"החיוך של שקד": זוכרים את הפעוטה מחולון שנפטרה בפתאומיות

מפעל ההתנדבות שנמשך אחרי לכתה של שקד, בת השנה וחצי

פורסם בתאריך: 25.12.19 16:15

בחולון זוכרים את שקד עקיבא, בת השנה וחצי, שנפטרה בפתאומית לפני כשלושה חודשים לאחר שלקתה בדלקת קרום המוח: לאחר מותה של שקד צויר דיוקן של פניה שקיבל את השם "החיוך של שקד" וביום שישי הקרוב תתקיים מסיבת חנוכה ויריד התרמה למען ילדים עם צרכים המיוחדים בחולון שיוקדש לזכרה.

"אנחנו עורכים מסיבה למען ילדים עם צרכים. פרסמנו בקשות לתרומה ועזרה ופנתה אליי אמה של שקד שאמרה לי שתשמח לרכוש מוצרי אמנות למען תרומה", מספרת אודליה צריקר מהנהגת ההורים בחולון. "היא אמרה לי: 'רק אשמח לבוא עם חולצה של הבת שלי'. שאלתי אותה במה מדובר, והיא סיפרה לי שהבת שלה נפטרה בחודש ספטמבר האחרון. היא למדה בגן של החינוך המיוחד".



שקד הקטנה נולדה עם תסמונת גנטית נדירה, שהתבטאה בבעיות מוטוריות. היא אובחנה כשהייתה בת חמישה חודשים. "אני בעצמי קלינאית תקשורת ועבדתי במעון שיקומי הרבה לפני ששקד נולדה", מספרת מור, אמה של שקד. "הרגשתי שיש לי את כל הכלים כדי להתמודד עם מצב כזה. ניסיתי לעשות את כל מה שאני יודעת שצריך והייתי די בשליטה, כביכול. שקד תמיד נתנה חיזוקים וכוח עם החיוכים והשמחה שלה. הרבה דברים התחילו להסתדר והיא התקדמה מאוד".

כשמלאו לשקד תשעה חודשים הכניסו אותה הוריה למעון השיקומי של מיכל. שם, כך אמה מספרת, היא התקדמה והתפתחה מאוד. "הם עפו עליה ברמות והתאהבו בה. היא היית הכי קטנה שם".

אבל בחודש ספטמבר האחרון נפטרה שקד הקטנה מדלקת קרום המוח. הסימנים לשינויים במצבה כבר החלו להיראות מספר ימים קודם לכן. "זה היה כבר סוף אוגוסט ועמדנו לחזור לגן. היינו בגן שעשועים ואבא שלה נדנד את הנדנדה. בלילה היא העלתה חום שלא ירד ולא הגיב", נזכרת מור. לאחר מספר ימים נפטרה שקד.

לאחר מותה של שקד, חברה טובה של מור, התנדבה לצייר דיוקן של פניה להנצחתה. "חברה שהיא בעצם אימא של ילד מהגן של הבן שלי היא מאיירת. היא אמרה לי: 'מור, אני מוכנה לצייר לך במתנה ציור של שקד'. מאוד שמחתי ביחד עם גיסתי להנציח את שקד באמצעות עשייה ומצוות. הרעיון היה לחלק מתנות לילדים חולים בבתי חולים והכנו את האיור על חולצות ואספנו שולחן צעצועים. הרגשנו שלמות עם זה".

ביום שישי הקרוב תתקיים מסיבת חינוכה לצורך גיוס תרומות עבור ילדים בעלי הצרכים המיוחדים. באירוע שיוקדש לזכרה של שקד יחולקו חולצות עם הדיוקן של פניה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

 

 

 

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר