פרופ' רוני גמזו
צילום: אוליבייה פיטוסי

פרופ' רוני גמזו: מהילדות במרכז חולון ועד תפקיד פרויקטור הקורונה

פרופ' רוני גמזו שינהל את המאבק בנגיף התייחס לא פעם לילדותו ולהוריו שעלו מאיראן. מלכה אימו, המתגוררת בחולון: "אני סומכת עליו. כולנו מעריכים אותו"

פורסם בתאריך: 23.7.20 15:49

בתום סאגה ארוכה ומספר מועמדים ששמם עלה, מונה פרופ' רוני גמזו לתפקיד "פרויקטור הקורונה".

פרופ' גמזו, בן 54, שמשמש כמנכ"ל בית החולים איכילוב בחמש השנים האחרונות, גדל והתחנך בחולון. הוא בנם של מלכה וציון שעלו מאיראן בשנות ה-50 והתגוררו בחולון. תחילה גרו בשיכונים ובמשך השנים עברו למרכז העיר.

אימו עבדה כגננת ואביו עסק בצורפות והחזיק בחנות תכשיטית ברחוב בן יהודה בתל אביב. עיקר התמחותו הייתה יצירת תכשיטים באמצעות עבודת יד תימנית. בכתבה שפורסמה בכלכליסט לפני שלוש שנים, סיפר פרופ' גמזו כי כילד בילה שעות רבות בחנות של אביו ואף עזר לו לא מעט במלאכה. באותה הכתבה סיפר כי התבייש בעובדה שהוריו לא היו משכילים. "עזרתי להוריי בחנות, אבל קצת התביישתי בעיסוק שלהם ובכך שאינם משכילים", כך אמר, כשהייתי בן שש עברנו לשכונה ברמה סוציואקונומית גבוהה יותר בחולון, ושם היה יותר מקום להשוואה בין עיסוקם של הוריי לזה של הורים אחרים".

אביו של פרופ' גמזו הלך לעולמו לפני שבע שנים. אמו של פרופ' גמזו, מלכה בת ה-82 המתגוררת בחולון, מספרת ל"השקמה חולון": "רוני הוא בן הזקונים שלי. הייתה לו ילדות טובה מאוד. מגיל ארבע הוא היה בחוגי העשרה. הוא היה תלמיד טוב ופיקח. וזו התוצאה. רוני הוא הילד הקטן שלי".

לפרופ' גמזו אחות בת 61 ואח בן 58. "כשיצאנו לחופשה, לא סגרנו את חנות התכשיטים. זו הייתה חנות של תיירים. התפרנסנו רק מהתיירות. כל פעם שיצאנו לטיולים, רוני לקח על עצמו את החנות. הוא היה מביא קופות יותר גדולות יותר מאיתנו", מספרת האם, "אנחנו היינו צורפים ולרוני היו חברים שההורים שלהם היו עורכי דין ואקדמאים, הוא כאילו הרגיש נחות כי להורים שלו יש חנות בבן יהודה".

עכשיו כשבנך מטפל במשבר את יותר רגועה?
"ראשית, אני הולכת יום יום למועדון שלב בחולון. אנחנו נשמעים להוראות של משרד הבריאות. מה מותר ומה אסור. אני לא מתקהלת ולא נכנסת למקומות שבהם יש הרבה אנשים. אני מסתדרת עם זה. אני סומכת עליו. אנחנו מעריכים אותו, כולנו, השכנים, המשפחה והחברים".

"אני מאוד גאה ברוני. הוא ילד טוב ובחור טוב וישר. הוא מנהל את בית חולים איכילוב בצורה טובה מאוד. הרבה תפקידים קשים הוא לקח על עצמו. לא מזמן, במשבר הקורונה, הוא לקח את נושא הקשישים על הגב שלו", מסכמת האם.



בשנת 1985 התגייס פרופ' גמזו לצה"ל ושירת כחובש בהנדסה קרבית. מאוחר יותר מונה למפקד קורס חובשים. לימים סיפר כי בעקבות התפקיד שעשה החלה המשיכה שלו אל עולם הרפואה.

לאחר שחרורו מהצבא החל פרופ' גמזו בלימודי רפואה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ובהמשך באוניברסיטת תל אביב. לפני 23 שנה השלים התמחות בגניקולוגיה, ולפני 10 שנים מונה לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות.

פרופ' גמזו, גניקולוג בהכשרתו, ליווה זוגות רבים אשר ניסו להגשים את החלום להפוך להורים, זאת בשעה שהוא לא חובק ילד משלו. רק כשהיה בן 50 הביא לעולם את בתו הראשונה יחד עם זוגתו, קארן ברונר, מנהלת המחלקה לקידום בריאות בבית החולים אסותא. על כך התייחס בראיון לידיעות אחרונות, ואמר: "שנים ליוויתי אנשים אל תוך מימוש חלום ההורות. ותמיד הייתה לי צביטה קטנה בלב. כולם יולדים, ומה איתי? עכשיו אני באמת מבין את המשמעויות של היריון, ולא רק מהצד המקצועי. איך ההרגשה להמתין לבדיקת אולטרסאונד או סקירת מערכות, ומה עובר בראש ובלב כשמקבלים את התוצאות. הכל חדש לי".

באחרונה הוביל פרופ' גמזו את תוכנית הלימודים החדשה במכון הטכנולוגי חולון – HIT  ללימודי תואר ראשון בטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה. "אני רוצה יותר רופאים שמסתכלים על הרפואה גם עם היכולת של הטכנולוגיות הדיגיטלית. אני רוצה לעשות בריאות חכמה שמשלבת בין מדע ביולוגי ומדע טכנולוגי. המכון הטכנולוגי בחולון חזק בזה אז בואו נשלב כוחות", כך מסר בראיון לערוץ 12.



תגובות

3 תגובות
  1. דליה

    איש מרשים. מעורר השראה.

    אנחנו צריכים עוד הרבה רוני גמזואים כמו הפרופסור לרפואה והמנהל המבריק הזה ובטוחתני שהחמצנו/פיספסנו רבים בדרך לא דרך שנאלצו לעבור בה המזרחים בארץ.

    ביום שיהיה מספרם שווה לזה של יוצאי עדות אשכנז –

    נוכל לומר : מת השד העדתי … השד העדתי – ז"ל !

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר