עיריית חולון. צילום: אלי נאמן
עיריית חולון. צילום: אלי נאמן

נקלעתם למצוקה ואתם רוצים לקבל הנחה בארנונה? כך תוכלו לעשות את זה

בעיריית חולון הודיעו על פטור בארנונה לשלושה חודשים לבעלי עסקים, אבל האם גם תושבים שנקלעו למשבר יוכלו לקבל הנחה?

פורסם בתאריך: 1.5.20 10:44

מאז תחילת משבר הקורונה, מאות אלפים יצאו לחל"ת, כאשר רבים מהם לא יחזרו למקו עבודתם. בימים אלה, ישנה חשיבות רבה להקלה על העומס הכלכלי ככול הניתן. בינתיים, החליטה עיריית חולון להעניק פטור מארנונה לשלושה חודשים לבעלי עסקים, לצד הקלות נוספות, כפי שפורסם כאן. אולם, מה יכולים לעשות שכירים שנקלעו למצוקה כלכלית ומבקשים הנחה? בינתיים, בהיעדר החלטה גורפת, ניתן לקבל הקלה באמצעות פרטנית לעירייה.

בימים כתיקונם, ניתן לקבל הנחה בארנונה לפי שלוש סוגי הנחות: הנחות לפי תקנות – לפי תקנות קיימות (אזרחים ותיקים, בעלי קצבת נכות, שורדי שואה, משרתי מילואים וכדומה); הנחות לפי מבחן הכנסה – לפי ההכנסה של בני המשפחה הבגירים (מעל גיל 18) בשנה הקודמת והנחות ל​פי ועדת הנחות ​– היחידי שרלוונטי לתקופת הקורונה.

הנחות לפי ועדת הנחות ניתנת למי שמחזיק בדירת מגורים ואינו זכאי להנחה במסלולים האחרים. ועדה זו דנה במקרים שעונים להגדרת "נזקק" – מחזיק שנגרמו לו הוצאות חריגות גבוהות במיוחד בשל טיפול רפואי חד פעמי או מתמשך, שלו או של בן משפחתו או אירוע (דוגמת המשבר הכלכלי הנגרם מהקורונה), אשר הביא להרעה משמעותית בלתי צפויה במצבו החומרי.

מי שעונה להגדרת "נזקק" שמבקש הנחה צריך להגיש בקשה חתומה ובנוסף, להציג פרטים או מסמכים נוספים לצורך דיון בבקשתו לפי דרישת הגזבר ו/או מנהל מחלקת הרווחה ו/או הוועדה. סירוב להמצאת מסמכים או פרטים, עלול להביא לדחיית הבקשה להנחה.

בקשה להנחת ועדה ניתן להגיש עד ה-31 באוגוסט, כאשר הזכאות המירבית להנחה בוועדת הנחות היא עד 70 אחוז. 

​המסמכים הנדרשים לצורך בקשה להנחה: מסמכים המעידים על הוצאה חריגה בשנת הכספים הנוכחית, שלושה תלושי שכר של המחזיק בנכס ושל כל המתגוררים עמו, אישורי הכנסה מכל מקור, תדפיסי בנק לחודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר 2019 וריכוז יתרות של המחזיקים בנכס נכון לתאריך 31.12.2019 וטופס 867 האחרון שהופק.

בנוסף, כדי להגיש בקשה להנחה לפי ועדת הנחות יש למלא טופס בקשה לקבלת הנחה מתשלום ארנונה למגורים לנזקק​​, לצרף את המסמכים כמפורט לעיל, ולשלוח לדואר האלקטרוני של יחידת ההנחות באגף ההכנסות בעיריית חולון בכתובת [email protected]. בנוסף, ניתן ליצור קשר עם יחידת ההנחות גם
בפקס שמספרו: 03-6008998

חשוב לזכור:

  • הנחה תינתן רק לדירה שמתגורר בה הזכאי בפועל, בתנאי שהזכאי רשום במרשם התושבים בכתובת זו וחשבון הארנונה רשום על שמו או על שם בת זוגו.
  • במקרה של שינוי כתובת, יש לדאוג לעדכן את הכתובת החדשה במשרד הפנים, במוסד לביטוח לאומי ו/או בארגון, טרם פנייתך לעירייה. על מחזיק הנכס מבקש ההנחה, להירשם במרשם האוכלוסין כתושב חולון (בתעודת הזהות), כתנאי למתן ההנחה בארנונה. יש להגיש אישור על ביטול ההנחה מהרשות המקומית של מקום המגורים הקודם.
  • זכאי להנחה שהחזיק בנכס בחלק של שנת הכספים שהוטלה בעבורה ארנונה – תינתן לו הנחה בשיעור יחסי למספר החודשים שהחזיק בנכס.
  • לא תינתן כפל הנחה. מחזיקים בנכס יוכלו ליהנות מהנחה אחת בלבד – הגבוהה מבין ההנחות להן הם זכאים.
  • ישנה גם הנחה משולבת: כאשר ישנם שני מחזיקים או יותר בנכס ואחד המתגוררים בנכס זכאי להנחה בארנונה ויתר המחזיקים אינם זכאים, או כאשר שני מחזיקים בנכס או יותר הזכאים להנחה בארנונה. ההנחה תעודכן באופן יחסי לפי הזכאות של כל אחד מהמתגוררים.
  • על פי סעיף 16 לתקנות ההסדרים במשק המדינה: "זכאי להנחה שלא פרע במלואה את יתרת הארנונה שהוטלה על הנכס לשנת הכספים – תהיה ההנחה שנקבעה לו בטלה מאותו יום ותתווסף ליתרת הארנונה".
  • יש להביא צילום מהאישורים (את פירוט האישורים שיש להגיש ניתן לראות באתר האינטרנט העירוני).
  • במידה שחל שינוי במספר הנפשות בנכס, יש לעדכן את מחלקת הנחות תוך שבעה ימים מיום השינוי.

הנחות ארנונה – שאלות ותשובות נפוצות:

האם ניתן לקבל הנחה על מספר נכסים בו זמנית?

לא, תושב זכאי לקבל הנחה רק בנכס בו הוא מתגורר.

האם יש ליידע את יחידת ההנחות בארנונה במקרה של פטירה / שינוי מספר נפשות בנכס / שינוי סטאטוס משפחתי / שינוי סוג הקצבה?

כן, יידוע מוקדם ביחידת הנחות יביא לעדכון מצב החשבון בנכס וימנע היווצרות של ריביות וקנסות על החוב.

אלו אישורים ומסמכים יש להמציא תושב חדש שמגיע לחולון?

על תושב חדש להמציא תעודת זהות מעודכנת, אישור זכאות להנחה מעודכן לכתובת בחולון מביטוח לאומי / ארגון (כמו לדוגמה משרד הביטחון / האוצר) ואישור מהיישוב הקודם בו התגורר, המציין כי לא מקבל שם הנחה בארנונה.

האם חובה לשנות כתובת לחולון במשרד הפנים / ביטוח לאומי / ארגון?

כן, ההנחה בארנונה מאומתת כל רבעון מול מוסדות אלה ואם קיימת סתירה בנתונים, ההנחה עלולה להתבטל.

מי זכאי להגיש בקשה לוועדת הנחות?

תושב שלא זכאי להנחה על פי תקנות ההסדרים במשק המדינה ועונה על הגדרות "נזקק", רשאי להגיש בקשה לוועדת הנחות.

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר