צילום: debasige / shutterstock.com

היכן ניצבת חולון ביחס לשכנותיה ב"מדד החופש"?

"מדד החופש העירוני" שייסדה תנועת "ישראל חופשית", הנערך זו השנה השנייה, בחן ומיפה את מידת החופש שמאפשרות הערים הגדולות בישראל לתושביהן בשנת 2019. גם חולון נבדקה

פורסם בתאריך: 23.12.19 10:56

"מדד החופש העירוני" שייסדה תנועת "ישראל חופשית", הנערך זו השנה השנייה, בחן ומיפה את מידת החופש שמאפשרות הערים הגדולות בישראל לתושביהן בשנת 2019, ודירג אותן מהעיר החופשית ביותר ועד לעיר המרסנת ביותר. חולון, שנבדקה גם היא דורגה במקום החמישי,  אחרי הערים תל אביב, מודיעין, הרצליה ורמת גן.

המדד בדק, בין השאר, איזו עיר מאפשרת כניסת עמותות חיצוניות דתיות לבתי הספר שלה ללא פיקוח, האם ועד כמה פועלות העיריות נגד הדרת נשים במרחב שלהן, כמה כסף מקצה העיר למועצה הדתית ולשירותי הדת מתוך התקציב העירוני, איזו עירייה מאפשרת רחצה נפרדת בבריכה העירונית ומתמרצת את זה בהנחה משמעותית, באיזו עיר ניתן להשתמש בתחבורה ציבורית בשבת ועוד.



המדד נערך בפיקוח אקדמי של פרופ' עמית שכטר מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, והסקר המקדים לטובת הרכב הניקוד נעשה על ידי ד"ר חגי אלקיים-שלם, סוקר ופסיכולוג פוליטי.

 

העיר חולון שנבדקה גם היא ניצבת במקום החמישי עם ציון כולל של 57.5. חולון נמצאה כאחת הערים החופשיות בישראל, ובה חיות מגוון קהילות בשיתוף. עיריית חולון תומכת בקהילה הגאה ואף מציעה הוסטל ייחודי לנוער גאה בעיר, מפעילה קו תחבורה ציבורית בשבת בלילות הקיץ לתל אביב, ותומכת בבית ספר רפורמי עירוני. בעיר גם פועל אזור מסחר משמעותי בשבת. עוד נמצא כי אם חולון תצטרף למיזם "נעים בסופ"ש" (תחבורה ציבורית חינמית הפועלת בגוש דן), תנסח נוהל פיקוח על כניסת עמותות בבתי הספר ותציע קבורה אזרחית לתושביה, היא תוכל לטפס בקלות לראש הרשימה.

לעומת חולון, ראשון לציון ניצבת במקום השישי עם ציון כולל של 57. עיריית ראשון לציון אמנם ממוקמת במקום גבוה יחסית במדד, אלא שהעירייה עדין לא הצטרפה לפרויקט התחבורה הציבורית בשבת שיזמה תל אביב, על אף הדרישה הציבורית מצד התושבים. מנסחי המדד ציינו כי מהלך שכזה יכול לממש את הפוטנציאל של העיר להיות עיר חופשית באמת, כפי שאפשר לראות מיחסה לקהילה הגאה ובשירותי הקבורה האזרחית שהיא מציעה לתושביה.

ואילו בת ים השכנה ניצבת במקום ה-16 עם ציון כולל של 28. בת ים נמצאת בחצי התחתון של המדד, לאחר שנמצא כי "יחסה לתושבים המגוונים בעיר ולצרכיהם אינו שוויוני". מהבדיקה עלה כי בעוד שהציבור הדתי בעיר נהנה מתקציב דת גבוה פר תושב, תושביה החילונים הרבים של העיר לא נהנים מיתרונות דומים. על אף מחאה ציבורית בנידון, אין בעיר קבורה אזרחית והעירייה אינה תומכת באירוע הגאווה המקומי. כמו כן, העירייה לא תומכת בקו "נוע תנוע" שמחבר בשבת בין בת ים לתל אביב או בקהילה השוויונית שפועלת בעיר. "רק כאשר עיריית בת ים תראה מחויבות משמעותית לצרכים של התושבים הליברלים-חילונים יהיה בעיר חופש דת אמיתי", כך צוין.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

תגובה אחת
  1. אלכס

    מה זה השטויות האלה מי ממן את השטויות האלו? מקווה שלו האזרחים . מכספי המיסים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר