המדיטק. צילום: אסף עברון

ארגוני הימין מאיימים לפצוץ את הקרנת הסרט "לאה צמל, עורכת דין"

לפני כשבועיים בוטלה הקרנת הסרט מעורר המחלוקת בעקבות המצב הביטחוני. עיריית חולון: "ראש העירייה אינו צנזור ואינו מתערב בתכנים האומנותיים של מוסדות התרבות בעיר"

פורסם בתאריך: 26.11.19 16:57

לאחר שבוטלה ההקרנה בחולון, נקבע מועד חדש להקרנת הסרט "לאה צמל, עורכת דין" במידטק חולון.

כפי שפורסם כאן ב"השקמה חולון", בעקבות ההסלמה בדרום והמצב הביטחוני הוחלט לדחות את הקרנת הסרט הדוקומנטרי, המביא את סיפורה האישי של עורכת הדין לאה צמל, אשר מייצגת פלשתינאים, בהם אסירים ביטחוניים ומחבלים.

הסרט השנוי במחלוקת יצר מחאה גדולה גם בקרב משפחות שכולות שהתכוונו לבוא ולהפגין במהלך הקרנתו בחולון.

כמה ימים לפני מועד ההקרנה הקודם בחולון, היה אמור הסרט להופיע במסגרת פסטיבל דוקו אביב גליל במעלות תרשיחא, אלא שאז הודיע ראש העירייה ארקדי פומרנץ, כי החליט לבטל את ההקרנה בעקבות פניית שרת התרבות והספורט מירי רגב.

כאקט מחאה, החליטו ארגוני היוצרים, פורום היוצרים הדוקומנטריים, איגודי המפיקים, התסריטאים והבמאים להקרין את הסרט בסמוך להיכל התרבות במעלות תרשיחא. אלא שאז החל עימות בין התומכים ומתנגדים ובסופו של דבר בהתערבות המשטרה הופסקה ההקרנה.

לאחר פרסום מועד ההקרנה בחולון, קמה מחאה של פעילי ימין. בנוסף, ארגון בצלמו, בראשות שי גליק, שלח מכתב לראש עיריית חולון, מוטי ששון, בדרישה לבטל את הקרנת הסרט בטענה כי הוא מעודד תמיכה בטרור ויוצא נגד צה"ל. "נדהמתי לראות שבעיר חולון, במבנה עירוני, תתקיים הקרנת הסרט של לאה צמל", כתב גליק לששון, והוסיף כי אינו מבין מדוע הסרטן מוקרן בחינם על חשבון כספי הציבור.

אלא שכעת נודע כי הסרט יוקרן בסינמטק ביום ראשון הקרוב. בעקבות כך, החלה לפרוץ מחאה ברשתות החברתיות אשר קוראות להפעיל לחץ על עיריית חולון לבטל את ההקרנה המתוכננת.

ד"ר אדווה ביטון ממפלגת עוצמה יהודית פרסמה בדף הפייסבוק שלה פוסט מחאה הקורא לאנשים להפעיל לחץ על עיריית חולון לבטל את הקרנת הסרט. "אין גבול לחוצפה. באחד בדצמבר עיריית חולון בוחרת להקרין את סרטה של עו"ד לאה צמל פרקליטת המחבלים התומכת בטרור, וכל זה במימון העירייה. אני לא מבינה מדוע צריך לתת במה לסרט המתועב הזה". בהמשך דבריה ביקשה מהציבור לפנות אל עיריית חולון כדי לבטל את ההקרנה.

חבר מועצת העיר, שלומי תמם מסיעת הבית היהודי אמר ל"השקמה חולון" כי במידה שהקרנת הסרט לא תבוטל, תיערך הפגנה גדולה מול הסינמטק.

"הקרנת הסרט היא הכרה ומתן לגיטימציה לפעילותה של לאה צמל. לא ייתכן שמוסד עירוני זה יקרין את הסרט ללא עלות. אני קורא לראש העירייה להתערב ולבטל את ההקרנה".

פגישה בין תמם לראש העיר מוטי ששון אמורה להיערך בשעות הקרובות, בה יבקש ממנו לבטל את הקרנת הסרט.

שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו אשר התערב בפעם הקודמת שבה תוכננה להיערך הקרנת הסרט שלבסוף בוטלה, מסר: "אנחנו מנסים שההקרנה לא תתקיים. בפעם הקודמת הצלחנו. דיברנו עם כל חברי מועצת העיר. כולם נגד הקרנת הסרט והם פנו אל ראש העירייה. צריך להדגיש כי יש צביעות מטורפת מפני שהכניסה לאירוע היא בחינם בעוד שהיא מקיימת אלפי אירועים בתשלום. תושבי העיר יצטרכו לממן מכיסם את האירוע הזה שאפילו תל אביב הליברלית עושה אירוע גובה עליו תשלום".

עוד מסר כי "אנחנו נארגן הפגנה מול הסינמטק יחד עם חברי מועצת העיר, תושבים ומשפחות שכולות שגידו איך ייתכן שיוצג סרט על מישהי  שתומכת במחבלים. זה יהיה אות קלון אם מוטי ששון יאפשר לסרט הזה להתקיים".

מהמדיטק נמסר בתגובה כי בניגוד לטענת ארגון בצלמו, הקרנת הסרט תיערך בתשלום ולא בחינם כפי שהוצהר. עוד נמסר בתגובה: "הסרט, זוכה הפרס הראשון בפסטיבל ״דוק-אביב״ (בתמיכת משרד התרבות) כבר הוקרן בסינמטק חולון וזכה להצלחה רבה ולכן הוחלט להקרינו שוב".

עוד נמסר כי "במקור, הקרנתו היתה אמורה להתקיים לפני שבועיים, בימים בהם היתה התלקחות ביטחונית ובשל כך נדחתה ההקרנה כמו שאר אירועי התרבות שבוטלו באותם ימים ברחבי הארץ" .

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "ראשית, ההקרנה אינה בחינם אלא בתשלום וצר לנו שיש מי שמטעה את הציבור. שנית, הסרט, שזכה בפרס הראשון בפסטיבל דוק-אביב במימון משרד התרבות, כבר הוקרן בסינמטק חולון וזכה להצלחה רבה ולכן הוחלט להקרינו שוב".

"ההקרנה הייתה מתוכננת ליום שבו הוכרז על מצב חירום ולכן בוטלה כמו שאר אירועי התרבות. סינמטק חולון פרסם את המועד החדש. ראש העירייה אינו צנזור ואינו מתערב בתכנים האומנותיים של מוסדות התרבות בעיר".

יצוין כי מבדיקת "השקמה חולון" עולה כי עד שעות הערב (שלישי) נכתב בדף ההקרנה של הסרט כי הוא בחינם ולאחר מכן שונה. כמו כן, גם בדף של מועד ההקרנה לפני כשבועיים אשר בוטל לבסוף, צוין כי ההקרנה היא בחינם.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

תגובה אחת
  1. Z

    לא להרשות את הקרנת הסרט על תומכת המחבלים הזאת שתלך לעזה שתשאר שם שיעשו עליה סרט שם משלמים ארנונה לעיריה מכספינו לא צריך לממן תומכת מחבלים ובהזדמנות זו לשלוח אתה את ראש העיר השמאלני ממפלגת האבודה שרוצה להרשות את הקרנת הסרט על חשבון משלמי המיסים ושהעיר נראית כמו הפרצוף שלו

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר