האח הגדול נכנס לשכונה: חולון עוברת למציאות עתידנית

כיצד נראית הדירה למכירה? איזו מסעדה נותנת הנחה? מי חצה באדום או חנה על מדרכה, או מה עושים הילדים בגינה ובתנועה? את כל זאת ועוד תוכלו מעתה לראות ולשתף לייב באפליקציה חדשה בשיתוף העירייה

פורסם בתאריך: 1.8.17 15:00

מציאות רבודה (Augmented reality) מגיעה החל מהיום, 1 באוגוסט, לחולון. המשמעות: מערכת ניהול תשמש ככלי תקשורת ישיר בין התושבים לבין גופי העירייה השונים. יחד עם זאת, התושבים יהיו גם חשופים.

אז מה זו מציאות רבודה? מדובר בטכנולוגיית מחשוב המשמשת כהעתק של המציאות. במציאות זאת, משולבים אלמנטים וירטואליים אשר מתמזגים עם הסביבה האמיתית בזמן אמת ובאופן אינטראקטיבי, והשימוש באלמנטים של צליל ואיורים על המרקע הופכים את המציאות לאינטראקטיבית. הטכנולוגיה משמשת בעולם הגיימרים, במסגרות צבאיות, בעולם האדריכלות ועוד, אך חוזים כי תהפוך לטכנולוגיה בשימוש המונים בתוך זמן קצר.

שמשון חן, מנכ"ל החברה לבידור ולבילוי בחולון, מכריז על מהלך מהפכני אשר יהפוך את חולון לעיר הראשונה בעולם שמתקשרת עם התושבים על ידי מציאות רבודה. כחלק מהמהלך, תושבי חולון אשר יורידו את האפליקציה INhood AR יהיו נגישים לכל הערכים של החברה במציאות רבודה, כאשר מערכת הניהול תשמש ככלי תקשורת ישיר בין גופי העירייה השונים לתושבים ובין התושבים בקהילה. להבדיל מפתרונות של ערים אחרות, שהתמקדו עד היום רק בערכים שהעירייה יכולה להנגיש לתושבים והתעלמו מהמשאב הכי גדול בעיר – התושבים עצמם, כאן לתושב יש חלק מהותי במהפך.

כיצד זה עובד ואת מי זה משרת

פלטפורמת האפליקציה INhood AR (סטארט-אפ מקבוצת B-ONLINE), תאפשר לתושבים, לעירייה, לחברות ולעמותות להנגיש מידע במציאות הרבודה, בקלות ובפשטות, ולשתף את עולמם בשלושה שלבים פשוטים: שלב 1. הוספת הודעה ומיקום. שלב 2. לחיצה על לחצן המציאות הרבודה וצפייה. שלב 3. שיתוף העולם שלהם עם חברים ומשפחה.

"חולון מאמצת את החדשנות של טכנולוגיית המציאות הרבודה כדי להנגיש לתושביה את הפעילויות בעיר וליצור ערוץ תקשורת ישיר עימם", מסביר חן. "בעזרת האפליקציה INhood AR, תושבי העיר יוכלו לייצר את העולם במציאות רבודה ולהציג אותו לחברים, למשפחה, ליתר התושבים ולמבקרים בעיר, לייצר מפגשים, אירועים, להיות מעורבים קהילתית, למכור רכבים, להשכיר דירות וחניה ועוד. העסקים בעיר יוכלו להעלות הנחות לתושבי העיר, לחפש עובדים ועוד. הכל זמין במציאות רבודה". באמצעות הפלטפורמה, עיריות, חברות, מלכ"רים יוכלו לסנכרן את כל הערכים של הגופים באופן אוטומטי לעולם המציאות רבודה, להנגיש אותם לתושבים וליצור קו פתוח וישיר מול התושבים והלקוחות.

שי ברכה, מנכ”ל B-ONLINE, מציין כי "התחושה הראשונית שחשים כאשר מסתכלים על מבנה מגורים או מתחם ופתאום רואים את כל מה שיש לאנשים בתוכו להציע לך, זו חוויה עוצמתית. המשתמש מגלה דירה למכירה, חדר להשכרה לימי הולדת, מסעדה שמציעה הנחה של 50% בשעות מסוימות, פעילות חברתית, קהילתית וכלכלית והכל מול העיניים ומאפשר בזמן אמת לתקשר ישירות עם התושבים והעירייה".

לדברי ברכה, "פריצת הדרך הטכנולוגית שאנחנו מביאים תשנה את העולם בו אנחנו חיים ואת צורת החיים בערים. ככל שיותר תושבים, עיריות וגופים יצטרפו לשינוי, נוכל להפוך את ישראל למדינה הראשונה בעולם במציאות רבודה. מדינה שהכל מונגש בה ויש שקיפות מלאה בין הרשויות לתושבים".

כדי שלא תלכו לאיבוד במציאות הרבודה, הדר אביאל מסבירה על המציאות העתידנית. צפו:

https://www.youtube.com/watch?v=47Gr9v9n-SU

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר