דוכן התכשיטים

משבר הקורונה: ויקי עטיה תיאלץ להתפנות לרחוב יחד עם ארבעת ילדיה

בעקבות מצב כלכלי קשה שאליו נקלעה, צפויה האם להיזרק לרחוב עם ילדיה: "אני לא מבקשת רחמים, רק בית"

פורסם בתאריך: 12.7.20 12:31

ויקי עטיה, אם חד הורית לארבעה ילדים, בת 50, תיאלץ להתפנות לרחוב ביום שליש הקרוב בגלל המצב הכלכלי הקשה שאליו נקלעה בעקבות משבר הקורונה.

התפשטות הנגיף הביאה רבים לאבד את פרנסתם, בהם גם האם שעבדה במסעדה בחולון. תחילה ניסתה להתפרנס מדוכן לתכשיטים שעצבה, אך המקום נסגר בהיעדר אישורים. זאת, כאשר עוד קודם לכן התמודדה עם חובות שצברה והליך של פשיטת רגל. "בעקבות הקורונה אין עבודה", היא אומרת, "נקלעתי לחובות ואני בפשיטת רגל. הדבר היחידי שירים אותי על הרגליים זה שיקנו את התכשיטים שאני מעצבת".

עטיה מתגוררת עם ארבעת ילדיה בדריה שכורה בשכונת נווה רמז. לדבריה, בעלת הדירה הודיעה לה שהחוזה לא יחודש והיא איננה יכולה למצוא דירה אחרת בעקבות מצוקה כספית שאליה נקלעה. כעת, בהיעדר פתרון הולם לה ולילדיה, היא תיאלץ לחיות באוהל בגינת השבילים מתחת לביתה.



"לא האמנתי שאגיע למצב הזה ואני עדיין לא מעכלת שביום שלישי הקרוב איאלץ לישון ברחוב עם ארבעת ילדיי", היא אומרת בעצב, וחושפת את סיפורה הכואב: "לפני 12 שנים התגרשתי, ברחתי מבית עם אלימות. זה היה או להישאר ולהירצח או לברוח. מכאן והלאה המצב רק התדרדר. אני לא מקבלת מזונות, יש לי קצת כסף שכולו הולך לשכירות, הייתי בפשיטת רגל ואני לא יכולה להתנהל מול הבנק כי החשבון שלי חסום".

כמו רבים אחרים בתקופה זו גם האם נכנסה למעגל המובטלים בעקבות משבר הקורונה שהביא עמו לקריסה של עסקים רבים. "אני לא עובדת, פתחו עבורי דוכן בשבוע שעבר בגן סיפור בחולון שאותו פינתה המשטרה. בעבר מכרתי את התכשיטים שאני מעצבת בשוק הפשפשים, אבל אז התחילה הקורונה".

 

דוכן התכשיטים

"לצערי אין לי מזל", היא ממשיכה, "שלוש שנים שאני מנסה להתמודד עם המצב הכלכלי וצברתי חובות. יש לי ילד בן 22 שעזב את הלימודים כדי לעזור לי, ועוד שלושה ילדים קטנים בני 18, 16 ותשע. מי שבאמת נרתם לעזור הוא בית ספר שבו הילדים שלי לומדים. אני באמת לא רוצה רחמים, אני רק רוצה לקום על הרגליים ולעבוד, אבל אין עבודות בגלל הקורונה, הדבר היחידי שאני יכולה להציע זה שיקנו את התכשיטים שאני מעצבת".

ביום שלישי הקרוב, באם לא יימצא פתרון, ייאלצו האם וילדיה לישון ברחוב. היא מבקשת את עזרת הציבור בדחיפות בסיוע היום (ראשון) באריזת החפצים ובקניית התכשיטים, לפרטים: 050-4978762.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר