המדיטק. צילום: אסף עברון

המלחמה נגד "לאה צמל, עורכת דין" הגיעה לחולון

בוטלה הקרנת הסרט על עורכת הדין שמגנה על אסירים ביטחוניים, שתוכננה הערב. מדיטק: "ההקרנה נדחתה. נודיע על מועד חלופי"

פורסם בתאריך: 13.11.19 16:51

הסערה סביב הסרט "לאה צמל, עורכת דין" הגיעה גם לחולון. זאת, לאחר שפעילי ימין גילו כי יש כוונה להקרינו במדיטק. בסופו של דבר, ההקרנה שתוכננה להיום (רביעי) בוטלה בעקבות ההסלמה והמצב הביטחוני. אולם יש כוונה להקרין את הסרט במועד אחר.



ביום שבת האחרון פסטיבל דוקאביב גליל שנערך בהיכל התרבות במעלות תרשיחא, הסתיים בפיצוץ ועימות בעקבות הקרנת המחאה של הסרט, בתגובה לביטול ההקרנה.

הקרנת הסרט אמורה הייתה להתקיים במסגרת הפסטיבל, אלא שאז הודיע ראש העירייה ארקדי פומרנץ, כי החליט לבטל את ההקרנה בעקבות פניית שרת התרבות והספורטף מירי רגב. כאקט מחאה, החליטו ארגוני היוצרים, פורום היוצרים הדוקומנטריים, איגודי המפיקים, התסריטאים והבמאים להקרין את הסרט בסמוך להיכל התרבות במעלות תרשיחא. אלא שאז החל עימות בין התומכים ומתנגדים ובסופו של דבר בהתערבות המשטרה הוספקה ההקרנה.

הסרט המדובר עוסק בעורכת הדין לאה צמל, שמקדישה את חייה להגנה על פלסטינים, חלקם מחבלים. הסרט יצר מחאה גדולה גם בקרב משפחות שכולות שהתכוונו לבוא ולהפגין במהלך הקרנתו בחולון.

בנוסף, ארגון בצלמו, בראשות שי גליק, שלח מכתב לראש עיריית חולון, מוטי ששון, בדרישה לבטל את הקרנת הסרט בטענה כי הוא מעודד תמיכה בטרור ויוצא נגד צה"ל.

"נדהמתי לראות שבעיר חולון, במבנה עירוני, תתקיים הקרנת הסרט של לאה צמל במימון מלא של עיריית חולון. הכניסה לסרט בחינם, ובעצם הארנונה של תושבי העיר מממנת את הקרנת הטרור", כתב גליק לששון.

אלא שבסופו של דבר, בעקבות ההסלמה בדרום והאזעקות שנשמעו גם בגוש דן ובחולון, הוחלט לדחות את הקרנת הסרט.

הנהלת המדיטק נמסר בתגובה: "הסרט, זוכה הפרס הראשון בפסטיבל דוקאביב (בתמיכת משרד התרבות), כבר הוקרן בסינמטק חולון וזכה להצלחה רבה, ולכן הוחלט להקרינו שוב. עקב האירועים הביטחוניים האחרונים וביטול אירועי תרבות תידחה ההקרנה. נודיע בהקדם האפשרי על מועד חלופי".

מארגון בצלמו נמסר: "אנחנו מברכים על הביטול ובטוחים שזה ביטול לנצח. הסרט יוכל להיות מוקרן ברמאללה או בעזה, לא בישראל".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

6 תגובות
  1. איציק

    "אסירים בטחוניים"
    אני מבין שאתה מר יורם לוי לא חלק ממעגל השכול ולכן אתה מייפיף את הכתיבה.
    אלו מחבלים ורוצחים עם דם ליטרלי על ידיהם. כשלאה צמל אמרה על הרוצח שמצולם בתמונת הלינץ' המפורסמת שהוא "בחורצ'יק מסכן"…שם נגמר הסיפור. מספיק עם הפוליטיקלי קורקט. זה כבר מזמן לא המצב.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר