מתחילת השנה הגיעו למיון וולפסון 45 נשים נפגעות אלימות

"נשים נרצחות וישנן מאות אלפי נשים מוכות. זו המגפה ולא הקורונה", אומרת מנכ"לית בית החולים וולפסון, ד"ר ענת אנגל

פורסם בתאריך: 25.11.20 15:36

לרגל היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים, הוקמה הבוקר (רביעי) פינת זיכרון בלובי הכניסה של בית החולים וולפסון, לזכר הנשים שנרצחו בשנת 2020. בפינה הוצבו תמונותיהן, שמותיהן ותקציר על פרטיהן האישיים של הנשים שנרצחו בשנה האחרונה על ידי בני זוגן או קרובי משפחתן. בוולפסון מדווחים כי תחילת השנה, הגיעו אל חדר המיון של בית החולים וולפסון 45 נשים שנפגעו באירוע אלימות מצד בן זוגן.



 

"נשים נרצחות. שנת 2020 בישראל ונשים בריאות עדיין מאבדות את חייהן. מאות אלפי נשים מוכות. זו המגפה ולא הקורונה", אומרת מנכ"לית בית החולים וולפסון, ד"ר ענת אנגל.

"אלימות נגד נשים היא המגפה שצריך לטפל בה טיפול נמרץ. הצוותים בבתי החולים עושים את הטוב ביותר כדי לאבחן את המצוקה של כל אישה ואישה שמגיעה אלינו, להחליט מה המשך הדרך עבורה, ואיך ניתן להגן עליה ועל ילדיה, אך בתי החולים הם רק נדבך אחד", מוסיפה ד"ר אנגל, "רק טיפול בשורש הבעיה ובגורם האלים, הוא זה שיש לו סיכוי סביר לעצור את מעגל האלימות. ולכן נדרש חוק שיחייב גברים אלימים לעבור טיפול משקם לפני החזרה למשפחה, במקביל להגנה מקסימלית על האישה וילדיה, וליווי שלה בצורה עוטפת ואקטיבית ומהירה בכל תהליך".

מנהלת השירות לעבודה סוציאלית במרכז הרפואי וולפסון, זהבית שפיצר, התייחסה גם היא לתופעה הקשה ואמרה: "לרשות כל אישה שמגיעה אלינו בעקבות אירוע של אלימות במשפחה, עומד צוות סוציאלי אשר זמין עבורה 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע. אנו יודעים להעניק לכל אישה את המענה המקצועי והטוב ביותר שביכולתנו לתת, לצייד אותה בכל מספרי הטלפון ובמידע על כל המענים הזמינים והאפשריים עבורה בקהילה ודואגים לשחרורה הבטוח, בתקווה לעתיד טוב יותר לה ולילדיה".

 



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר