תיאטרון חולון בעתירה נגד משרד התרבות: שכחו את הפריפריה

עתירה נגד תוכנית הסיוע של משרד התרבות

פורסם בתאריך: 15.12.20 16:06

תיאטרון חולון יחד עם עוד 16 היכלי התרבות נוספים עתרו לבג"ץ נגד החלטת משרד התרבות להקצות כ-200 מיליון שקל עבור שיקום עולם ענף התרבות בישראל, זאת ללא סיוע להיכלי תרבות המצויים מחוץ לתל אביב. לאורך החודשים האחרונים נאבקים היכלי התרבות ומנסים לשרוד את הקיפאון שנכפה עליהם על ידי המדינה בעקבות מגפת הקורונה. רוב העובדים בהם הוצאו לחופשות ללא תשלום וטרם חזרו לעבודה.

17 היכלי תרבות מרחבי הארץ שאינם נכללים בתוכנית הסיוע עתרו יחד לבג"ץ. תיאטרון חולון שלפני שנתיים השיק את מבנה ההיכל המשופץ,לאחר עבודות שנמשכו מספר שנים, נאלץ בחודש מרץ האחרון להקפיא את פעילותו בבת אחת.



מנכ"ל תיאטרון חולון, גיא תלם, מסר כי "ההיכל סגור מאז תחילת משבר הקורונה בחודש מרץ, והדבר פוגע במעגלים רחבים של עובדים, ספקים ורבים נוספים. כמו כל עולם התרבות, היינו בטוחים שהסיוע הלאומי יהיה בעזרנו, אבל שר התרבות בוחר להתעלם מזכותם של תושבי העיר לשוויון גם בתחום התרבות, ומפנה את עיקר המשאבים למוסדות התרבות של ת"א. אי אפשר לשתוק על ההתנהלות הזו- ואנו נלחמים כעת למען התושבים".

בעתירתה נטען כי ישנו אי שוויון בחלוקת המשאבים המיועדים להתמודדות עם המשבר, ומזהירים מפני חוסר צדק שמפלה את תושבים מיישובים בפריפריה. "היכלי התרבות עוסקים לאורך כל השנה ביצירת סל אירועי תרבות המותאם לציבור המקומי, ומטרתם לאפשר לכל אחד- מהגיל הרך ועד בני הגיל השלישי, ליהנות מתרבות איכותית ליד הבית. שר התרבות בוחר לפגוע בכולנו ולהעדיף את תל אביב על פנינו. אין להתנהלות כזו מקום במדינת ישראל של 2020, ולכן יצאנו למאבק בלתי מתפשר עד שנתקן את העוולה הזו".

הדיון הראשון בעתירה עתיד להתקיים ביום חמישי הקרוב. היכלי התרבות מקווים כי בג"ץ יחייב את המדינה לשנות את החלוקה הכספית על מנת שהיכלי תרבות מחוץ לתל אביב יוכלו להינות מן המענק שיאפשר להם לשוב ולפעול מיד עם החזרה לשגרה.



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר