קשישים. צילום :צילום: Jacob Lund / shutterstock.com
קשישים. צילום :צילום: Jacob Lund / shutterstock.com

שרה בת ה-77 ושלום בן ה-86 לבד בפסח: "אף אחד מהעירייה לא התקשר לשאול מה שלומנו"

בני הזוג, שנדרשים להישאר סגורים בביתם, רחוק מבני המשפחה, מספרים על השגרה בצל המגפה: "אנחנו קוראים על זה שמבוגרים הולכים כמו זבובים. זה כואב"

פורסם בתאריך: 7.4.20 18:47

הסגר על ישראל יחל בשעות הקרובות, עם הפסקת התחבורה הציבורית והחלת האיסור של מעבר בין יישובים. מחר (רביעי) בשעות אחר הצהריים יחריף הסגר וייאסר על תושבי ישראל לצאת מהבתים על למרחק של 100 מטר. הממשלה עושה כל שביכולתה למנוע מבני בתים שונים לחגוג את ליל הסדר ביחד, כדי למנוע גל נוסף של התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה. בעקבות המצב קשישים רבים ייאלצו להישאר השנה לבד בביתם, רחוקים מילדיהם ונכדיהם בליל הסדר.



רוב קורבנות נגיף הקורונה הם קשישים ובעלי מחלות רקע. משרד הבריאות הזהיר והמליץ עבור אוכלוסיית המבוגרים להישאר בבתים. רבים מתושבי חולון הקשישים שמעו להוראה זו וכבר במשך שלושה שבועות אינם יוצאים מבתיהם, ולא פוגשים בבני משפחותיהם. כך גם בני הזוג ליבוביץ', שרה בת ה-77, גמלאית של חברת אוסם ושלום בן ה-86, ניצול שואה ונגר בעברו. בני הזוג מספרים כי כבר שלושה שבועות לא יצאו מהבית בעקבות המגיפה.

"אנחנו מאוכזבים מאוד שאף אחד לא צלצל אלינו בימים האלה", אומרת שרה בקול סדוק בשיחה עם "השקמה חולון". "הילדים עוזרים לנו. אבל מטעם העירייה לא. לא שאלו אותנו איך אנחנו מסתדרים. לא שלחו שי או משהו לחג", הם אומרים.

איך אתם מעבירים את הזמן?
"אני מדברת בטלפון ויושבת במרפסת. בעלי יושב ורואה חדשות ושומע על קורונה. זה מכניס לדיכאון. זה מעציב מאוד. כל פעם אנחנו קוראים על זה שמבוגרים הולכים כמו זבובים. אנחנו כל הזמן בבית וזה מדכא. כל הזמן מסתובבים ימינה שמאלה מהסלון לחדר כמו סביבונים. גם לשמוע את החדשות האלה זה כאב לב. אי אפשר לראות אנשים זקנים מסכנים הולכים ללא עוול בכפם. זה כאב לב".

לבני הזוג ארבעה ילדים, עשרה נכדים ושמונה נינים שאיתם לא נפגשו מקרוב מאז החלה התפשטות הקורונה בארץ. את ליל הסדר שיחול מחר הם ייאלצו לחגוג ללא נוכחותם ומרחוק. שרה מסבירה כי הבידוד מבני המשפחה הוא דבר מאוד קשה. "הבן שלי גר בראשון לציון וכל שנה היינו עושים איתו את ליל הסדר. כבר הרבה שנים טובות הוא מזמין את כל המשפחה. וככה היה אמור להיות גם השנה, כבר תכננו את הכל ופתואם זה התבטל", מספרת שרה.

"אנחנו מדברים עם הילדים בטלפון", היא מוסיפה ואומרת כי לפני מספר ימים חגגו הנכדים לסבם יום הולדת מתחת לבית: "הילדים והנכדים שלי חגגו לבעלי יום הולדת למטה עם מוזיקה. הם שרו ועשו לו שמח וכל השכנים עברו פה ומחאו כפיים".

אתם חוששים מהמצב?
"77 שנים אני חיה לא שמענו ולא ראינו דבר כזה. שהנגיף הזה ילך ולא יחזור. אני אישה עם מחלות רקע. זה מפחיד מאוד".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "העירייה ערכה מיפוי של אזרחים ותיקים וניצולי שואה בודדים שזקוקים לארוחות חמות וחילקה עד עתה אלפי ארוחות יומיות לבתיהם. בנוסף, העירייה חילקה מוצרי מזון יבשים לחג הפסח. בנוסף, גם חיברנו בין אזרחים ותיקים לבין תושבים שביקשו לבשל להם ארוחה חמה בעצמם ולהביא לביתם".

"כמו כן, העירייה יצרה קשר טלפוני אישי עם אזרחים ותיקים רבים מאד, לשם דרישה בשלומם ולהפגת הבדידות. נפתח גם 'קו חם' למענה לתושבי העיר שזקוקים לסיוע בכל נושא הקשור למעגל חיי המשפחה והקיום היומיומי, וגם דרכו הגיעו פניות רבות של אזרחים ותיקים שנענו".

עוד נמסר כי "בעיריית חולון חיים כ-35 אלף אזרחים ותיקים. העו"סים, עובדי רשת קהילה ופנאי ועובדי מרכזי היום לקשיש נמצאים בקשר שוטף עם מטופלי הרווחה, עם אלו המבקרים במרכזי היום, ועם אלו המשתתפים במועדונים השונים".

"בנוסף, החל מבצע שנקרא 'משמרות הזהב', ובו מתקשרים מתנדבים וחיילים לכל האזרחים הוותיקים במדינת ישראל כדי לשאול לשלומם ולברר האם זקוקים לסיוע. במינהל הרווחה ביקשו להעביר אליהם את כל הצרכים שיעלו תושבי חולון בפרויקט זה להתמודד עם הבקשות עד כמה שניתן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. נועה

    אפשר ורצוי לפנות לעזר מציון וארגון ידידים. הפעילים מתנדבים מכל הלב למען אוכלוסיית הקשישים הנכים והבודדים.

  2. עדנה סימנטוב

    הזקנים בחולון
    בעקבות משבר הקורונה ,והמצב שבו אני רואה את אמא שלי שחיה לבד בבית בת 80 פלוס ועיריית חולון לא יצרה קשר איתה ממש מאוכזבים ולא היינו רוצים להזדקן בעיר הזו .אנחנו הילדים בגיל סיכון לא יצאנו בגלל ההנחיות וגם כדי לא להדביק אותה .בגלל מחלות הרקע שמהם אמא סובלת.והתאכזבנו מהידיעה שאף גורם מעיריית חולון לא טרח לפנות אליה כדי לחמם לה את הלב.

  3. תושבת חולון

    כואב מאוד שרק התושבים לוקחים אחריות על המבוגרים
    ואין לקיחת אחריות של רשות העיר.
    גם בתגובה אין לקיחת אחריות והתנצלות

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למרות כל הפרסומים על עזרה למבוגרים, כאישה מבוגרת וחולה לא הצלחתי להגיע לשום גוף שרציתי ממנו עזרה. מחר יש לי ניסיון נוסף, ואני סקרנית, האם אצליח או לא.

  5. תושב מאוכזב

    אני בת 77 ולא קבלה שום טלפון מתעניין מעיריית חולון.אבל ארנונה, בכיף

  6. שרון

    גם אצל הורי אף אחד לא צילצל אנשים מבוגרים 85 ו76 לא פיקוד העורף שמביא חבילות מזון יבש ולא העירייה

  7. XXX

    אין תעניינות כלל לתושבי חולון. לא נראה שהם מעניינים מישהו מהאחראים בחולון.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר