הפילבוקס בחולון. צילום: באדיבות דוברות עיריית חולון

ביה"ס שמעון פרס – סמטת עופרה חזה: הכירו את שמות החדשים בחולון

ועדת השמות אישרה את הנצחתם של שמעון פרס, עופרה חזה והאלוף (במיל') יעקב פרי (פרולוב) ז"ל, ששימש מפקד גדוד בקרב על הפילבוקס

פורסם בתאריך: 12.2.20 12:59

 

ועדת השמות העירונית של חולון החליטה להנציח את שמעון פרס, עפרה חזה ויעקב פרי (פרולוב), באמצעות קריאת בית ספר, סמטה ושביל על שמם

הוועדה, בראשות חבר מועצת העיר ד"ר מאיר רוק, אישרה בישיבתה אתמול (שלישי), להנציח בחולון את פרס, חזה ופרי. בתוך כך, שמו של בית הספר החדש (ברוח הייטק היי) יוחלף לבית הספר ע"ש שמעון פרס, הנשיא התשיעי של מדינת ישראל וראש הממשלה לשעבר.



הבקשה להחלפת שמו של בית הספר התקבלה כבר לפני כשנתיים, ביוזמת בית הספר עצמו, בעקבות פעילות תלמידים שכללה מחקר על ביוגרפיות של דמויות שונות. בתהליך, שבו לקחו חלק צוות בית הספר, ההורים והתלמידים הוצעו עשרה שמות אפשריים, שדמותם תואמת את ערכי בית הספר. תלמידי שכבת ט' הכינו סדנות היכרות עם הדמויות ולאחר הפנינג בחירות שנערך בבית הספר הגיעו לשלב הגמר שני שמות – אריק איינשטיין ושמעון פרס, שבסופו של דבר קיבל את מירב הקולות.

בקרוב שמעון פרס: בית הספר החדש ברוח היי טק. צילום: טל קירשנבאום

 

כמו כן, החליטה ועדת השמות כי הסמטה שסמוכה לרחוב נעמי שמר בקריית אילון, תיקרא על שמה של הזמרת עפרה חזה ז"ל. הבקשה להנצחת חזה, שנפטרה לפני 20 שנה, התקבלה בעקבות פניות תושבים. הסמטה על שמה של חזה נמצאת באזור בשכונה בו מצויים רחובות על שמם של אנשי תרבות, ביניהם נעמי שמר, דבורה ברטונוב, מרים זוהר, ליא קניג, אפרים קישון ויאיר רוזנבלום.



עוד במסגרת החלטת ועדת השמות: שביל העלייה לפילבוקס ייקרא מעתה על שמו של האלוף (במיל') יעקב פרי (פרולוב) ז"ל, ששימש מפקד גדוד 52 של חטיבת גבעתי בקרב על הפילבוקס שבתל א-ריש (כיום שכונת תל גיבורים), במבצע "חמץ", בשנת 1948. מדובר בשביל הכניסה הראשי לפארק הנוער, שמסתיים במצודה. הבקשה להנצחתו של פרי (פרולוב) התקבלה מאחותו של רב"ט עמוס דניאלי ז"ל, שנהרג באותו קרב דמים ומקום קבורתו לא נודע, לזכרם של הנופלים.

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר