גור חתולים
גור חתולים.

מי הרעיל את חתולי הרחוב? הסיפור המוזר של התושב שלא מחבב חתולים

בחודשים האחרונים הורעלו חתולי רחוב בחולון: התושב שפיזר אבקה לבנה והווטרינר שהגיש תלונה במשטרה

פורסם בתאריך: 26.11.19 17:47

תופעה מדאיגה: בחודשים האחרונים טיפל השירות הווטרינרי העירוני בחולון, בשיתוף עם בית החולים הווטרינרי בית דגן, בחתולים שהורעלו מחומרי הדברה.

מדובר בחומרים שפוזרו באופן פרטי, כנראה על ידי תושבים, בחצרות ובגינות בניינים משותפים. הווטרינר העירוני ד"ר ויקטור חדד אף הגיש על כך תלונה במשטרה, שכן מעבר לסבל הנגרם לחתולי הרחוב, מדובר על עבירה על החוק שקובע כי רק בעל רישיון מדביר רשאי לבצע הדברה.



ד"ר חדד: "הוגשה תלונה במשטרה מאחר שהשימוש בחומרי הדברה מסכנים את בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים ויכול לגרום אף למוות. עבירה על החוק הנ"ל הינה פלילית והעבריין חשוף לקנס כבד מטעם המשרד לאיכות הסביבה ובמקרה של פגיעה בבעלי חיים אף לתביעה בגין צער בעלי חיים מצד משרד החקלאות השירות הווטרינרי העירוני".

ל"השקמה חולון" נודע כי לפני כשבוע תושב רחוב ויצמן ראה שלט שתלוי על עץ ועליו נכתב: "זהירות רעל עכברים". מסביב לעץ אבקה לבנה ובסמוך לה חתול מת.

התושב ומשפחתו, פעילים למען החיות בעיר, מיד יצרו קשר עם העירייה. הראשון להגיע אל הזירה היה אלי מתתיהו, לוכד עירוני, שחשד כי יתכן והחתול אכן הורעל. כוחות משטרה הגיעו גם הם למקום והחלו בביצוע סריקות, כשלפתע טען אדם כי הוא זה שפיזר את החומר, אך לא מדובר ברעל. האיש תושאל והחומר נלקח לבדיקה, כשבהמשך התברר כי מדובר בגבס לבן, וכי החתול בכלל מת כתוצאה מדריסה.

פעילים למען בעלי חיים מביעים חשש מנקיטת צעדים עצמאיים של תושבים כנגד ריבוי חתולי הרחוב, מאחר ולדבריהם עיריית חולון לא עושה מספיק בכל הקשור להסברה בנושא. "אנחנו חוששים שאנשים ייקחו את החוק לידיים וירעילו חתולים או יתנכלו להם", אומרים התושבים.

מעיריית חולון נמסר: "השירות הווטרינרי העירוני מבצע בחולון פעילות רבה בכל הקשור לבעלי החיים בעיר ודואג לרווחתם באופן שוטף. משנת 2011 ועד היום עוקרו וסורסו בעיר כ-11,000 חתולים, כאשר רק בשנתיים האחרונות עוקרו כ-4,000 חתולים (יותר מכל עיר אחרת בגודלה של חולון). בשל חשיבות הנושא ובשל העובדה שהממשלה טרם הוקמה ואין שר חקלאות קבוע שיחתום על 'קול קורא' למבצע עיקורים וסירוסים, החליטה עיריית חולון לא להמתין לתקציב ממשרד החקלאות ולממן מתקציבה את מבצע העיקורים והסירוסים הקרוב, שיחל בתחילת דצמבר במטרה לקיים בקרה על הריבוי הטבעי של אוכלוסיית חתולי הרחוב".

הרעלת חתולים

עוד נמסר מהעירייה: "בין הפעולות הנוספות שמבוצעות בשירות הווטרינרי העירוני ניתן לציין: טיפול במאות חתולי רחוב חולים ופצועים שהושבו לבתיהם לאחר שטופלו במתקני השירות הווטרינרי ובית החולים הווטרינרי בבית דגן".

"יצוין בהקשר זה, כי השנה ניתן אישור עקרוני להקמת מרפאה וטרינרית במתחם השירות הווטרינרי העירוני שתיתן מענה טוב יותר לבעלי חיים פצועים וחולים; עיריית חולון הייתה הראשונה להתקין תחנות האכלה מעוצבות לחתולים ותחנות נוספות נמצאות בייצור בימים אלה; רופאי השירות הווטרינרי יזמו מפגשים עם התושבים בגינות הכלבים בעיר ונתנו מענה מקצועי לשאלות שהופנו אליהם בנושאי כלבים וחתולים; וטרינרים מהשירות הווטרינרי העירוני הגיעו למספר רב של בתי ספר יסודיים והעבירו שיעורים לתלמידים בנושאי צער בעלי חיים, התעללות ולקיחת אחריות על בעלי החיים; השירות הווטרינרי העירוני מנגיש את השירות לתושבים, שמתקשים להגיע למשרדיו שבאיזור התעשייה, ומגיע למרכזים הקהילתיים בשכונות השונות, על מנת לבצע חיסוני כלבת; מפקחי השירות הווטרינרי ורופאיו נותנים מענה לפניות בנושא בעלי חיים במשך 24 שעות ביממה. יודגש כי פעולות הסברה ופרסום רבות נעשות במהלך השנה בנושאים הנ"ל באמצעות האתר ודפי הפייסבוק העירוניים, שילוט חוצות, מודעות וייזום כתבות בעיתונות המקומית ועוד".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

3 תגובות
  1. אזרח מודאג

    בושה וחרפה איך בן אדם יכול להרעיל חתולים מסכנים צריכים להכניס אותו לכלא!!!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד למחלקה הוטרינארית של חולון . ולויקטור חדד שעושה כמיטב יכולותו לעזור לחתולי הרחוב. כולל מתיתיאו הלוכד .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר