העירייה הוציאה צו הריסה מנהלי לאוהל תפילה

"הבנייה של האוהל הזה עלתה לנו 12,000 שקל. אין לנו איפה להתפלל בימי הקורונה", טוענים המתפללים

פורסם בתאריך: 8.12.20 17:06

מאז פרוץ מגיפת הקורונה בישראל חלות הגבלות מחמירות על ההתקהלות במרחב הציבורי שכוללות צמצום אנשים בתוך חללים סגורים. לאחר תקופה ממושכת שבה פעלו בתי הכנסת לסירוגין, בין סגר לסגר, קמו מניינים רבים ומאולטרים בחצרות ובגינות, במיוחד בשבתות ובחגים.



אומנם בתי הכנסת בחולון שבו לפעילות מאז הסגר האחרון, אך מספר המתפללים בכל אחד מהם מוגבל ל-10 אנשים בלבד. כתוצאה מכך, מתפללים רבים עברו למנייני החצרות שקמו גם בחולון. אך לאחרונה נתקלים המתפללים בבעיה בעקבות הגשמים והקור.

קבוצת דיירים מרחוב אילת מצאה פתרון ומימנה בנייה של אוהל ארעי בחצר בניין מספר 24. לדברי המתפללים במקום האוהל משרת קבוצה של 20 אנשים במהלך ימי שבת בלבד. אולם בעירייה לא ראו את המהלך בעין יפה והוציאו צו הריסה מנהלי למבנה לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה מצאה כי אינו חוקי.



"אנחנו בנינו את האוהל הזה רק כדי שנוכל להתפלל בשבתות עם ספר תורה", אומר אחד מהמתפללים במקום. "במהלך ימות השבוע אנחנו לא משתמשים באוהל, בשבתות אנחנו מתפללים בשעות שלא מפריעות לאף אחד. אנחנו לא עושים במקום הזה שום דבר חוץ מתפילה".

"הבנייה של האוהל הזה עלתה לנו 12,000 שקל. כל דייר שילם כמה מאות שקלים. אין לנו היכן להתפלל בימי הקורונה", מספר מתפלל אחר, "בתקופה הזו יורד גשם והאוהל הזה מגן עלינו ועל ספר התורה. באשדוד, למשל, העירייה חליקה 60 אוהלים כאלה בחינם בשכונות. פה אנחנו עשינו את הכול בעצמנו, מהכסף שלנו. יש עיריות שעזורת ואנחנו פה עשינו את זה לבד".

 

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "האוהל הוקם על שטח משותף בקרקע פרטית, דבר שהוא אסור, ולכן קיבל צו פינוי".

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר