הרב גורליק (צילום: מיכאל גנזמן, shutterstock By Maglara)

מנהל בית חב"ד בחולון הרב גורליק: "אנחנו מוצפים בבקשות לעזרה בחג ונשמח לקבל כל סיוע ותרומה"

הרב ירחמיאל גורליק מספר על העומס הרב בבקשות לסלי מזון וסיוע בחג. בשיחה עם "השקמה חולון" הוא אומר כי "ישנם אנשים רבים שהיו בצד התורם ועכשיו עברו לצד של מבקשי העזרה"

פורסם בתאריך: 23.3.21 07:29

מנהל בית חב"ד הרב ירחמיאל גורליק מספר על העומס הרב בפניות בבקשה לסיוע וארוחות חג, בפרט בתקופה זו. בשיחה עם "השקמה חולון" הוא מספר על אנשים רבים שהרבו לתרום ולסייע והיום הם מרגישים לא נעים להיות בצד השני של המתרס, של מבקשי העזרה.

כיצד אתם נערכים לחג? 

"קודם כל יש לנו חלוקה שאנחנו מחלקים עזרה לנזקקים כמו כל שנה. השנה בצורה מסודרת – מקבלים כרטיס כמו כרטיס אשראי במגוון רשתות מזון שניתן לקנות את המוצרים שצריך לחג. יש עוד סדרים ציבוריים ברחבי העיר, כמיטב המסורת של חב"ד, שנערכים באווירה מאוד מיוחדת ומשפחתית".



מי מגיע לשם?

"אנשים מכל הסוגים: ממשפחות חד הוריות ואנשים בודדים, צעירים, מבוגרים וילדים. יש כאלה שאין להם איך לחגוג ויש כאלה שאין להם עם מי לחגוג והם פשוט אנשים בודדים. כולם ביחד חוגגים וזה נעשה באווירה מאוד מיוחדת".

היכן המיקומים?

"שכונת גרין, רסקו ב', קריית אילון ח300, נאות רחל, רסקו א' וקריית שרת. יש לציין שהכול נעשה ברישום מראש – בעיקר עכשיו בגלל מגבלות הקורונה".

מה לגבי התו הירוק? 

"בכל המקומות הכול מתקיים רק לפי התו הירוק, אנחנו מאוד שומרים ונזהרים. מעבר לזה יש לנו 28 סניפים כאן בעיר ובכל אחד נותן, מה שנקרא, את העזרה שלו לקהילה שמסביבו; בין אם זה בחלוקה של קמחא דפסחא או משהו אחר, למשל שידוך בין משפחות שמבקשות סיוע לבין אנשים שרוצים להיתרם או שמוכנים לארח. עושים הכול כדי שכולם ירגישו את החג ויחגגו אותו בשמחה".

האם הרגשת שיש יותר פניות לעזרה בתקופה האחרונה?

"כן, לצערנו הרבה אנשים שהם בעבר היו עוזרים לנו או מה שנקרא 'נמצאים בצד השני' היום מבקשים עזרה. יש הרבה פניות של אנשים שלא נעים להם שהגיעו למצב הזה שהם צריכים לבקש את העזרה, אבל אנחנו משתדלים לתת כל מה שצריך ולשמור על הכבוד; בצורה הכי מכובדת שיכולה להיות".

איך נרשמים לליל הסדר הציבורי?

"אנחנו עושים רישום מסודר ואנחנו כמובן מוגבלים בהתאם לתו הירוק ולכמות. הרישום הוא בבית חב"ד 03-5011544".

אם ישנם אנשים שקוראים את הכתבה ומעוניינים להתנדב ולסייע או לארח בחג. לאן עליהם לפנות? 

"גם כאן לפנות לבית חב"ד בטלפון. יש לנו שיתוף פעולה שוטף ויעיל עם הרווחה ואנשים שמוכרים ברווחה שיכולים לקבל סיוע וסבסוד שלנו. אנחנו מוצפים בבקשות ובאמת מי שיכול לעזור ולתרום – כל עזרה יכולה להביא מיד שמחה למשפחה נוספת או לעוד אם חד הורית או קשיש – זה פשוט יעשה להם את החג בצורה הכי שמחה שיכולה להיות. מה שמיוחד בחג הזה זה שהוא חג של משפחת עם ישראל ולכן אומרים בתחילת ליל הסדר "כל דכפין"; כי אנחנו לא יכולים לשבת בליל הסדר שמחים אם אנחנו יודעים שיש מישהו שחסר לו. לא כל אחד יודע לחפש את מי שצריך את העזרה ולכן גם זה מה שאנחנו עושים; משדכים בין האנשים שרוצים לעזור לבין אלה שצריכים  את העזרה. אנחנו באמת קוראים לכל אחד לפתוח את הלב ואת הכיס כדי שנוכל לעזור לכמה שיותר אנשים".

אתה רוצה לאחל משהו לתושבים?

"מאחל לכל התושבים שבאמת נזכה שהפסח הזה יביא לנו הרבה שמחה וחירות. אחרי כל הסגרים שעברנו, עכשיו המשמעות של חירות אצלנו היא יותר מוחשית. החירות האמיתית היא חירות שכל אחד יכול לעשות את מה שהוא רוצה ולחגוג את המסורת בחיק המשפחה –  כל אחד לפי המנהגים או לפי המסורת המשפחתית שלו. כמובן  ושיהיה לכולם חג פסח כשר ושמח.

 



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר