צילום: יח"צ

גל גדות והחייל מג'סי כהן דמאס פיקדה: מדליקי המשואות של מוטי ששון

לכבוד יום העצמאות ה-72 של מדינת ישראל, ראש עיריית חולון בחר את מדליקי המשואות שלו

פורסם בתאריך: 29.4.20 12:26

שמעון פרס

מורי ורבי שתרם רבות למדינת ישראל ולהתפתחותה הכלכלית, הביטחונית והמדינית, לביסוס מעמדה כמעצמה צבאית וליצירת קשרים הדוקים עם מנהיגי העולם.

יהורם גאון

אחד מהזמרים הטובים ביותר שקמו בישראל, שהפסקול של שיריו הינו הפסקול של המדינה. שיריו מרגשים ואהובים ומהווים חלק בלתי נפרדת מהתרבות הישראלית כבר עשרות שנים.

שלמה ששון (אבא שלי)

איש המוסד לעלייה ב', ראוי להוקרה כנציגם של הארגונים שהביאו לעלייתם של עשרות אלפי עולים בעלייה הבלתי ליגאלית לפני הקמת המדינה מסוריה, מעירק ומטורקיה דרך לבנון לארץ ישראל, תוך סיכון עצום שלהם עצמם ושל משפחותיהם.

מוטי ששון לצד אביו שלמה ששון. צילום: פרטי

עופר אשד

מבכירי הכדורסלנים בישראל והבכיר ביותר מהעיר חולון, ששיחק שנים רבות בהפועל חולון ובנבחרת ישראל. ייצג בכבוד רב את העיר חולון ואת המדינה, בארץ ובעולם.

שלומית כהן אסיף

סופרת ומשוררת מוכשרת לילדים ולנוער עתירת פרסים, בעלת יכולת מופלאה להביע באופן אותנטי את עולמותיהם הפנימיים של הילדים באמצעות יצירותיה.

שלומית כהן-אסיף. צילום: יעל שחר שריד

שלומית כהן-אסיף. צילום: יעל שחר שריד

דמאס פיקדה

החייל החולוני ממוצא אתיופי שהוכה בידי שוטרים, תיעל את מה שקרה לו למקומות חיוביים: הפך לקצין בצבא ופעיל מאוד בשכונת ג'סי כהן. פיקדה מסייע לבני הנוער בקהילה ומשמש דוגמה ומופת לצעירים.

אורנה פורת

למרות שלא נולדה כיהודייה, קשרה את גורלה באהבה עם מדינת ישראל. כבמאית וכשחקנית תיאטרון מוכשרת במשך עשרות שנים בעלת פרסים מקומיים ובינלאומיים רבים, תרמה רבות לילדי ישראל כאשר ייסדה תיאטרון לילדים ולנוער הקרוי על שמה. בנוסף, הייתה ממייסדי הארגון העולמי אסיטז' (המרכז לתיאטרון ילדים ונוער) והקימה את הסניף הישראלי של הארגון.

דוד עזריאלי

יזם, פילנטרופ גדול ואיש עסקים, שתרם תרומה ענקית לכלכלה הישראלית, לתעשייה, למסחר ולבנייה וכל זאת בצניעות ובנועם הליכות עד יומו האחרון.

פנחס צוקרמן

מוזיקאי מחונן שגדל בחולון, תלמידה של אילונה פהר,  שהפך לאחד מגדולי הכנרים הטובים בעולם והינו בעל פרסים בינלאומיים רבים בתחום המוזיקה.

גל גדות

השחקנית הישראלית המצליחה ביותר בתעשיית הקולנוע ההוליוודית. למרות שהיא מתגוררת בארצות הברית, גדות מייצגת את ישראל בכבוד בכל הזדמנות ואף רואה בכך שליחות. היא מנצלת את פופולריותה ואת המספר הגדול של עוקביה ברשתות החברתיות על מנת לתמוך בישראל בזירה הבינלאומית, כמו למשל פוסטים של תמיכה בחיילי צה"ל, ברכות לזכיות של ישראלים באולימפיאדה, תצלום שלה עם נשיא המדינה פרס ביום שבו נפטר ועוד.

עוזיה גליל

מהמקימים וחלוצי תעשיית ההייטק בישראל, ממציא ואיש עסקים. מייסד חברת אלרון שהפכה לקונצרן של חברות פרטיות וציבוריות בתחום המחשבים והאלקטרוניקה. בנוסף, שימש כיו"ר דירקטוריון אלביט וחבר דירקטוריון במספר חברות הייטק. בעל חברה לטיפוח עסקים חדשים בתחום ההייטק. זכה על פועלו לקידום התעשייה בישראל בפרסים ובעיטורי הוקרה שונים. גליל רואה תמיד חשיבות בחינוך הצעירים לחדשנות.

פרופ' עדה יונת

 ביוכימאית ישראלית פורצת דרך שזכתה בפרס נובל לכימיה.



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר