תערוכה אקסטרים מוזיאון חולון
מיצג הגברת הגדולה, מוזיאון העיצוב חולון

עשור למוזיאון העיצוב בחולון: כניסה חינם לתושבי העיר

תערוכת "אקסטרים" במוזיאון העיצוב בוחנת את השינויים שחלו בעשור האחרון בתחום העיצוב העולמי. לכבוד האירוע אתם תוכלו להיכנס חינם

פורסם בתאריך: 12.12.19 09:51

במסגרת חגיגות העשור למוזיאון העיצוב בחולון, תוצג תערוכה מיוחדת לציון השנה העשירית לפעילותו בשם "אקסטרים", עם יותר מ-80 עבודות של מעצבים מהארץ ומהעולם. לכבוד החגיגות הודיע הבוקר (חמישי) ראש עיריית חולון, מוטי ששון, כי תתאפשר כניסה חינם לתושבי העיר לתערוכת אקסטרים, שנפתחה אמש, הבוחנת את העשור שחלף ועוסקת בשינויים שהתחוללו בעולם ובתחום העיצוב מאז הקמתו. כניסה חינם תתאפשר גם לתערוכה הבאה אחריה.

יחד עם זאת, הכניסה אינה כוללת אירועים כגון: אירועי שישי במוזיאון, הרצאות, סיורים מודרכים ופעילות משפחתית.



התערוכה שנפתחה אתמול, עוסקת בעשור שחלף ובשינויים שהתחוללו ברחבי העולם בכלל ובתחום העיצוב בפרט. היא בוחנת את רוח התקופה, בה מתחוללים מצבי קיצון כגון שינויים במזג האוויר לרבות שיטפונות ושרפות, או את עידן הרשתות החברתיות והאינטרנט, שחוללו מהפכה בתחום התקשורת והיחסים הבינאישיים, וכמובן את ההשלכות שיש לכך גם על הקצנה בעמדות פוליטיות.

אוצרי התערוכה הם אריק צ'ין ואזינטה פלנגטה, בשיתוף האוצרת הראשית של המוזאון מיה דבש. התערוכה מחולקת לחמישה נושאים והפרויקטים המוצגים בה נוגעים בנושאים אקטואליים שעל סדר היום בארץ ובעולם.

"עשור למוזיאון העיצוב הוא הזדמנות להתבונן בשינויים שעברו על עולם העיצוב בעשר השנים האחרונות", אמרה אוצרת המוזיאון מיה דבש. "הבחירה באריק צ'ן, שהיה בין האוצרים של תערוכת הפתיחה של המוזיאון ב2010, לבוא ולאצור תערוכה חדשה, מאפשרת להתבונן בשינויים שחלו בעולם העיצוב ובתפקיד המעצב, דרך שתי תקופות אלה".

תערוכת אקסטרים מוזיאון העיצוב חולון

מיצג בחירות אחרות, מוזיאון העיצוב חולון

 

התערוכה בוחנת מצבי אקסטרים דרך  חמש זוויות שונות: קיטוב, סחרור מואץ, הקצנת יתר, נורמלי חדש ומעבדת אקסטרים.

הגברת הגדולה – אינסטנקט בסיסי

עבודה זו היא סדרה של כיסאות לנשים בלבד אשר נוצרו על ידי אנה אוגארד ינסן. כסאות אלו בעלי מבנה אשר מיוחד המאפשר ישיבה ברגליים מפוסקות.

בעבודתה מנסה אוגארד-ינסן לעודד נשים לאמץ שפת גוף המשדרת עמדה מעצימה ופרובוקטיבית יותר. המיצג מציג לנשים לשנות את תנוחת הישיבה של הנשים משילוב רגליים לפיסוק רחב, אשר לכאורה מפגינה יותר ביטחון בשפת הגוף.

המטרה של היצירה היא לשנות את תנוחת הישבה היא ניסיון לערער את ההיררכיות המסורתית שמתקיימת בין גברים ונשים במרחב הציבורי.

תערוכה אקסטרים מוזיאון העיצוב

מיצג סלים אנושיים של גיל יפמן, מוזיאון העיצוב חולון

גופי עבודה (סלים אנושיים)

מיצג זה עשוי כולו מסלים אשר נסרגו על ידי האמן גיל ימפן בשיתוף דידי מימון כהן והאחות עסיזה קינדה וחברות קולקטיב קוצ'ינטה.

כל אחד מן הסלים הסרוגים משקף את זהות היוצר ומכיל רמקול המשמיע את סיפורו. קולקטיב קוצ'ינטה נוסד במקור על מנת לסייע לניצולות מחנות העינויים במדבר סיני. הקולקטיב מאפשר לנשים להתגבר על הטראומות שחווי ולהשתכר למחייתן. "הסטודיו שלי נמצא בתחנה המרכזית שזה מקום של עוד אוכלוסיות קצה בישראל", מסביר יפמן. "אנחנו משתמשים בבריכה באמצעי ריפוי והתרעננות. זה היה שיתוף הפעולה הראשון שלי איתן.

"מחר ככל הנראה נצפה בפיזור הכנסת ונראה את מדינת ישראל יוצאת אל מסע בחירות שלישי במספר תוך פחות משנה. מיצג זה הינו אקטואלי במיוחד עבור הימים והשבועות הקרובים בו מופיעות על הקיר חמש שאלות עליהן מתבקשים המבקרים לענות. לכל שאלה יש ארבע תשובות כאשר כל אחת מן היא למעשה ציטוט מתוך דבריו של פוליטיקאי או מצא של מפלגה. השאלות עוסקות בנושאים פוליטיים שעל סדר היום והם שאלת התחבורה הציבורית בשבת, איחוד ירושלים, בנייה בהתנחלויות, שיפור מערכת הבריאות ונישואים להט"בים. כל מבקר מצטייד בחמש מדבקות אשר כל אחת מן הוא מדביק בצמוד לתשובה שאתה היה הכי מזוהה. מיצג זה מהווה מעין סקל בלתי רשמי אשר מראה בסופו מהי דעת הקהל על אותם נושאים והאם עמדות הפוליטיקאים באמת מייצגות את בוחריהם".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר