תחלואת הקורונה וראש העיר, מוטי ששון (צילומים: diy13 / shutterstock.com, ראובן קפוצינסקי)

מוטי ששון: "למרות כל הפעולות שהעירייה עושה המספרים מדאיגים"

ראש העיר של חולון מודאג מהעלייה בנתוני התחלואה בעיר במהלך הימים האחרונים חרף הסגר: "מבין את התושבים שמרגישים צורך להתאוורר אבל אני גם מצפה מהם לגלות אחריות אישית וציבורית". ריאיון

פורסם בתאריך: 4.2.21 14:18

הסגר השלישי שנכנס לתוקפו לפני כחודש, לצד מבצע החיסונים הנרחב ברחבי הארץ, לא הצליח להביא לירידה של ממש בתחלואה. בחולון אף נרשמה במהלך תקופה זו עלייה בכמות חולי הקורונה, שהגיעה השבוע לשיא חדש מאז תחילת הסגר- מעל 1,300 חולים פעילים. צבעה של העיר נראה קרוב מתמיד להתחלף מכתום לאדום. לאחר שבועות רבים של יציבות מסוימת, ביום שלישי האחרון עלה ציון הרמזור של העיר למספר 7. במקביל לחדשות הקודרות קיימת מציאות מעט אופטימית: לצד התחלואה הגבוהה בעיר, נכון לאמצע השבוע, כמחצית מתושביה כבר התחסנו, מהם מעל 46,000 מחוסני מנה שניה.

כשראש העיר, מוטי ששון, מתבונן בנתוני התחלואה שמקרבים את חולון מדי יום יותר ויותר אל הצבע האדום, חלה בפניו דאגה רבה לגורלה של העיר. בראיון מיוחד ל"השקמה חולון" הוא אומר כי הוא מקווה לראות את השינוי המיוחל במספר החולים בעיר, זאת כפועל יוצא של מאמצי האכיפה של הסגר. יחד עם זאת, גם הוא מבין כי המצב הקיים ככל הנראה לא משאיר יותר מדי מקום לאופטימיות.  "אני מאוד מודאג. למרות כל הפעולות שהעירייה עושה, בעיקר באכיפה בלתי מתפשרת ביחד עם המשטרה, בהסברה אינטנסיבית במגוון אמצעים ובהיענות היפה להתחסנות בקרב התושבים, המספרים מדאיגים". אומר ששון ומוסיף, "יחד עם זאת, מה שקורה בחולון קורה גם בשאר הערים והישובים ומדובר בתופעה ארצית. אני מקווה, שבקרוב נתחיל לראות שינוי במגמה ואם כולם ישתפו פעולה, ישמרו על הכללים ויבינו שכולנו תלויים זה בזה, המצב ישתפר. יש להתאזר בסבלנות עד שזה יקרה".



מדוע לדעתך התחלואה בחולון עדיין לא נבלמה?

"ממה שאני קורא ורואה באמצעי התקשורת, המומחים סבורים שהמוטציות של הקורונה שינו את המצב. מדובר בווירוס שלא היכרנו ולכן כל הזמן לומדים עליו דברים חדשים".

רבים שואלים, מהם מקורות ההדבקה של הנגיף במהלך השבועיים האחרונים, לאחר סגירת רוב מערכת החינוך והמסחר- שני מקומות שבעבר היו בהם הדבקות. נראה כי רוב ההתקהלויות עברו פשוט להתקיים תחת האוויר הפתוח- מקום בו לתפיסת רבים ההדבקה פחות אפקטיבית. כך או כך, בהקשר של חולון לא ניתן להתעלם מן המציאות שבה הפכו הפארקים, הגינות ומגרשי הספורט הציבוריים, למוקד התקהלות גדול במהלך השבועות האחרונים. גן הרצל, מתחם גני סיפור ופארק הפילבוקס, הם רק רשימה חלקית של מקומות שבהם נצפתה התקהלות ספונטנית (בניגוד לכללי הסגר) שנעה בין עשרות למאות אנשים, כשמתקני המשחקים ומגרשי הספורט מושכים אליהם את רובה, כאשר אכיפה של ממש לא נראית במקום. השאלה המתבקשת היא מדוע העירייה לא דאגה לנעול את כל מגרשי הספורט ומתקני המשחקים הגדולים על מנת למנוע את ההתקהלות. על כך משיב ששון:

"עיריית חולון פועלת בהתאם להנחיות הסגר ואלה אינן כוללות סגירת גנים ופארקים. אני מבין את התושבים שמרגישים צורך להתאוורר ואת הילדים שרוצים לשחק בחוץ עם חבריהם אבל אני גם מצפה מהם לגלות אחריות אישית וציבורית, להקפיד לא להתקהל ולעטות כל הזמן מסכות לטובתם ולטובת הקרובים להם. באשר למגרשי הספורט בבתי הספר – הם ננעלו על ידי העירייה מתחילת הסגר ואם מתקהלים בהם למשחקי ספורט הרי שהם מטפסים מעל לגדרות".

אתה חושב שהסגר נכשל ויש למצוא פתרון אחר להורדת התחלואה? אילו חלופות היית מציע?
"אני לא נמצא בעמדה שבה אני יכול לקבוע אם הסגר נכשל או הצליח. אני כן יכול לומר בוודאות שיש להקשיב לאנשי הרפואה העוסקים בנושא ושבידיהם נמצאים כל הנתונים, לפעול על פי הנחיות קבינט הקורונה וללכת להתחסן".

אתה סבור שיש לפתוח בעוד כשבוע את מערכת החינוך, גם אם התחלואה בחולון לא תרד?
"עיריית חולון תפעל על פי הנחיות קבינט הקורונה וממשלת ישראל ותפתח את מערכת החינוך רק כשתתקבל החלטה לעשות כן. בינתיים המערכת נערכת לפתיחה בתוך זמן קצר בהתאם להחלטות שתתקבלנה".

האם בכוונתך לקדם את פתיחת מוסדות התרבות בעיר בקרוב, בכפוף למתווה מוסכם עם הממשלה?
"בהחלט כן. אנחנו נערכים ליום שאחרי".

בשנה שעברה, עצרה מגפת הקורונה בבת אחת את אירועי פורים ההמוניים שתוכננו בעיר, ובהם מצעד העדלאידע. ראש העיר הבטיח כי המצעד החגיגי יידחה לל"ג בעומר, אולם לנגיף היו כנראה תכניות משלו. לסיום אנו שואלים אותו כיצד השנה נערכת חולון לציון מחג הפורים. "אנחנו נערכים לאירועי פורים במספר מוקדים בעיר במקביל על מנת למנוע התקהלויות ונוציא אותם לפועל בהתאם להנחיות שיהיו במועד זה". אומר ששון.



תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר