בעל עסק שנפגע מקורונה: "מנסה כבר שבועיים לקבל אישור להצבת שלט"

אביב יחיאל, בן 25, פתח עסק להגשת מגשי אירוח, אלא שלדבריו הקורונה, הסחבת והיעדר המענה והסיוע מעירייה עלולים למוטט אותו. בעירייה מסבירים: "אינו זכאי לפטור מארנונה על פי החלטת משרד הפנים", ומבהירים מה קרה עם השלט

פורסם בתאריך: 6.8.20 09:49

הבעלים של "קממבר" – עסק למגשי אירוח בחולון טוען כי העירייה מקשה עליו, ואינה מעניקה לו פטור מתשלום הארנונה בניגוד למה שהצהירה, על אף המצב הכלכלי הקשה שאליו נקלע. בנוסף, לטענתו כבר שבועיים שהוא מנסה לשוחח עם נציג מהעירייה כדי להציב שלט, וטוען שאינו מקבל כל סיוע אלא להפך.



לפני פחות מארבעה חודשים, עם התפשטות הקורונה, הודיעה העירייה כי בהתאם להחלטת משרד הפנים תעניק פטור מתשלום ארנונה לשלושה חודשים לעסקים בעיר, כפי שפורסם כאן ב"השקמה חולון".

אולם לטענת בעלי "קממבר" אביב יחיאל, בן 25, הוא לא קיבל פטור ואינו מקבל מענה בנושא. "העירייה לא מוותרת על תשלום הארנונה, אין קבלת קהל ואין עם מי לדבר, לא בטלפון ולא במייל", הוא אומר, "נפגעתי קשות מהקורונה השקעתי את כל הכסף שלי ונשארתי בלי שקל ועם עסק צולע. אני נלחם כדי שהעסק ימשיך לפעול. העירייה לא רוצה לוותר לי על תשלום ארנונה בתקופת הקורונה, ושלא נדבר בכלל על תקופת השיפוץ של המקום, ובמקום זה העלתה לי את התעריף".

יחיאל מתאר מאבק קשה כדי למנוע את סגירת העסק שבבעלותו, במיוחד לנוכח העובדה שאינו מקבל סיוע מהרשות המקומית, כך לטענתו. "פתחתי את המקום לפני כשנה, אחרי שהחלטתי ללכת אחרי החלום", הוא מספר, "התהליך היה ארוך, אחרי סחבת מתישה מול משרד הבריאות ועיריית חולון. הפסדתי כסף של שנת שכירות בעקבות הקורונה, ואחרי הסגר פתחתי את החנות כשאני מתמודד עם הפסדים עצומים".

לטענת יחיאל, בימים אלו כאשר בעיריית חולון אין קבלת קהל, הוא מתקשה גם להסדיר את נושא רישיון השלט בעסק. "כבר יותר משבועיים שאני מנסה לפנות לעירייה כדי לבדוק מי יכול לאשר לי להציב של שקיבלתי מחברת קוקה קולה. אבל העירייה שלא מקבלת קהל לא עונה לטלפון ושכחו בכלל שיש להם מייל, כבר חודשיים אני עובד ללא שלט ואין קול ואין מענה".

"אני חייב להמשיך ולהילחם, בעקבות הנחיות משרד הבריאות על ההגבלות ואיסור התכנסות של יותר מ-100 איש, נאלצו רבים לבטל את האירועים המשפחתיים שתוכננו והעסק נפגע", אומר יחיאל, "אבל אני רוצה להמשיך ולהתקיים. האם ראש העירייה, מוטי ששון מעודד את הדור הצעיר של חולון להתפתח? להתפרנס בכבוד?".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בעיריית חולון מודעים למצבם של בעלי עסקים רבים בעיר (ובמדינה), שנקלעו למצוקות כלכליות בעקבות מגבלות הקורונה ולכן היא פעלה במגוון דרכים לסייע להם כבר מתחילת המשבר בחודש מרץ ככל שהתאפשר לה במסגרת החוק. בין היתר, דחתה העירייה במספר חודשים תשלומי ארנונה, אגרות ודמי זיכיון, העלתה קמפיין נרחב לעידוד תושבי העיר לרכוש את מוצריהם רק בחולון, סבסדה את הפטור מארנונה לשלושה חודשים בעשרות מיליוני שקלים, והחליטה להעניק אותו באופן מיידי ולא כהנחה שתתפרס על פני שנה שלמה ועוד".

"בנוסף, אישרה מועצת העיר שני תיקונים לחוק העזר, שיאפשרו לפטור את בעלי העסקים מתשלום אגרת הוצאת שולחנות וכיסאות למרחב הציבורי למשך שלושה חודשים וכן למתן הרחבה של השטח הציבורי להעמדת כיסאות ושולחנות ללא תוספת תשלום. כמו כן, אפשרה לחנויות שמוכרות גם ירקות ופירות להציגם בשטח הציבורי ללא תשלום".

"עם כל ההבנה למצוקתו של בעל העסק, הרי שהוא אינו מדייק בטענותיו, בלשון המעטה. בהתאם להחלטת הממשלה, ניתן פטור מלא מארנונה לשלושה חודשים (מרץ – מאי) לסוגי העסקים שעמדו בקריטריונים שנקבעו בתקנות כגון משרדים, תעשייה, שירותים, מסחר, בתי מלאכה ועוד. העסקים שלא היו זכאים לפטור (שפורטו בתקנות) כללו, בין היתר, בנקים וחברות ביטוח, מקומות למכירת מזון, בתי מרקחת, חנויות אופטיקה, נכסי מדינה, קופות חולים, חברות ממשלתיות ועוד. העירייה אינה יכולה להעניק פטור מארנונה בניגוד לחוק או לתקנות וכל מי שהיה זכאי לפטור, קיבל אותו".

"העירייה גם אינה רשאית לפטור מארנונה עסקים (או דירות פרטיות) שנמצאות בשיפוץ. באשר לשלט – בעקבות הפוסט שהעלה בעל העסק, נעשתה אליו פנייה מיידית מנציג המחלקה לחזות העיר ומשיחה איתו התברר כי הוא כלל אינו מבין את הליך התקנת השילוט הנושא פרסום של חברת קוקה קולה וסבר ללא כל בדיקה שהיא זו שצריכה לשאת בתשלום אגרת השילוט".

"בכל מקרה, הוסבר לו ההליך הדרוש להוצאת היתר לשלט המבוקש, נשלח אליו בדוא"ל טופס בקשה להצבת שילוט, כאשר באופן יזום נציגי המחלקה דאגו למלא עבורו את כל הפרטים והנתונים הנדרשים, צירפו את הדמיות השילוט כפי שנתקבלו מחברת קוקה קולה ומשחתם בעל העסק על כתב הבקשה כבר ניתן אישור להתקנת השילוט המבוקש".

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר