אופיר בן שימול. צילום: דובר צה"ל

גאווה בחולון: אופיר בן שימול, תושב העיר, סיים בהצלחה את קורס החובלים היוקרתי

בשבוע שעבר נערך טקס סיום קורס חובלים מחזור 142, שבמסגרתו הוכשרו 34 צוערים וצוערות כמפקדים הימיים הבאים של זרוע הים. אחד מהם הוא אופיר בן ה-22, תושב העיר: "הגעתי לתפקיד מתוך זיקה לים והרצון לשלב תפקיד מבצעי עם פיקוד ועבודת צוות"

פורסם בתאריך: 8.3.21 10:34

בשבוע שעבר נערך טקס סיום קורס חובלים מחזור 142, שבמסגרתו הוכשרו 34 צוערים וצוערות כמפקדים הימיים הבאים של זרוע הים. קורס חובלים הוא ממסלולי הצמרת של צה"ל, שאורכו שנתיים וארבעה חודשים ומקנה לבוגריו תואר אקדמאי, רישיון סקיפר, ניסיון פיקוד של חמש שנים ודרגות קצונה.



מבין 34 המסיימים שעמדו על רחבת המסדרים, נמצא גם אופיר בן שימול, בן 22 מחולון. אופיר מספר שהגיע לקורס מתוך האהבה לים והרצון לשלב תפקיד מבצעי עם פיקוד ועבודה בצוות.
קורס חובלים היוקרתי בנוי מחמישה שלבים הדורשים מהצוער חתירה תמידית למצוינות, כושר גופני ברמה גבוהה, יכולות פיקוד ומנהיגות ויכולת חשיבה חדשנית ויצירתית. הקורס מתחיל אחרי טירונות בסיסית בבה"ד חיל הים.

בשלב הראשון, הבסיסי אורך כשישה חודשים שמתוכם עוברים שלושה חודשים של ימ"פ (ימאות ופיקוד), בהם נפגשים עם האתגרים בים, עוברים אימונים ומסעות. בסיום הימ"פ מוסמכים הצוערים לפקד על סאגים (סירות מנוע גומי). השלב השני, המתקדם, נמשך שישה חודשים וכולל התמחות במגמות שונות, שהיות בכלי ביטחון שוטף, סדרות חינוך, אימונים פיקודיים והפלגות לאורך חופי ישראל.

השלב השלישי, שלב האקדמיה, נמשך שמונה חודשים בהם רוכשים הצוערים תואר ראשון במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה. השלב הרביעי, השלב הייעודי, אורך כארבעה חודשים בהם עוברים הכשרה עיונית לתפקיד העתידי. השלב החמישי והאחרון הוא ייעודי שטח, בשלב זה הצוערים מוצבים בתפקידים בשטח, ולומדים את התפקיד לעומק.

במהלך הקורס טס אופיר לאקדמיה הימית של חיל הים האמריקאי באנאפוליס לשליחות חילופי צוערים. הוא מספר שאת הקורס אי אפשר לעבור בלי החברים: "הקורס מאוד מגבש, הוא מלמד אותך איך לחיות עם אנשים. בקורס רכשתי חברים שיהיו ללא ספק חברים לחיים, ואף הצלחתי גם לשמור על קשר עם חברים מהבית".
עכשיו מתחילה דרכו של אופיר כמפקד בזרוע הים.



תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר