צילום: עיריית חולון

קנס לבעל צרכים מיוחדים שלא הצליח לקרוא שלט האוסר על עישון

בני משפחתו של תושב חולון, שנקנס ב-1,000 שקל, זועמים: "הוא נכה ומוגבל שכלית. הוא לא היה מודע לאיסור"

פורסם בתאריך: 16.12.20 10:16

שי, תושב חולון, בעל צרכים מיוחדים, נקנס ב-1,000 שקל לאחר שנתפס מעשן בתחנת אוטובוס בשעות הערב. בני משפחתו מספרים כי פנו לעירייה פעמיים בבקשה לבטל את הדוח ולהתחשב בנסיבות אולם סורבו.

התושב בן ה-40 ישב באחד הערבים של חודש יולי על ספסל תחנת האוטובוס שברחוב סוקולוב. לטענת משפחתו בשל מוגבלותו הוא אינו יודע קרוא וכתוב, ולכן עישן למרות שבחתנת האוטובוס הוצב שלט האוסר על העישון במתחם התחנה. פקחים שהגיעו למקום קנסו אותו ושלחו את הדוח בדואר אל ביתו.



"לאחי שי יש צרכים מיוחדים. גם נכות וגם מוגבלות שכלית. הפקח שהיה שם קלט את זה ולכן לא נתן לו את הדוח אלא שלח לו אותו בדואר", טוען אחיו של התושב שנקנס, "הפקח ניגש אליו ואמר לו שאסור לעשן. הוא לא ידע את זה. אחי העביר לפקח את תעודת הזהות. ואז קיבל את הדוח. כשהדוח הגיע אלינו בדואר קראתי אותו כי אחי לא יודע לקרוא. פנינו לעירייה והסברנו להם מה המצב, אבל סירבו לבטל את הדוח. הקנס הזה, בגובה 1,000 שקל, הוא שליש מהקצבה החודשית של שי".

האח מספר כי פנה פעמיים אל עיריית חולון בבקשה לבטל את דוח, אולם בקשותיו נדחו. כמוצא אחרון הגישה המשפחה בקשה להישפט. כעת בני המשפחה ממתינים לדיון. "אני עכשיו מרגיש נעשה לאחי עוול ולכן אני לא מוכן שהוא ישלם את הקנס. בסוף הוא ישב שם בערב ולא הפריע לאף אחד. הפקח סתם נטפל אליו".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר בדוח מלפני כחצי שנה אשר ניתן בגין עישון בתחנת אוטובוס מקורה שבה מוצב שילוט המורה על איסור עישון בתחום תחנת האוטובוס. בזמן מתן הדוח המפקח לא הבחין בשום דבר חריג אצל מקבל הדוח ולא נאמר לו דבר בנושא".

"הוגשה בקשה לביטול הדוח לתובעת העירונית ונטען כי מדובר באדם בעל צרכים מיוחדים וכן נטען  באשר למצבו הכלכלי אולם אף לא אחת מטענותיו גובו במסמכים ובאסמכתאות לאמיתות תוכנן. בנסיבות אלו, הבקשה לביטול הדוח נדחתה. כמובן שאם היו  מצורפים מסמכים המעידים על נסיבותיו האישיות והכלכליות הדוח כנראה היה מבוטל. אף כעת, ככל שיועברו לתובעת העירונית מסמכים התומכים בנטען בבקשה, היא תבחן את החלטתה בשנית בהתאם למפורט בהם. יצוין, כי הפונה הגיש בקשה להישפט בבית המשפט לעניינים מקומיים בנושא זה".

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר