לקראת פתיחת חנויות הרחוב: האם בסוקולוב יצליחו להתאושש? I צפו:

עבודות הרכבת הקלה, התחרות עם הקניונים והקורונה: ברחוב הוותיק מנסים לשרוד

פורסם בתאריך: 6.11.20 09:26

העסקים ברחוב סוקולוב ספגו את אחת המכות הקשות במשבר הקורונה. הרחוב שידע את אחת מתקופות השפל שלו בשנים האחרונות, נאלץ בתוך סמן קצר להסתגל למציאות קשה בה שני הסגרים גררו שורה של סגירות עסקים קטנים ובינוניים.



ביום ראשון צפויות חנויות הרחוב לחזור לפעילות, אלא שרבים ימשיכו להתמודד עם המשבר מאיים על המשך קיומם של מי שעוד שורדים בקושי. המראה הבולט ביותר שלא ניתן להסתרה או התעלמות הוא שלטי ההשכרה הרבים התלויים על חלונות הראווה של החנויות השונות. עסקים רבים נסגרו ברחוב וזו כנראה רק תמונת ביניים כי ההתמודדות עם הנגיף ואפשרות לסגר שלישי עדיין כאן.

חנות הבגדים "ונטג' של מומי" נפתחה לפני מספר חודשים, בתחילת תקופת הקורונה. בעלי החנות היו בטוחים שהעסק החדש יזרים דם חדש לחייהם העסקיים. גם הם, כמו רבים, לא שיערו שימצאו את עצמם בתוך סגרים ממושכים. כעת, לאחר תקופה של כמעט חודשיים ללא פעילות, הם חיים בעיקר מכספי הפנסיה שלהם. "אין אנשים ואין כלום", מספר מומי, "אני בא כל יום ומסדר את החנות אחרי חודשיים שהיא הייתה סגורה. יש לנו הוצאות של שכר דירה, ארנונה, חשמל ומים בזמן שאין הכנסות. לא מתחשבים בנו בכלל".

מה עם סיוע מהמדינה?
"בגלל שאנחנו עסק חדש אנחנו לא זכאים לסיוע. אנחנו חיים מהפנסיה של אשתי. אנחנו מאוכזבים מהכל. אני מגרד את היד אולי אקבל כסף. אולי אזכה בלוטו".

יש כעס על הממשלה?
"בטח. הכל פתוח, חנויות מזון וירקות, רק אנחנו לא".

 

נראה כי חלק לא מבוטל מהעסקים ברחוב סוקולוב שנפגעו משמעותית מהסגר האחרון הן חנויות הבגדים, שאינן מוגדרות כעסקים חיוניים. "מי שהכי נדפקים כאן אלה חנויות הביגוד", אומר מוכר בחנות מזון, "הם לא מודגרים כעסקים חיוניים ולכן לא יכולים לפתוח. חוץ מזה המצב ברחוב הזה היה מאוד קשה גם לפני כן, הקורונה לא הוסיפה לחיים פה".

עובדת בחנות מזון נוספת בסוקולוב מספרת: "התחלתי לעבוד פה בשנה האחרונה וראיתי איך שהמצב של הרחוב מתחיל להידרדר. הרבה חנויות נסגרו פה גם בגלל העבודות של הרכבת הקלה. אף אחד לא יודע מתי הן יתחילו". גם חנויות נוספות נפגעו. "המצב כאן מאוד קשה", אומר בעל חנות צעצועים.

ויש מי שמנסים גם בתוך השבתת הפעילות להמשיך ולעבוד, כמו בעל חנות הבגדים ברחוב סוקולוב לכיוון צומת שנקר, שמציע משלוחים. עובדי החנות מסרבים לשתף פעולה עם התקשורת, ולפתע מגיע אל המקום שליח צעיר רכוב על אופנוע, שמוסר חבילה ואומר על העיתונאים: "אתם קרציות ומתחנגלים. אם היינו בשכונת התקווה כבר היו מפוצצים אתכם במכות ושוברים לכם את העצמות".

 

 

 

 



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר