים בה פיזית, מכים אותה ומכבים עליה סיגריות. היא זקוקה לטיפול ולשיקום, אחרת היא לא תחזיק מעמד. כנראה שלאף אחד מגורמי הרווחה לא אכפת מעוד בחורה במצוקה".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "אנו מכירים את המקרה מקרוב ועוסקים בו רבות מזה זמן וזאת בעקבות פניית משפחתה. עובדת סוציאלית ערכה מספר ביקורי בית והציעה סיוע וטיפול שאת פרטיו לא ניתן לפרסם בשל צנעת הפרט. לצערנו, כל הניסיונות לא צלחו שכן לא היה שיתוף פעולה מצדה של התושבת. חשוב לציין, ששירותי הרווחה לא יכולים לכפות טיפול מכל סוג על איש".

עוד נמסר כי "העובדת הסוציאלית הדגישה בפני המשפחה שיש להעבירה לטיפול בבית חולים המתאים למצבה שיוכל לתת מענה לצרכיה. המשפחה אכן הביאה בעבר את האישה פעמיים לבית החולים, אך לצערנו לא נמצאה עילה לאשפזה למרות ששוחחנו איתם מספר פעמים והתרענו על מצבה. לאור זאת, הרווחה לא יכלה לעשות דבר מעבר למה שכבר עשתה שכן אשפוז כפוי מתאפשר רק על ידי פסיכיאטר, ובמקרה הזה הפסיכיאטרים בבית החולים החליטו שאין מקום לאשפזה. אנו מאד מצרים על מצבה, וממשיכים בעשייה ככל יכולתנו על מנת לתמוך בה ובמשפחתה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר