צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

בדיקה: האם משתלם לסטודנט מחולון לנסוע בתחבורה ציבורית?

בעמותת אור ירוק בדקו והשוו את זמני ההגעה ברכב פרטי לעומת תחבורה ציבורית למוסדות האקדמיה בתל אביב – התוצאות לפניכם

פורסם בתאריך: 5.11.19 10:14

סטודנט שמגיע מחולון למכללה האקדמית תל אביב-יפו ברכב פרטי – יחסוך כ-5 דקות לעומת הגעה בתחבורה הציבורית – כך עולה מבדיקה שערכה עמותת אור ירוק, עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית בשבוע שעבר.



מבדיקה מדגמית רחבה של אוניברסיטאות ומכללות, עולה כי כמעט בכל המקרים התחבורה הציבורית תפגר באופן משמעותי בזמני ההגעה ביחס לכלי הרכב הפרטי: בכל הבדיקות נרשמו זמני הגעה ארוכים של התחבורה הציבורית לעומת כלי הרכב הפרטי, כך שסטודנטים שיגיעו בתחבורה הציבורית יאלצו לקצץ בשעות השינה שלהם, לצאת מוקדם מהבית ולבזבז זמן רב בדרכים, לעומת חבריהם לספסל הלימודים שיגיעו ברכב הפרטי.

הבדיקה נערכה ביום חול, בשעה 08:00 באמצעות השוואת הזמנים באפליקציית MOOVIT ואתר גוגל מפות, ובמסגרתה נמדדו זמני הנסיעה בלבד ולא נלקחו בחשבון זמני ההליכה אל התחנה וממנה.

 

מן הבדיקה עולה כי סטודנט שגר בחולון ולומד באקדמית תל אביב-יפו יעשה את הדרך למכללה (5 ק"מ) ב-24 דקות ברכב הפרטי לעומת 35 דקות על פי גוגל או 45 דקות ושני אוטובוסים על פי MOOVIT. חסכון של כ-5 דקות.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "קשה ויקר להיות סטודנט. זוהי אוכלוסייה חלשה שנאלצת לבזבז שעות רבות בהמתנה לאוטובוסים או בעמידה בפקקי התנועה. במשך שנים רבות משרד התחבורה הזניח את תחום הסעת ההמונים ולכן המדינה מפגרת אחרי המדינות המערביות באיכות התחבורה הציבורית.

"לו תהיה תחבורה ציבורית נוחה וזמינה הסטודנטים יוכלו לחסוך כספים רבים ולוותר על רכישת כלי רכב פרטי ובמקביל לנסוע באוטובוס מבלי לבזבז שעות רבות בדרכים. חייבים לשפר ולהגדיל את מערך האוטובוסים אל מוסדות החינוך האקדמיים כדי לאפשר לסטודנטים לוותר על הרכב הפרטי ולהגיע בצורה מהירה ונוחה וגם לחסוך כסף רב".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר