עוברים לירוק: הצהרונים בחולון יעברו להשתמש בכלי אוכל רב-פעמיים

כבר בימים הקרובים ייצאו נציגי העירייה לסיור במספר גנים בעיר על מנת להעריך את העלויות ואת היקף העבודה הנדרשים ליישום הפיילוט

פורסם בתאריך: 28.10.19 16:24

המודעות לזיהום הסביבתי יחד עם החשש מפגיעה בבריאות הילדים, הובילה את עיריית חולון ליזום פיילוט בצהרוני גני הילדים: שימוש בכלים רב פעמיים.

מחלקת הקיימות בעיריית חולון בשיתוף רשת קהילה ופנאי, שמפעילה את הצהרונים בעיר, מובילות בחודשים האחרונים מהלך של להכנסת כלי אוכל רב-פעמיים ומדיחי כלים לצהרונים.



בתוך כך, מנהלת מחלקת הקיימות בעירייה, ד"ר מיכל צרפתי, נמצאת בקשר מזה כמה חודשים עם העוסקים בנושא בעיריית כפר סבא שהוציאה את הכלים החד פעמיים מהצהרונים, על מנת ללמוד כיצד ליישם את המהלך באופן מיטבי.

בעיריית חולים מבהירים כי הסיבה העיקרית ליוזמה היא ההשלכות הבריאותיות של אכילה בכלים חד-פעמיים עקב סכנה של זליגת פלסטיק למזון חם. יחד עם, מדגישים בעירייה כי חברות הקייטרינג שמספקות את המזון לצהרונים פועלות על פי תו תקן מחמיר ועוברות בדיקות מדגמיות של המזון ושל טמפרטורת המזון על ידי גורמים חיצוניים, על מנת לוודא שהן אכן עומדות בכל הדרישות.

בנוסף, מציינים בעירייה את ההשלכות סביבתיות, חינוכיות וכלכליות לשימוש בכלים חד-פעמיים למזון בצהרונים, ומוסיפים כי כמות הכלים החד-פעמיים שנזרקת בעיר בכל יום היא עצומה ומזהמת את הסביבה. "מבחינה חינוכית, הילדים עדים לזריקת הכלים החד-פעמיים בכל יום במשך כל השנה וכך עלולים להפוך למבוגרים שמשליכים מדי יום אשפה פלסטית", כך נמסר מעיריית חולון.

מאחר שמדובר במהלך רחב, בכוונת העירייה להתחיל בפיילוט בגני הילדים ולייצר תשתיות במטבחונים הקיימים להכנסת מדיחי כלים, וכבר בימים הקרובים ייצאו מנהל אגף תכנון ובקרה במינהל החינוך, מנהל מערך התחזוקה של הגנים ומנהלת מחלקת קיימות לסיור מקצועי במספר גנים בעיר על מנת להעריך את העלויות ואת היקף העבודה, ולבדוק נושאים נוספים שדרושים לשם יישום הפיילוט.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר