בניין מנהל החינוך חולון. צילום: אורן שטרנברג

החל משנת הלימודים הבאה: לא כל התלמידים יוכלו ללמוד בכל המגמות

ההורים הגיבו בחריפות למהלך: "מתנגדים נחרצות לשלילת חופש הבחירה לתלמידים ויצירת אפליה על פי אזור מגורים"

פורסם בתאריך: 1.12.20 12:37

מינהל החינוך בחולון החליט לסגור את רוב המגמות העל אזוריות בבתי הספר העל יסודיים בחולון בשנת הלימודים הבאה. פירוש הדבר כי בתי ספר רבים בעיר יישארו לא מגמות ותלמידיהם לא יוכלו ללמוד בבתי ספר אחרים כפי שהיה נהוג עד כה. המגמות שיישארו פתוחות לכולם הן מגמות הספורט בעוד מגמות המדעים ייסגרו לתלמידים מבחוץ. ההורים חוששים שהדבר יצור אפליה, שכן תלמידים שאינם באזור הרישום של המגמות המבוקשות לא יוכלו ללמוד בהן.

הסיבה שככל הנראה עומדת מאחורי ההחלטה היא מניעת תנודת תלמידים מאזורי רישום שונים בעיר אל אזורים אחרים בגלל בחירת המגמות. דבר זה גרם במשך השנים לחלק מבתי הספר להיות בשפל של רישום תלמידים, בעוד בבתי ספר אחרים היה קיים עודף בביקוש, ובכך נוצר מצב חלוקה לא שווה בכמות התלמידים באזורי הרישום השונים. מהלך צמצום המגמות העל אזוריות בא לעשות סדר במצב.



לאחר השינוי יישארו בבתי הספר מגמות אומנות, ספורט, תיאטרון, כיתת מופ"ת באורט חולון וכיתת מח"ר בבית הספר קציר. מגמת המוזיקה תפעל בקמפוס קריית שרת בלבד. באותו בית הספר תמשיך לפעול גם מגמת הכדורסל גם מגמת הסטריטבול בנבון תמשיך לפעול. כל המגמות המדעיות, בהן כימיטק בבית הספר קוגל, נחשון באילון ועמ"ת באורט וכן מגמת הסייבר בנבון – ייסגרו לתלמידים מבחוץ.

להחלטה כבר קמו קולות מתנגדים בקרב ועדי ההורים מבתי הספר. לדבריהם תלמידי העיר נותרו ללא כל חלופה לאחור המצב החדש. "זה הגיוני שמנהל החינוך רוצה למנוע תנודה רבה של תלמידים מאזור רישום אחד לאזור אחר, אבל לא ייתכן שישאירו את התלמידים ללא כל חלופה בבתי הספר הקיימים", אומרת חברת ועד הורים מאחד התיכונים.

גם יו"ר הנהגת ההורים העירונית בחולון, בת אל בן דוד מתנגדת למהלך לאחר דיונים ארוכים עם היו"רים של בתי הספר. בן דוד מסרה בתגובה: "בהודעת מינהל החינוך למנהלים צוין בטעות שהנהגת ההורים תומכת במהלך, אולם לא היה ולא נברא. אנו מתנגדים נחרצות לשלילת חופש הבחירה לתלמידים ויצירת אפליה על פי אזור מגורים. אנחנו לגמרי מבינים את הקושי בתקופה מאתגרת זו, אבל אנו חוששים שהמהלך יפגע בתלמידים בפרט באלה שלא יהיה להם מענה בבית הספר שאליו הם משוייכים. על מינהל החינוך לתת מענה לכל התלמידים ולפתוח מגמות ייחודיות בכל בתי הספר, כדי לעודד מצוינות ולא להסתפק בבינוניות. יחד עם זאת, אנו מברכים על פתיחת מרחבי למידה למצוינות ומבקשים ממינהל החינוך לפעול ליצירת קורסים מרתוניים על מנת להכין את הילדים למגמות יעודיות ולחטיבות ואף לשקול דחיית מבחנים".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "סגירת מערכת החינוך בעקבות התפשטות נגיף הקורונה הציבה אתגרים רבים בפני מינהל החינוך בכלל והאגף לחינוך על יסודי בפרט ואילצה את המערכת לתת מענים לאתגרים החינוכיים והחברתיים החדשים, כאשר אחד מהם הוא תהליך המעבר של בוגרי היסודי לחטיבות הביניים. מאחר שתלמידי כיתות ו' אינם  מקיימים רצף למידה רגיל מאז מרץ 2020, הלמידה מרחוק, עם כל הקשיים וההזדמנויות שהיא מייצרת, הביאה למצב שבו קצב הלמידה והיקפה השתנו ונלמדו בעומקים שונים. כתוצאה מכך הורחבו הפערים הלימודיים, החברתיים והרגשיים בין התלמידים, דבר שאינו  מאפשר תחרות הוגנת בין תלמידים בהתמודדותם על למידה בכיתות על אזוריות".

"לאחר שראשי מינהל החינוך קיימו יחד עם מנהלי חטיבות הביניים חשיבה מעמיקה והתבוננות מחודשת על תהליך המעברים במטרה להתאימו לאתגרי התקופה, נבנה מתווה חדש שהוצג בפני ראש העיר, ראש מנהל החינוך, כל מנהלי בתי הספר העל יסודיים והנהגת ההורים ואושר מתווה הרישום לשנה"ל תשפ"ב כמפורט להלן: כיתות מצוינות – יורחבו מרחבי המצוינות בכל בתי הספר באמצעות כיתות או קבוצות מצוינות בתחומי המדעים והמתמטיקה, כאשר כל תלמיד ותלמידה יוכלו למצוא  מענה  לכיתת המצוינות בין כתלי בית הספר אליהם הם משויכים. כיתות על אזוריות – פתוחות לרישום  כיתות אומנות, מוסיקה, ספורט, כיתת המופת בחטיבת הביניים ב'אורט מדעים' וכיתת המח"ר בחטיבת הביניים 'קציר'. המתווה החדש מאפשר לכל התלמידים לממש את יכולותיהם בהתאמה לצרכיהם ולכישורים שלהם".

"בחוברת הרישום שתשלח לבתי התלמידים החודש הם יוכלו ללמוד על כל הכיתות הפנים בית ספריות וכן על מועדי ערבי החשיפה".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר