יום הכיפורים

יום הכיפורים בחולון: זמני כניסת ויציאת הצום ורשימת מנייני החצרות

מזג האוויר, ההגבלות ורשימת המרכזים שייפתחו לתפילה: התפילות בכפוף למגבלות לסגר חגי תשרי

פורסם בתאריך: 27.9.20 12:39

יום הכיפורים תשפ"א בחולון יחל היום (ראשון), ט' בתשרי, 27 בספטמבר 2020, בשעה 18:08 ויסתיים ביום שני בערב, י' בתשרי, 28 בספטמבר 2020, 19:06.



כחלק מתקנות הקורונה והסגר שהוטל בתקופת חגי תשרי, נסגרו בתי הכנסת ברחבי הארץ החל מיום שישי, זאת כאשר תפילות במרחב הפתוח ממשיכות להתקיים, בכפוף להתקהלות של עד 20 איש ושמירה על מרחק של שני מטר. ביום הכיפורים ייפתחו בתי הכנסת כאשר ניתן יהיה לקיים תפילות בכפוף להגבלות.

אמש נערכו אירועי הסליחות האחרונים והתרת נדרים וקללות ברחבי העיר. את בתי הכנסת הסגורים החליפו הרחובות והחניונים. כך, למשל, תושבי אזור קריית שרת התכנסו בחניון של ימית 2000 וקיימו בו את טקס התרת הנדרים.

בחולון, המוגדרת כעיר אדומה, יפעלו בתי הכנסת ביום כיפור בתנאים הבאים: עד 10 מתפללים בתוך המבנה, תוך שמירה על מרחק של ארבעה מטרים בין אחד לשני. בבתי כנסת גדולים יוכלו להתקיים מספר מניינים כאלה בקפסולות, במידה שיוקפד על שמירת מרחק של ארבעה מטרים. כניסת המתפללים אל תוך מבנה בית הכנסת תהיה בכפוף לרישום מראש המתבצע בימים האחרונים. כניסה של מתפלל לא רשום תיאסר. בפועל רוב המתפללים הרשומים הם חברי בתי הכנסת. כמו כן, יתקיימו מניינים תחת כיפת השמיים, בחצרות בתי הכנסת, בשטחים ציבוריים, גינות וחניות בניינים. המועצה הדתית סיפקה בימים האחרונים למניינים מסוג זה כסאות וצליות על מנת שיוכלו להתקיים גם בחום הכבד. בנוסף, עיריית חולון הקצתה את מגרשי בתי הספר וסיפקה הצללות לטובת ציבור המתפללים בראש השנה וביום כיפור בהתאם למתווה שנקבע בתקנות. כמו כן, חולקו מחזורים על ידי המועצה הדתית בעיר.

חצר גמנסיה קציר

לא כל בתי הכנסת ממהרים לפתוח את שעריהם בחג, חרף ההחרגה. חלק מבתי הכנסת בעיר בחרו להישאר סגורים במהלך יום הכיפורים. כך, למשל, בבית הכנסת עטרת חכמים בשכונת תל גיבורים, הוחלט שלא יתקיימו תפילות בתוך מבנהו במהלך יום הכיפורים, זאת בין היתר בגלל ההנחיות המבלבלות והסותרות, והרצון שלא להפלות בין חברי בית הכנסת לייתר המתפללים. כמו כן, ארגון רבני בית הלל קרא השבוע לציבור הדתי לסגור את בתי הכנסת.

מזג האוויר ביום כיפור לא יטיב עם ציבור המתפללים והצמים ויהווה עבורם אתגר. לאחר כמה ימים נוחים יחסית, תחול עלייה במידות החום וביום שני בשעות הצהריים ישררו בחולון 32 מעלות, עם 60 אחוזי לחות.

לצד המגבלות על קיום התפילות במרחב הציבורי, החליטה המועצה הדתית על סגירת כלל המקוואות לגברים, בשלב זה עד 11 באוקטובר. מקוואות הנשים ימשיכו לפעול תחת יישום מגבלות של ריחוק חברתי ושמירה על הגיינה. בנוסף, לאחר שנאסר לקיים את שוק ארבעת המינים, יופעלו במקומו שלוש נקודות מכירה קטנות בחולון. נקודה אחת בשכונת תל גיבורים, נקודה שנייה בסמוך לבניין הרבנות והנקודה השלישית בשכונת קריית שרת. נקודות מכירה אלו יפעלו בחוץ כאשר המכירה תבוצע ליחידים וללא אפשרות להתקהל ולשהות במקום לאורך זמן.

המועצה הדתית והמחלקה התורנית של עיריית חולון יפתחו מינייני חצרות במספר רב של בתי ספר ומרכזים קהילתיים ברחבי העיר: בבתי הספר אריאל שרון, ישעיהו, יגאל אלון, עלומים, התבור , ניצנים, בית יוסף, דביר, קוגל, דינור וקציר ; במכללת חנקין; בסניף בני עקיבא (רחוב ישראל גלילי 3).

בנוסף יתקיימו מנייני חצרות בבתי כנסת רבים בעיר על פי הרשימה המפורטת:

מגבלות הסגר ביום כיפור

הנחיות הסגר אשר נכנסו לתוקפן ביום שישי בצהריים יישארו תקפות גם במהלך יום הכיפורים. יציאה מהבית תוגבל למרחק של עד קילומטר, פרט לצרכים חיוניים לרבות טיפול רפואי. פעילות ספורטיבית יחידנית תתאפשר ולא תוגבל במרחק. לפיכך רכיבה על אופניים תתאפשר והמשטרה לא תמנע מן הילדים לרכב ברחובות.

כל התקהלות של עד 20 איש במחרב הציבורי, בתוך טווח של 1,000 מטר מהבית, בכפוף לשמירת מרחק של שני מטרים ועטיית מסיכות, היא מותרת. יחד עם זאת, המראות המאפיינים את לילית יום הכיפורים, מדי שנה, בהם תושבים רבים מתהלכים ברחובות ויוצרים יחד התקהלות צפופה באופן ספונטני, עלולים להיות גם השנה. במקרה כזה לא מן הנמנע כי השוטרים יפעלו לפזר התקלות מסוג זה. כמו כן, יפעלו השוטרים ביד רחבה לאכוף את חובת עטיית מסיכה על הפנים במרחב הציבורי.

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר