צילום: טל קירשנבאום

"יש בעלי עסקים שצריכים להביא אוכל הביתה. הם לא ייכנסו לסגר"

עו"ד רועי כהן שמייצג את העסקים הקטנים והבינוניים חושש מקריסת אלפי עסקים, גם בחולון ובבת ים, ומודיע שהעצמאיים יצטרפו למחאה בבלפור: "זו מדינת חלם"

פורסם בתאריך: 11.9.20 10:35

סביב שאלת הסגר בתקופות החגים, אשר צפוי להיערך חודש ימים, מזהיר עו"ד רועי כהן, נשיא להב (לשכת ארגוני העצמאיים בישראל), כי אם הממשלה לא תגבש תוכנית סדורה לתמיכה כלכלית בעסקים הקטנים והבינוניים, הם יקרסו. במקביל, אומר כהן, בהיעדר תוכנית סיוע ייאלצו בעלי עסקים רבים לא לציית להוראות הסגר, על מנת לשרוד.

"ההחלטה על סגר היא הרסנית עבור העסקים הקטנים. במיוחד עבור נותני שירותים לפני החג, כמו ספרים ומתנות", אומר עו"ד כהן, "אין נתנים על תחלואה בעסקים. אנחנו יצרנו משוואה שאומרת שאין סגר בלי פיצויים מראש. בעלי העסקים צרכים לדעת לפני היציאה לסגר שישלמו להם את הארנונה, שהם יקבלו פיצויים ולא יצטרכו להוציא עובדים לחל"ת".



"אני חושב שגם בחולון ובת ים יש אלפי עסקים קטנים ובינוניים שאם יורידו להם את השאלטר, כמו בחודשים הראשונים של הקורנה, הם לא יידעו מה יהיה איתם", ממשיך כהן ואומר כי אי הוודאות עלול לייצר חשש כבד אצל בעלי העסקים אשר יביא רבים מהם לא לציית להוראות הסגר.

"יש חשש מאוד גדול שאנשים לא יצייתו להוראות הסגר", הוא מוסיף, "יש פה בעלי עסקים שצרכים להביא אוכל הביתה. כל בעל עסק צריך לקלב את ההחלטה האם הוא דואג למשפחתו ולפרנסתו או אם הוא שומע להוראות הסגר כשאין שום נתונים על ההדבקה שלו. האווירה בשטח היא שללא פיצוי מראש, אנשים ייאלצו לא לקיים את הוראות הסגר. זה כורח המציאות. אמרנו לממשלה שכמו שיצרו את תוכנית הרמזור של משרד הבריאות, שייצרו תוכנית רמזור כלכלית שתזרים כסף לעסקים הקטנים כדי שתהיה להם מחיה, אחרת עוד חצי מליון איש ייכנסו לחל"ת, זו ממש מדינת חלם".

עו"ד כהן מציין כי כבר מחר (מוצאי השבת) יש כוונה לחדש את המחאה של העצמאיים אשר תתקיים מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, עד שיימצא להם פתרון הולם. "אנחנו נצא לרחובות כבר במוצאי השבת הקרובה. אין שום אינטרס לממשה לייצר כאוס בו אנשים נכנסים לסגר בלי פתרונות. פשוט התגלגלו לאירוע הזה בלי הכנה. היה לממשלה מספיק זמן להתארגן, היו לממשלה ארבעה חודשים".



תגובות

תגובה אחת
  1. דורון מחולון

    למי יש נייד של ביבי התקשרו אלי מהבנק אני רוצה שהוא יסגור לי את המינוס

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר