התפשטות הקורונה: האם עדלאידע תתקיים בל"ג בעומר וכיצד נערכים בוולפסון I צפו:

ראש עיריית חולון מתייחס לביטול האירוע בשיחה עם "השקמה חולון", מנכ"לית וולפסון צופה שבקרוב יגיעו חולי קורונה ותלמידים ממקווה ישראל נכנסו לבידוד בפנימייה. כל העדכונים:

פורסם בתאריך: 5.3.20 14:41

התפשטות הקורונה בעולם וישראל, מובילה לשורה של היערכויות. אתמול (רביעי) בעקבות הנחיות משרד הבריאות שלא לקיים אירועים המונים של יותר מ-5,000 איש, נאלצה עיריית חולון להודיע על ביטול תהלוכת העדלאידע, אשר תוכננה חודשים קודם לכן.

במקביל, הבוקר דווח כי תלמידי בית הספר החקלאי מקווה ישראל נשלחו לבידוד בפנימייה לאחר שחזרו מחופשה בצרפת. ממקווה ישראל נמסר כי "20 תלמידים הלומדים בבית הספר שלנו הממלכתי דתי, חזרו לפני כשבוע מצרפת לאחר שבילו שם את חופשת החורף. אתמול הגיע צוות של מד"א לבדוק את התלמידים, שני תלמידים פונו והוחזרו לאחר מספר שעות לאחר שהוסר החשש שהם נושאים את הנגיף. הם ימשיכו להיות בבידוד בהתאם להנחיות של משרד הבריאות".

כמו כן, הבוקר הוחלט על ביטול מסיבת פורים בבית הספר עתידים, כפי שפורסם כאן ב"השקמה חולון", מחשש להידבקות בנגיף הקורונה.



בתוך כך, ראש עיריית חולון, מוטי ששון, מנסה להרגיע את הרוחות ומבטיח כי אירוע העדלאידע יתקיים במתכונתו אך במועד אחר. "לא קרה שום דבר. זה פשוט נדחה", אומר ששון בשיחה עם "השקמה חולון", ומוסיף: "אותם מייצגים שתוכננו לפורים – יופיעו במועד אחר. אני מקווה שכל אותם האנשים שהיו צרכים להגיע יגיעו למועד שאנחנו נקבע. נעשה התייעצות ונקבע יחד עם המשטרה ומשרד החינוך מה התאריך המועדף עליהם, יחד עם ההנחיות של משרד הבריאות. אני מקווה שעד אז נגיף הקורונה ייעלם מן העולם".

משמעות דחיית האירוע היא שהכסף שכבר הושקע בתכנון העדלאידע לא ירד לטמיון. כאשר אין זו הפעם הראשונה שבה אירוע העדלאידע נדחה. בשנת 96' בעקבות שורה של פיגועים, ביניהם הפיגוע בדיזינגוף סנטר, החליטה עיריית חולון לדחות את קיום האירוע מאחר שבאותו נערכו הלוויות הנרצחים. האירוע התקיים במלואו בחגיגות ל"ג בעומר. "היו באותו יום הלוויות וחשבנו שלקיים את העדלאידע ביום שקוברים בו את ההרוגים מהפיגועים זה לא מתאים, לכן היא נדחתה לל"ג בעומר", מספר ששון.

בנוסף, הבוקר נערך תדרוך של הצוותים הרפואיים ומנהלי המחלקות של בית החולים וולפסון, במהלכו הציגה מנהלת המרכז הרפואי ד"ר ענת אנגל את המצב, והבהירה כי בין היתר בית החולים נערך לפתיחת מחלקות ייעודיות עבור חולי הקורונה.



"המחלה הזו לרוב קלה ורוב האנשים בריאים. בדומה לשפעת, היא פוגעת באנשים מעל גיל 60", הסבירה ד"ר אנגל, "אנחנו נערכים בבית החולים לפתיחת מחלקות ייעודיות עבור המטופלים המבודדים. השלב הנוסף הוא לפתוח מחלקות שיהיו מחוץ לבתי החולים ושירכזו חולים קלים. בית החולים שלנו הונחה להיות אחראי על אזור ראשון לציון".

ד"ר אנגל הוסיפה כי "אני צופה שבקרוב מאוד אנחנו נראה את החולה הקורונה הראשון שמגיע לכאן ומתאשפז בבידוד".

צפו בתדרוך המיוחד:

 

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר