אולם תיאטרון המדיטק ריק

מנכ"ל מדיטק חולון: "לא יודע כמה זמן עוד נוכל לשרוד כשאנחנו סגורים"

מנכ"ל המדיטק והחברה לפיתוח תיאטרון, מוזיקה, אמנות ומחול של חולון, דני וייס, מקווה שלא ייאלץ לפטר עובדים

פורסם בתאריך: 12.7.20 16:55

זמן קצר לאחר שהחל הסינמטק של חולון לחזור לפעילות וכבר הסתמן לוח ההצגות של הקיץ הקרוב בתאטרון המדיטק, הם הושבתו שוב עד להודעה חדשה, זאת בעקבות החלטות הממשלה על הגבלות בעקבות הזינוק במספר הנדבקים בנגיף הקורונה.

על המידיטק עברה שנה לא פשוטה: אירוע שריפה הותיר את הספרייה מושבתת כמעט שנה וגל הקורונה שהשבית למשך כמה חודשים את פעילות התיאטרון והסינמטק. מנכ"ל המדיטק והחברה לפיתוח תיאטרון, מוזיקה, אמנות ומחול של חולון, דני וייס, מקווה לראות את מוסדות התרבות שהוא עומד בראשם חוזרים לפעילות מהר ככל האפשר. יחד עם זאת, גם הוא מבין כי ככל הנראה מדובר במשבר שיימשך מספר חודשים במקרה הטוב.



וייס, המשמש גם יו"ר מוסדות התרבות בישראל, קיים בשבוע שעבר פגישה עם שר התרבות, חיליק טרופר. "להערכתי זה יימשך חודשיים-שלושה", אומר וייס, "המוזיאונים בינתיים ממשיכים להיות פתוחים. יחד עם זאת, התיאטרון והסינמטק יושבתו לתקופה שאנחנו לא יודעים כמה זמן היא תימשך. המשמעות של הדבר הזה היא די נוראית אבל אני מקבל בהבנה את המצב שלא אפשר קבלת החלטה אחרת. אני לא יודע איך נצא מזה".

אחד הדברים שטרם התבהרו הוא מה יהיה עם העובדים של מוסדות התרבות בחולון, אשר רובם נמצאים כעת בחל"ת. לאחר שהתברר כי ההצגות והקרנות הסרטים לא יחזרו בקיץ הקרוב, עולה השאלה האם צפוי גל של פיטורי עובדים מהחברה. וייס עדיין לא יודע מה יהיה ומקווה שיימצא מתווה שבאמצעותו יוכל לשמור על העובדים. אולם יחד עם זאת, הוא מבין שהמצב מאוד לא פשוט. "העובדים הם הנכס הכי גדול שלנו", אומר וייס, "איך לחיות עם הדבר הזה ולדאוג לכך שנוכל לשמר אותם, זה כבר דורש הרבה מאוד מאמץ וסבלנות ואורח רוח. אני משוכנע שגם ראש העירייה יידע להשכיל".

מנכ"ל המדיטק, דני וייס. צילום: שי בן אפרים

"אני עוד לא יודע אם יהיו קיצוצים", מוסיף וייס, "מן הסתם יהיו לא מעט דיונים בקרוב על העניין הזה מאחר ששני שלישים מהעובדים נמצאים בחל"ת, מדובר על מאות עובדים. יהיו דיונים תקציביים על ההשלכות ועל כל מה שנכפה עלינו ונקבל החלטות. כמו שעשינו עד עכשיו, אנחנו נעשה מאמץ לשמור על העובדים".

על המדיטק עברה שנה לא פשוטה בכלל. כזכור לפני יותר משנה פרצה בתוך בניין המדיטק שריפה שהותירה אחריה נזקים כבדים של פיח שהצטבר בתוך חלל הספרייה. במשך שנה הספרייה הייתה סגורה והושקעו כספים רבים בשיפוצה. במקביל קידמו מיזם סינמטק הילדים בתוך אולם הביצה של המדיטק, שאמור היה להיפתח הקיץ, אלא שהעלייה בחולי הקורונה בשבועות האחרונים לא הותירה ברירה אלא להקפיא את הפרויקט עד להודעה חדשה.

"פרויקט הדגל שלנו הוא הקמתו של סינמטק הילדים באולם הביצה", מספר וייס, "בנינו תוכנית וכרגע הכול עומד ומוקפא. רצינו להרחיב את הסינמטק באמצעות סינמטק הילדים. עיקר המאמץ שלנו כרגע הוא לשמר את הקיים".

עוד שלושה חודשים יתחיל הסתיו ועימו השפעת, עולם התרבות ישרוד את זה?

"זו שאלה טובה שאני לא יכול לענות עליה. מוסדות התרבות בארץ הם לא מקשה אחת. הגוף שאני מופק עליו הוא תאגיד עירוני. ברור שחלק גדול מההוצאות שלנו גם ירדו, אנחנו מוציאים פחות כסף על הפקות ואנשים בחל"ת. אני לא ידוע כמה זמן נוכל לשרוד כשאנחנו סגורים. האופטימיות שלי לא הולכת לשום מקום. אני נמצא בתפקיד רביעי של מנכ"ל ועוד לא נתקלתי בדבר בסדר גודל כזה".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר