כסף מטבעות אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה: mandritoiu / shutterstock.com

הצעת התקציב לשנת 2020 בחולון: ההוצאה הממוצעת לתושב תעלה ל-7,080 שקל

בשבוע הבא יוגש לאישור מועצת העיר התקציב לשנה הקרובה שיעמוד על יותר ממיליארד ו-339 מיליון שקל. גם ההשקעה לכל תלמיד עלתה ומרכיב השכר מהווה 30% מהתקציב

פורסם בתאריך: 23.12.19 12:42

ביום ראשון הבא, 29 בדצמבר, תוגש למועצת העיר חולון הצעת התקציב הרגיל של עיריית חולון לשנת 2020, שגדל בשיעור של 4.82 אחוזים ביחס לתקציב 2019. בסך הכל עומדת  הצעת התקציב על 1,399,700,000 שקלים.



מהצעת התקציב עולה כי סך ההוצאה הממוצעת לתושב תעלה בשנה הקרובה ותעמוד על 7,080 שקל. כמו כן, עולה כי מרכיב עלויות השכר מהווה כ-30 אחוז מסך התקציב וזהו השיעור הנמוך ביותר מבין רשויות מקומיות אחרות בארץ הדומות בגודלן לחולון. בנוסף, התקציב לפעולות עירוניות עומד על למעלה מ-68 אחוז מסך התקציב העירוני.

עוד עולה מההצעה כי תקציבי החינוך הפורמלי יגדלו בשנת 2020 ל-543.26 מיליון שקל וההשקעה לכל תלמיד תעמוד על 15,623 שקל לעומת שנת 2019, שבה עמדה ההשקעה על 15,009 שקל. גם בתקציבי החינוך הבלתי פורמלי חל גידול והוא עומד על כ-87.5 מיליון שקל, שיושקעו בקיום פעילויות ספורט, תרבות, ספריות, תנועות נוער, העשרה קהילתית ועוד.

בנוסף, עולה מהצעת התקציב כי 192 מיליון שקל יועברו לשירותי הרווחה בחולון כאשר כ-52 מיליון שקל מתוכם הם כספים עירוניים הכלולים בתקציב החדש. כספים אלה מיועדים בעיקר למתן שירות לפונים המשובצים במסגרות חוץ ביתיות, כמו בתי אבות, מוסדות לבעלי צרכים מיוחדים, פנימיות וכן לפרויקטים כמו תוספת לתכנית לילדים בסיכון, לנוער חרדי מנותק, פעילויות ליוצאי אתיופיה ועוד.

מועצת העיר תתבקש לאשר  גם את הצעות התב"רים (תקציבים בלתי רגילים) לטובת עבודות הבנייה והפיתוח ברחבי העיר, העומדים על סך 183,164,000 שקל, כאשר למעלה מ-70 מיליון שקל יועברו לצורך עבודות בינוי ושיפוץ במוסדות החינוך. בין העבודות שיבוצעו באמצעות התב"רים: המשך העבודות להנגשת מבני הציבור והמרחב הציבורי לבעלי מוגבלויות, עבודות פיתוח ברחבי העיר ובאזור התעשייה, המשך פיתוח שכונת מגדלים בשדרה, פרויקטים במינהל הנדסה, שיפורי בטיחות בתנועה ובטיחות בדרכים, פרויקט מובל תיעול ברחוב המעפילים, עבודות שיקום ושדרוג בגנים ציבוריים, תכנון והקמת מבנים קבועים לבתי ספר ועוד.

בעיריית חולון ציינו כי גם השנה יימשכו המאמצים להגדלת מקורות ההכנסה של העירייה והגדלת מקומות התעסוקה על ידי הבאת יזמים וחברות לפעילות באזור התעשייה והעסקים.

ראש עיריית חולון, מוטי ששון, מסר: "למרות הקשיים התקציביים הנובעים מהיעדר ממשלה קבועה, הצלחנו להעלות את ההוצאה העירונית לתושב. נמשיך להקפיד על שמירת סדר עדיפויות נכון במקביל לניהול התקציב בצורה אחראית ומתן מענה ברמה גבוהה לצרכי כלל התושבים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר