בית ספר בחולון

מוטי ששון לקראת פתיחת שנת הלימודים: "אנחנו ערוכים לכל תרחיש"

ראש עיריית חולון, המחזיק בתיק החינוך, מספר על ההיערכות בשגרת הקורונה, לקראת כניסתם של יותר מ-41 אלף ילדי חולון לגנים ולבתי הספר

פורסם בתאריך: 28.8.20 10:02

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, שנת הלימודים תשפ"א תיפתח רשמית ביום שלישי הקרוב. בחלון יחלו את הלימודים 41,203 ילדים, מהם 7,924 בגני הילדים, כולל החינוך המיוחד; 892 בגנים מוכרים שאינם רשמיים, בהם הזרם החרדי; 14,837 בבתי ספר יסודיים, 6,468 – בחטיבת הביניים; 6,219 – בתיכונים; 2,227 בבתי הספר של החינוך מיוחד ובנוסף 412 שמשולבים בבתי ספר רגילים ו-2,224 תלמידים בבתי ספר מוכרים שאינם רשמיים, כולל הזרם החרדי.

אחת הבשורות המשמעותיות בשנת הלימודים תשפ"א היא תוספת של 250 איש בכוח האדם במערכת החינוך העירונית, מהם 58 תומכי חינוך והשאר הם מורים וגננות לכל שכבות הגיל. בשנה זו מונו מספר מנהלות בתי ספר חדשות:  גלית לוי, מנהלת קמפוס קריית שרת; הילה אגסי-בנימיני, מנהלת חטיבת אלון; שוש גרג'י, מנהלת חטיבת ארן; עינת רויטר, מנהלת מתי"א ומנהלת בן צבי, גלית אטיאס.



האתגר הגדול איתו תיאלץ להתמודד מערכת החינוך גם בשנת תשפ"א הוא משבר הקורונה. במוסדות החינוך אומנם כבר צברו ניסיון בכל הנוגע לשגרת הקורונה, אולם הסתיו והחורף הקרובים צפויים להביא גם עלייה דרמטית בתחלואת הקורונה, לצד השפעת העונתית.

ראש עיריית חולון, מוטי ששון, שמשמש גם כמחזיק תיק החינוך מודע היטב לאתגר ולמורכבות של לימודים בתקופה זו, בפרט כאשר יותר ויותר סמכויות נמצאות בידי ראשי הראשויות והצוותים החינוכיים. "העירייה נערכה בצורה מקיפה לפתיחת שנת הלימודים ומאחר שההחלטות משתנות לעיתים קרובות בהתאם למצב, אנו ערוכים לכל תרחיש", אומר ששון ל"השקמה חולון".

צילום: ראובן קפוצינסקי

האם קיימת מדיניות סדורה לגבי סגירת מוסדות שבהם יימצא חולה קורונה?

"העירייה פועלת בהתאם להנחיות משרדי החינוך והבריאות. גן שימצא בו ילד חולה – כל הגן ייכנס לבידוד. על תלמיד בית ספר שיימצא חולה תתבצע חקירה אפידמיולוגית, ורק מי שהיה במגע עם הילד יהיה בבידוד. לא כל בית הספר ולא כל השכבה. הילדים שייכנסו לבידוד ילמדו דרך הזום".

עד כמה מוסדות החינוך בעיר ערוכים ללמידה מרחוק?

"קיימות כמה רמות של היערכות. ברמת התשתית, העיר מגדילה את רוחב הפס ומתבצעת השקעה בתשתיות ובאמצעי קצה כדי שתהיה יכולת לשדר החוצה גם בסגר. בנוסף, במהלך הקיץ עברו מאות מורים הכשרות ללמידה מרחוק והמרכז לחדשנות חינוכית במנהל החינוך תומך ומלווה תהליכים אלו. בימים אלה העיר נמצאת בתהליך רכישה בהיקף של מיליונים לאמצעי קצה ותקשוב. סביבות הענן קריטיות ללמידה היברידית וחולון נכנסה לפיילוט של הטמעת סביבות ענן על מנת שבתי ספר ישתמשו בסביבות אלה כדי שתתקיים למידה היברידית".

כיצד בכוונת העירייה לסייע לילדים שאין ברשותם מחשב?
"העיר חילקה וממשיכה לחלק בימים אלה מאות מחשבים לילדים בעיר בהתאם לצורך ספציפי. אני ממשיך במאמצי לגייס עוד תרומות לצורך רכישת מחשבים לילדי חולון הזקוקים לכך".

בעניין זה, מוסיף ששון כי "אחד הלקחים שהופקו במערכת החינוך העירונית בהתמודדות עם משבר הקורונה הוא חיזוק מערך הלמידה המקוונת: יש להיערך ללמידה מרחוק ויש חשיבות גדולה לטפל גם בהיבטים הרגשיים והחברתיים. המערך החינוכי בעיר היה פרואקטיבי וייצר פתרונות באופן יצירתי, בהתאם להשתנות של המציאות. כך נמשיך גם בשנה הקרובה".

אילו מהלכים בכוונתך ליישם במהלך שנת הלימודים תשפ"א, על מנת להתמודד עם משבר הקורונה בצורה אפקטיבית יותר?
"טיפול בתשתיות, הגברת הניקיון בבתי הספר וחלוקת אמצעי היגיינה, תמיכה פדגוגית בצוותים החינוכיים לשימוש בכלים דיגיטליים".

במידה שתהיה התפרצות בבתי הספר, האם תורה על הפסקת הלימודים בעיר מבלי להמתין להוראה ממשרד החינוך?
"כפי שאמרתי, אני לא פועל בחלל ריק אלא על פי הנחיות משרד החינוך ומשרד הבריאות".

לסיום, איזה ציון אתה נותן לתפקוד משרד החינוך בעת המשבר בשנה הקודמת?
"אני לא מחלק ציונים. הקורונה תפסה את כולנו – משרדי ממשלה ורשויות מקומיות, בהפתעה וללא מידע. כולנו למדנו את הנושא תוך כדי תנועה ובאופן טבעי נעשו דברים חשובים וטובים וגם טעויות. כיום, כחצי שנה לאחר פרוץ הקורונה בארץ, כולם יודעים הרבה יותר כי צברו ניסיון ולכן גם אפשר להיערך טוב יותר לבאות. בדבר אחד אני בטוח: כל הגורמים באים עם כוונות טובות לעשות את הדברים הנכונים למען ילדי המדינה ולמען כלל האזרחים".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר