צילום: A_Lesik / shutterstock.com

פיצוץ בגביע המדינה בכדורגל לילדים: כיסא פלסטיק שנזרק והטחה – "חולונים מצביעי ביבי"

מצד ירמיהו חולון טוענים: המאמנת קראה לנו "ערסים חוליגנים – מצבעי ביבי". מצד הפועל ניר רמת השרון: "קראו לילדים לשבור ידיים ורגליים והמאמן העיף כזה". מה קרה במשחק המכוער שהתקיים בחולון?

פורסם בתאריך: 9.12.19 14:41

עימות מכוער במהלך משחק גביע המדינה בכדורגל לילדים בין מועדון ירמיהו חולון והפועל ניר רמת השרון.

במשחק שהתקיים ביום שבת בחולון, נשמעו קללות, צעקות ועלבונות, כך לטענת שני הצדדים. ואולם, על אף חומרת האירוע, בהתאחדות לכדורגל כלל לא מכירים בו מאחר שאינו מופיע בדוח השופט.

לטענת הורי שחקני הקבוצה החולנית מועדון ירמיהו, במהלך המשחק השמיעה מאמנת הקבוצה יריבה קריאות גנאי גזעניות ובוטות כלפי הילדים מחולון. "כשהגענו למשחק וראינו שקבוצה היריבה יש מאמנת שמחנו ואמרנו 'כל הכבוד'", מספר יו"ר מועדון ירמיהו חולון, מני כהן. לדבריו המשחק התחיל באווירה נעימה ומקצועית לחלוטין, אלא שבמהלכו החלה האווירה על המגרש להתחמם. "מדובר בסך הכול בילדים בני 10 ובשלב מסוים הגענו לתוצאה של 4-0 אז אחד הילדים ביצע עבירה".

לטענתו בתגובה לעבירה שבוצעה, החלה המאמנת של הפועל ניר רמת השרון, לצעוק ולכנות אל ילדי הקבוצה מחולון בכינויי גנאי. "המאמנת התחילה לצעוק: 'קבוצה של ערסים חולונים, ברברים, מה זו ההתנהגות הזו? מצביעי ביבי נתניהו פה כולם בעיר הזאת", מספר כהן, "פניתי אל השופט בתור המנהל המקצועי. אלה ילדים בסך הכל, אבל בלי קשר, גם אל מבוגרים לא אמורים לדבר ככה. בסוף המשחק, השופט דיבר עם המאמנת".



כהן ממשיך ומספר כי גם לאחר שהמשחק הסתיים האווירה על המגרש הייתה רחוקה מלהיות ספורטיבית. "הגיע סוף המשחק, וכמו תמיד אנחנו לוחצים ידיים עם הקבוצה היריבה. כשביקשנו מהם להעמיד את הילדים שלהם כדי ללחוץ ידיים עם הילדים שלנו, המאמנת סירבה ואמרה: 'לא, הילדים שלכם לא יגעו בילדים ולא ילחצו ידיים'".

מנגד, בקבוצה היריבה הפועל ניר רמת השרון, טוענים כי הצד החולוני גילה אלימות על המגרש ומחוצה לו. אם לשחקן מרמת השרון שנכחה במשחק, טוענת כי האלימות הגיעה מהצוות של מועדון ירמיהו. "מה שקרה שם היה תת רמה, זה לא היה ספורט", היא אומרת,  "אנחנו קיבלנו השנה את המאמנת הזו שהיא מדהימה. היא הפכה את הקבוצה מחוג לליגה".

לדבריה המשחק התחיל באווירה מאוד טעונה. "כשהתחיל המשחק יצאו שבעה מאמנים ואנשי צוות של חולון. אין לי מושג מי הם ומה הם. היה שם מאמן וכל מני עוזרים שלו. אצלנו היו שניים: המאמנת והעוזר שלה ומהרגע ראשון הרגשתי שמתנהל משהו לא לעניין. אמרתי להורים שהולכת להיות פה מלחמה ולא משחק. ואז הם צעקו לילדים: 'תשברו להם את הרגליים בלי רחמים'. הייתי בשוק. אף פעם לא שמעתי מאמן אומר ככה לילדים".

לטענתה בהמשך המשחק, המאמן של הקבוצה מחולון אף העיף כיסא פלסטיק על המגרש. "פתאום אני רואה את המאמן שלהם הולך על המגרש וחוטף קריזה, ומעיף כיסא פלסטיק באוויר ואומר 'כוס אוחתכ כולכם'", עונת האם.

לדבריה, בתגובה להתנהגות זו, במהלך הפסקת המחצית הטיחה מאמנת הקבוצה של רמת השרון את דבריה הקשים כלפי צוות המאמנים, אך לא כלפי הילדים. "המאמנת אמרה למאמנים 'תתביישו לכם, אתם בושה וחרפה זה לא ספורט אתם מתנהגים בעבריינות כלפי הילדים שלנו. כולכם פה מצביעים ביבי נתניהו'. היא חזרה רועדת. בחורה אחת על כל החמולה הזו".

מני כהן הסביר מצדו כי "הצוות המקצועי לא דיבר עם אף אחד שהיה קשר אל רמת השרון. להפך, הילדים באו ללחוץ ידיים בתחילת המשחק ובסופו והמאמנת סירבה. היה כיסא פלסטיק על הקווים והמאמן שלנו הזיז אותו, לא בעט ולא קילל".

לאחר בירור פרטי המקרה עם ההתאחדות לכדורגל עולה כי האירוע המדובר כלל אינו מופיע בדוח של שופט המשחק. כך שלא ניתן לקיים דין משמעתי למי מהקבוצות.

יעל שמואל, מנהלת קבוצת הפועל – ניר רמת השרון, מסרה בתגובה:  "רגע לפני שהם עלו לשחק המאמן של חולון אמר: 'אתם הולכים לשחק נגד רמת שרונים, אלה ילדי שמנת. אתם נכנסים בהם בכל הכוח וברגלים.' המשפט הזה נאמר מספר פעמים במהלך המשחק".

"בנוסף לכך עפו כיסאות באוויר על ידי המאמן. ביציע ישבו הורים שפיצחו גרעינים שזרקו על הרצפה והתנהגו בצורה בוטה. היו מספר הורים מחולון שצעקו למאמנת 'תעשי מהם בלרינות'. המאמנת שלנו ראתה כנגד עינה את שלום הילדים ולא עשתה שיחת מחצית במגרש, אלא היא לקחה את הילדים לחדר ההלבשה. כמו כן הייתה כניסה של מספר אנשים מעבר למאמן של חולון אל תוך למגרש. זה מה שערר את הכעס של המאמנת שלנו".

עוד מסרה כי "הקריאות 'ערסים וברברים' לא נאמרו על ידי המאמנת והיא לא מתנסחת כך. לגבי הקריאה 'מצביעי נתניהו' – אני אישית לא שמעתי זאת באוזניי אך שמעתי מהקהל של חולון שהם התלוננו על זה. אנחנו בדרך להגיש מכתב תלונה להתאחדות לכדורגל. אנחנו נדרוש את ההתייחסות של השופטים. לא יכול להיות שהיה אירוע חריג שלא נרשם בדוח".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מאיר ברזילי

    מר מוטי ששון המכובד
    אני קשיש,נכה בטל"א ומתקיים מ"קצובת אזרח ותיק" בלבד.
    אני מצהיר בזאת שלא אוכל לעמוד בדרישה להקמת מתקן אשפה מכספי שאין לי.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר