עיוור מחולון מתקשה לצאת מהבית בגלל החתולה של השכנים

"אני לא יכול לצאת מהבית כי בכל פעם שאני עובר ברחוב, החתולה תוקפת אותי ואת כלב הנחייה שלי", אומר כוכב כוכבי שאיבד את ראייתו

פורסם בתאריך: 24.5.20 10:45

כוכב כוכבי, בן 57 תושב חולון, שנולד עם לקות ראייה ולאורך השנים איבד לגמרי את ראייתו, נעזר בכלב אבל לטענתו החתולה של שכניו תוקפת אותו ואת כלבו כשהוא יוצא מהבית, ולכן הוא ממעט לצאת.

"אני רוצה בסך הכל לצאת מהבית שלי ברחוב בן אליעזר ולפנות לרחוב ההסתדרות עם כלב הנחייה שלי, אבל אני לא יכול כי בכל פעם שאני עובר ברחוב, החתולה תוקפת אותי ואת הכלב שלי", אומר כוכבי, "התקשרתי לווטרינר העירוני, אבל הוא לא יכול לעשות דבר. בכל פעם שאנחנו עוברים ברחוב, הכלב שלי עוצר מהפחד. היא מגבילה אותי, זה לא יכול להיות שאני צריך לשנות את סדרי היום שלי רק בגלל חתולה. זו בעיה שנמשכת כבר כמה שבועות".



כוכבי למד עד כיתה ב' בבית ספר רגיל אך התקשה להסתגל בשל לקות הראייה. לקראת כיתה ג' הועבר לבית ספר שמשלב ילדים בעלי לקות ראייה. "למדתי שנתיים ואחרי זה העבירו אותי לבית ספר לחינוך מיוחד. אמא שלי פנתה לעייריה ואמרה להם שמעו, הילד שלי ילד רגיל הוא לא ילד מהחינוך המיוחד, אבל אז זה לא כמו היום ופשוט אמרו לה: 'גברת אל תתערבי אנחנו יודעים לעשות את העבודה שלנו'".

לאחר שיחרורו מהשירות הצבאי כוכבי לא איבד זמן והחל לחפש עבודה. "מצאתי עבודה בחניון ועבדתי שם בתור קופאי, ראיתי שהעסק מגלגל טוב ושכרתי בעצמי חניון שניהלתי אותו. לאחר מכן עבדתי כסוכן כוח אדם ומתווך נדל"ן".

כוכבי איבד לחלוטין את ראייתו בגיל 27. "זאת הייתה מכה מאוד קשה", הוא מספר, "לאבד את הראייה ככה פתאום באמצע החיים, אבל לא נכנעתי, ולמרות שלא ראיתי כלום המשכתי לעבוד בנדל"ן. העובדים שלי הגיעו איתי יחד לדירות וסגרנו ביחד עסקאות".

לאחר עשר שנים כעיוור, בגיל 37, בישר לו רופא העיניים כי יש אפשרות להחזיר לו את ראייה באמצעות ניתוח. "עברתי ניתוח וכשהסירו לי את התחבושת הייתי בהלם, ראיתי את הרופא, אני לא יכול לתאר לך איזו התרגשות הייתה. הראייה הייתה כמו בילדותי, כמו מתוך צינור אבל ראיתי".



שבע שנים לאחר מכן שוב איבד את הראייה. זה קרה כשיצא לקנות עיתונים במרכז סירן שברחוב אילת. "אני זוכר שהגעתי לצומת אילת ההסתדרות, פתאום ראיתי מסך לבן, אנשים צעקו לי ומישהו תפס אותי ושאל אותי אם הכל בסדר ואמר לי שאני הולך באמצע הכביש. לא האמנתי אבל לצערי העיוורון חזר".

"אני לא מסכן או קורבן, זה מאוד קשה לי כי לא נולדתי עיוור. אני יודע מה אני מפסיד אך יחד עם זאת הסבל רק מחזק אותי. אני לא מוותר ולא עושה הנחות לעצמי. אני עושה ספורט, רץ עם סטודטנים שעוזרים לי, רוכב על אופניים המיועדים לשני רוכבים ואני אפילו מצלם", הוא אומר, "השאלה שתמיד שואלים אותי איך אפשר ליצור אמנות בלי לראות אני משיב שלדמיון אין גבולות. ואני יכול ליצור רעיון שאחרים יבצעו זאת".

תגובות

9 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היכן צער בעלי חיים שיבואו לקחת את החתולה צער בעלי חיים יודע רק לקבוע חוקים תעשו משהוא לעזור לאיש הזה ולא רק לו הרבה אנשים סובלים מחתולים שמסתובבים חופשי ברחובות היכן האנשים שהחתולה שייכת להם למה אתם לא מרחמים? חתולה צריכה להסתובב בבית או בחצר הבית ולא צריכה להיות בחוץ.

  2. ויל

    יש להביא כלב אמסטף שיעשה סדר עם החתולה, אם הבעלים שלה לא יכול להחזיק אותה בבית.

  3. אפי

    מה זאת אומרת החתול מפריע
    תן לאיזה ילד 20 שקל והא ידאג
    שהחתול לא יפריע יותר מה הבעייה

  4. אוהב חתולים

    למסור את החתולה לאימוץ דחוף מפאת צער אדם.
    כל האהבה שמרעיף בעל החתול על החתול כל חמלה וכל השקעה לא שקולה של גרימת סבל כזה לאדם עייור.

    לשקול אמצעי אולי טכנולוגי שירתיע את החתול.

    לשקול הבאת מאמן בעלי חיים שישקיף ויוציא לפועל תכנית אילוף לחתול שלא יתקרב לאיש וכלבו.

    לא להשאיר תמצב כמו שהוא.
    לבדוק גם דרך משפטית.

  5. רינה

    קצת חמלה והתחשבות. בצרכים של אדם אחר מתי נהיה טובים יותר

  6. אדרי

    אני מאמינה שאים ידברו עם מאכילת החתול שתאכיל אותו במקום יותר רחוק מהבניין היא לא תתנגד או שפשוט מישהו יאמץ את החתול ויקח אותו. שיהיה בהצלחה ושיהיה לך ולכלב שלך חיים טובים ומאושרים

  7. טלי

    להעיף את החתול, מה זה השכנים החוצפנים האלה, הוא לא יכול לצאת לשום מקום בגלל חתול ?!!! מי אלה השכנים ,שלא ישימו לא אוכל שם, שישימו במקום אחר.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה החתולה אשמה?:מה היא קשורה.
    אם כל בכאב והצער היא לא קשורה זו החתולה
    אם כבר אז שיעבר לצד השני שלההכביש
    אן שיתאמו עפ הבעלים
    מתי הם עוברים שם שהוא ידאג שהחתולה לא תציק

    אבל שוב
    אי אפשר בגלל זה שהם עוברים שם לעשות סרט
    שישנו מסלול או דיהיו בקשר עם בעל החתולנ

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר