בעקבות הרכבת הקלה: ההתחלה החדשה של עזרא ומלכה רופא בעלי העסק המיתולוגי בסוקולוב

אחרי 45 שנה, עזרא ומלכה רופא שכבר חצו את שנות ה-70 לחייהם, החליטו לא לוותר ולהמתין שהרחוב יהפוך לאתר בנייה, ולהעביר את מפעל החיים למקום אחר

פורסם בתאריך: 1.11.19 09:31

רגע לפני שרחוב סוקולוב הופך לאתר בנייה, כאשר כבר עתה מתלוננים בעלי עסקים על מצוקת חניה ובעיות נוספות, החליטו בעליה של חנות החשמל "סלון – חולון", לאחר 45 שנות פעילות למעבר למשכן חדש, בלוקיישן אחר, בתקווה שהעסק ימשיך להתקיים גם לאחר שעברו את שנות ה-70 לחייהם.



רחוב סוקולוב ידוע בעסקים הוותיקים ומיתולוגיים שפועלים בו מזה עשרות שנים. בשנה האחרונה חלק מבעלי העסקים הביעו חשש לקראת המהפך שעתיד לעבור הרחוב, עם התחלת העבודות לסלילית הקו הירוק של הרכבת הקלה.

העבודות מתוכננות להתחיל בשנה הבאה, ולהימשך מספר שנים, כאשר בסיומן יהפוך הרחוב למדרחוב בחלקו. אלא שלא מעט בעלי עסקים חוששים שלא יצליחו לשרוד את השנים הקשות של ביצוע העבודות.

בעליה של חנות החשמל, המאוד ותיקה שפועלת יותר מארבעה עשורים, "סלון חולון",  החליטו שהם לא מחכים לתחילת העבודות ולקושי הצפוי, ולא לוותר. הבעלים, בני הזוג עזרא ומלכה רופא, שכבר חצו את שנות ה-70 לחייהם, יעבירו בקרוב את העסק המשפחתי לרחוב קראוזה שבחולון.

החנות "סלון חולון" נפתחה לפני 45 שנים על ידי בני הזוג ברחוב סוקולוב. ותיקי המקום זוכרים את הגלגולים שעברו על העסק, אשר התחיל בתוך חנות קטנה מתחת לבניין 75. לאחר מכן, בתחילת שנות ה-80 עבר העסק לצד השני של הכביש, ובאמצע שנות ה-90 חזר אל מקומו הקודם, לאחר שהורחב ומאז הוא פועל שם עד היום.

"רוב העסקים הוותיקים ברחוב סוקולוב מספרים שכמות העבודה ירדה באופן משמעותי בשנים האחרונות, לאחר שהוחלט על ביצוע העבודות", אומר עזרא רופא,  "תהליך הבנייה של המסילה לגמרי מזרז את נטישת העסקים".

"אני בתור ילד שהיה בא לעסק של ההורים שלו, הייתי רואה את הכול מהצד. ראיתי את העבודה הקשה שנעשתה במסירות ואת השירות שניתן ללקוחות", מספר בנם של הבעלים, מתי רופא.

"תוואי הרכבת עומד לעבור בסוקולוב וכולנו יודעים, רואים וחווים מה קרה ברחוב יהודה הלוי בתל אביב ומה קרה בשדרות ירושלים ביפו", הוא מוסיף, "אפשר להגיד שניסיון העבר והעדות למה שקרה לעסקים ברחובות האלה נתן את הרמז לבאות, למה שעלול לקרות כאן, בחולון. להורי שתי אפשרויות: לסגור או להמשיך במיקום חדש את מפעל חייהם שהם כל כך אוהבים".

ההורים בחרו באפשרות השנייה ובתחילת החודש הבא תעבור החנות למשכנה החדש ברחוב קראוזה. על השאלה האם הוא חושש מן המעבר, עונה עזרא: "אני מצפה לכך. אנחנו עסק יציב ואיתן שנותן שירות לדורות על גבי דורות של לקוחות מדן ועד אילת ואני בטוח שהם יגיעו גם למקום החדש".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

3 תגובות
  1. ל

    כרגיל תושבי חולון ובת ים הפראיירים לא מתנגדים לזה , שהרכבת תעבור ברחוב ולא מתחת לאדמה. בתל אביב הם לא יכולים לעשות את זה . רכבת על יוספטל במקום מתחתיו ?

  2. ד"ר

    סלון חןלון הוא דוגמא ליחס ושירות מעולה לקונים. כלקוח וותיק, שהפך גם לידיד של בעלי המקום, אני קצת מצטער על מעברם לרחוב קראוזה המרוחק מביתי יותר ממקומם הקודם ברחוב סוקולוב שהיה קרוב אליי. אני מאחל להם הצלחה במיקום 5החדש והמשך שירות מצוין!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר