הרב אברהם יוסף

בית משפט לחוד והמועצה לשירותי דת בחולון לחוד

הרב אברהם יוסף הורשע, בעלי עסקים מתלוננים אבל יו"ר המועצה לשירותי דת בחולון לא מבין על מה המהומה: "מערכת המשפט לא מכירה את מערכת הכשרות"

פורסם בתאריך: 24.7.17 12:16

ביום חמישי הושג הסדר טיעון בין הרב אברהם יוסף לבין הפרקליטות, לפיו יוטל על הרב קנס בסכום של 75,000 שקל, והוא לא יתמודד על תפקידים ציבוריים בשבע השנים הקרובות. זאת, לאחר שהורשע בחודש אפריל האחרון על כך שקידם את עסק הבד"ץ המשפחתי בעת ששימש כרב הראשי של חולון. כעת, עולות עדויות חדשות מבעלי עסקים המספרים כי לא ניתנה להם ברירה אלא לבחור בבד"ץ של משפחת הרב. בנוסף אומר יו"ר המועצה לשירותי דת בחולון, עמוס ברנס, כי "בבית המשפט טוענים שהיתה הפרת אמונים, אבל מערכת המשפט לא מכירה את מערכת הכשרות".

הרקע לפרשה: הבד"ץ המשפחתי של הרב אברהם יוסף הכניס מיליוני שקלים בשנה. חלק מהכסף הגיע מבתי עסק בחולון אשר לא עמדה בפניהם האפשרות להנפיק תעודת כשרות אחרת. הרב אברהם יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף המנוח, הקים לפני 20 שנה את גוף הכשרות בד"ץ בית יוסף. מאז שהתמנה לרב הראשי לחולון, הועבר העסק המשפחתי לאחיו, הרב משה יוסף, שמלבד להנפקה של תעודות כשרות הבד"ץ, מעורב ישירות בחברת ייבוא הבשר "נטו".

בכתב האישום נגד הרב אברהם יוסף נטען על ידי התובעת, עו"ד שירי רום, כי הרב פעל מתוך אינטרס אישי וכלכלי, תוך ניצול סמכותו ומעמדו. במסגרת פעילותו של הרב, הוא הפלה לרעה גופי השגחה פרטיים אחרים. כך למשל נחשף במכתב משנת 2008 בו פונה הרב ל"בעלי העסקים למהדרין" בחולון וטוען כי: "בעירנו חולון יהיו הגופים המוסמכים להיכנס לעסקים: בד"ץ העדה החרדית, בד"ץ בית יוסף וכשרות הרב לנדאו בני ברק. עסק שיש לו תעודה מגוף אחר, תינתן לו ארכה לסדר עסקו עם גופי הכשרות המאושרים לחצי שנה". תגובתו של הרב להאשמות היתה כי המכתב שוגר כדי לזעזע את כל גופי הכשרות האחרים, על מנת שיישארו נאמנים לתפקידם.

במשפטו של הרב העידו מספר בעלי עסקים אשר דיווחו על התנהלותם מול הרבנות המקומית. מעבר לאותם העדים, הועלו לאחרונה טענות לפיהן ההתנהלות של הרבנות הראשית פגעה בהכנסותיהם ואף בכבודם. "היתה לי כשרות של חת"ם סופר, אבל ממכתב האזהרה הבנתי שאני בבעיה ורציתי לעבור לבד"ץ בית יוסף. הבנתי שהעלויות יהיו בלתי אפשרויות עבורי ולכן הפסקתי להגיש בשר", סיפר בעל עסק מקומי בחולון.

כאמור, יו"ר המועצה לשירותי דת בחולון, עמוס ברנס, לא מקבל את פסיקת בית המשפט, ואומר: "בבית המשפט טוענים שהיתה הפרת אמונים, מערכת המשפט לא מכירה את מערכת הכשרות. אני מקווה שהרבנים יבינו את הדרישה של המדינה למרות שהיא לא מקובלת במגזר. אנחנו לא קובעים את הכללים. באשר לכשרות, אני כאזרח סומך על הרב, כשהוא נתן את ההוראה צריך לסמוך עליה. אם הוא החליט שהבד"ץ של המשפחה שלו הוא הטוב ביותר, אני לא רואה בכך ניגוד עניינים".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר