מפגן תמיכה במחאת עם האיראני נערך בחולון I צפו: 

ההפגנות והמהומות באיראן קיבלו תמיכה בחולון: "כל ישראל צריכה לתמוך בעם הזה ובדרישה הצודקת שלו לחירות"

פורסם בתאריך: 21.11.19 10:49

עשרות אנשים הגיעו אמש (רביעי) לרחבת המידטק בחולון, לצורך מפגן תמיכה במאבק העם האיראני שיצא למחאה נגד משטר האייתוללות, השולט בעוצמה רבה באיראן מאז ביצוע המהפכה האסלאמית לפני 40 שנה.



כבר מספר ימים שברחבי איראן ישנן הפגנות ומהומות שקיבלו את הכינוי "מחאת הדלק", לאחר שפרצו בעקבות הודעת הממשלה על קיצוץ בסובסידיות הדלק במדינה.

גל המהומות נגד המשטר העלה אצל יוצאי איראן רבים את התקווה שאולי הפעם יצליח להביא להפיכה. זאת, על אף שמהומות מסוג זה התרחשו מדי כמה שנים במדינה ולבסוף דוכאו, כמו, למשל, המחאה הירוקה שפרצה בשנת 2009.

בעקבות המחאה האחרונה, החליטו יוצאי איראן החיים בישראל לארגן מפגן תמיכה במאבק העם האיראני.

אל המפגן אשר נערך ברחבת המדיטק הגיעו עשרות אנשים, רובם בני קהילת יוצאי איראן בישראל, אשר חלקים גדולים ממנה מתגוררים בחולון.

במהלך הפמגן הושמע ההמנון המלכותי של איראן, והונפו דגלי ישראל ודגלי איראן מתקופה של טרום המהפכה האיסלאמית, מלווים בשלטי תמיכה במאבקם של בני העם האיראני  המבקשים להשתחרר מהמשטר.

"אנחנו, כיהודים יוצאי איראן, לא יכולים לראות את סבלו של העם האיראני ובאנו לתמוך בו", הסביר רני עמרני, ממארגני ההפגנה ומנהל רדיו ראן בשפה הפרסית.

לדבריו ההפגנה חשובה גם בהיבט של יחסי ישראל והעם האיראני, והוסיף כי מדובר במהלך שמשרת את ההסברה הישראלית. "אנחנו עושים הסברה ישראלית ומשדרים את זה בשפה הפרסית בכל העולם", אמר עמרני, "יש לתחנה שלנו הרבה מאזינים מאיראן, ואנו נותנים עושים הסברה ישראלית וחושפים באוזניהם חדשות על ישראל. חשוב שהעם האיראני יראה שאנשים תומכים בו. בני העם האיראני רואים בנו חברים לשלום ורק המשטר הוא אויב של מדינת ישראל".

צפו במפגן התמיכה בחולון:

בין המפגינים הרבים, הגיע לרחבת המדיטק גם כתב ערוץ איראן אינטרנשיונל טי. וי. בישראל, באבק יצחקי, המוכר כפעיל במאבק במשטר.

יצחקי, שעלה לירשאל לפני 35 שנים, לא זנח את שאיפתו להגיע ליום שבו משטר האייתוללות יקרוס ויתפורר. "קודם כל באנו לראות ולסקר את מה שקורה פה", הסביר, "זה משהו היסטורי. בדפי ההיסטוריה יירשם שבין התומכים של העם באיראן שדמו נשפך בדרך לחירות וחופש, היו יהודים בישראל שחשבו עליו ותמכו בו".

"כל ישראל צריכה לתמוך בעם הזה ובדרישה הצודקת שלו לחירות", הוסיף יצחקי, "זה גם הרווח שלנו, כי בלי שלטון איראני אין חמאס, אין ג'יהאד, אין טרור מסוריה ופצצת אטום. ניסיתי לקבל תגובות מהפוליטיקאים בישראל, אבל קיבלנו תגובה רק משר החוץ שתמך במאבק. העם באיראן רוצה לראות התמיכה גורפת של נתניהו בו".

פארה פרי, תושבת חולון ושדרנית בתחנת הטלוויזיה ASAL T.V, אשר עלתה לישראל מאיראן לפני 35 שנים, הוסיפה כי המצב הקשה כיום באיראן הוא כתוצאה של הטעויות העבר שביצעו הדורות הקודמים, אשר איפשרו למהפכה להתרחש. "לפני 40 שנה המהפכה קרתה בגללנו ובגלל ההורים שלנו. הצעירים של היום סובלים ואנחנו נתמוך בהם עד שהם ישתחררו".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר