גן הילדים המדובר

איך הפך הגן המבוקש מקריית בן גוריון למקום שעומד במרכז פרשת חשד להתעללות?

ביממה האחרונה, עם פרסום החשדות והתיעוד ממצלמות האבטחה, התחלפו המחמאות בנאצות. "כשראיתי את הסרטונים הייתי בשוק, לא האמנתי שמדובר באותו הגן", מספרת אם לילד

פורסם בתאריך: 19.8.20 09:31

פרשת החשד להתעללות בילדי גן הילדים שבקריית בן גוריון: אתמול (שלישי) נעצרו שש נשות צוות מגן הילדים, לאחר שסרטונים ובהם תיעוד מעשי אלימות כלפי הילדים, הופצו ברבים. נשות הצוות נחקרו באזהרה ופרטי המקרה נמצאים בחקירת משטרה. לאחר החקירה נכלאו החשודות והן יובאו היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב.

בנוסף, המשטרה פתחה בחקירה בעקבות כתובות נאצה שרוססו על קירות גן הילדים, וביצים הושלכו בפתח הגן. מהמשטרה נמסר כי היא "רואה בחומרה השחתת רכוש ופועלת לאיתור המבצעים".



גן הילדים המדובר הוא גן פרטי לילדים בגיל הרך. במהלך השנים צבר המקום מוניטין בקרב ההורים בקריית בן גוריון. איש לא שיער מה מתרחש בתוך הגן. שבחים רבים חולקו לצוות המקום וההנהלה, והורים שילדיהם שהו בעבר בפעוטון המליצו על המקום בחום. את השבחים הרבים ניתן היה למצוא ברשתות החברתיות, ובדף הפייסבוק של הגן. לאחר פרסום החשדות הקשים והסרטונים התחלפו השבחים והמחמאות בקללות ונאצה, לצד הורים רבים שנדהמו מהתיעוד הקשה.

בשיחות עם "השקמה חולון" עם כמה מההורים, היו מי שסיפרו שאף התגאו בכך שהצליחו להכניס את ילדיהם דווקא לגן הזה. ביממה האחרונה הגאווה התחלפה בכעס רב ואכזבה. חלק מהילדים שמופיעים בסרטונים, מספרים ההורים, היו רשומים לגן גם לשנה הקרובה.

תיעוד ההתעללות ממצלמות האבטחה:

 

ההורים שהתלוננו במשטרה סיפרו כי את הזוועות הם גילו לפני שלושה שבועות בלבד. זאת לאחר שמספר אמהות הגיעו אל הסרטונים לאחר שחשו בהתנהגות משונה אצל הילדים. שאר הורי הגן כלל לא חשדו כי הצוות נוהג בילדיהם באלימות ונדמהו לנוכח התמונות. לטענתם הם ביקשו את תיעוד מצלמות האבטחה ממנהלת הגן, אולם לטענתם נמסר להם שהקבצים נמחקו ולאחר ששחזרו אותם נדהמו מהתמונות.

ההלם והזעזוע הכו רבים מאז אתמול. אם לילד שהיה בגן לפני עשור, מספרת: "כששמעתי על המקרה לא חשבתי שמדובר בגן הילדים הזה. הבנתי שזה אחד הגנים באזור של קריית בן גוריון אבל חשבתי על גנים אחרים. כשראיתי את הסרטונים זיהיתי את אחת הסייעות שהייתה גם בתקופה של הבן שלי. הייתי בשוק כי היו לי המון שיחות עם המנהלת של הגן. היא באה מהתחום ההומני".

לדבריה, גן הילדים הזה נחשב למקום ברמה גבוהה ויחס מושקע וטוב לילדים. "באנו לשם והתאהבנו בצוות", מספרת האם, "היה שם נהדר. האמנו בבעלת הגן. היא הייתה בן אדם מדהים והייתה שם תמיד אווירה נעימה. גם כשהיא העבירה את הגן למקום אחר, המשכתי לשלוח לשם את הבן שלי. עם השנים הצוות בגן התחלף אבל חלק מאלו שמופיעות בסרטון היו גם בתקופה של הבן שלי".

בנה מצטרף לשיחה ואומר: "את אחת הסייעות שבסרטון אני זוכר. היא לא הייתה כל כך נחמדה. אבל חוץ מזה הכל היה בסדר".

איך את מסבירה את הפער בין מה שאת ורבים אחרים מתארים לבין מה שמראים הסרטונים?

"בתקופה שהבן שלי היה שם הייתה שקיפות מלאה על מה שקרה בתוך הגן. אולי נשות הצוות כבר התעייפו והיו צריכות לסיים את התפקיד שלהן ולא להמשיך שם. זה באמת מסובך. אני כבר לא יודעת אם מנהלת הגן שיחקה אותה טוב כל השנים או שהיא רצתה לשמור על הפרנסה ופשוט גיבתה את העובדים שלה. זה באמת לא נתפס".

עורך הדין ששי גז המייצג את בעלת גן הילדים מסר בתגובה: "מרשתי מכחישה כל קשר למעשים האמורים. החשדות בדבר התעללות של מי מעובדות הגן בילדים נפלו עליה כרעם ביום בהיר. מרשתי גננת מוכרת ואהובה בעיר מגוריה מזה 20 שנים. מעולם לא הובא בפניה מידע, מצד מי מן ההורים, בדבר התנהגות בלתי הולמת מצד עובדות הגן. מרשתי, אשר כואבת את כאבם של ההורים, מסרה גרסה מפורטת במשטרת ישראל על מנת להגיע לחקר האמת".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר