חוסן חולוני

תרגיל לשמירת רצף תפקודי בעת חירום נערך בעיריית חולון

פורסם בתאריך: 22.12.21 08:21

תרגיל "חוסן חולוני" לשמירת רצף תפקודי בעת חירום נערך השבוע בעיריית חולון, בשיתוף פיקוד העורף, גופי החירום וההצלה ומשרדי הממשלה. התרגיל דימה מצב מלחמה, שבמהלכו מתמודדת חולון עם ירי טילים מכיוון צפון, רקטות מדרום ופגיעה של ממש בתשתיות החשמל, המים ורשתות האינטרנט והסלולר. בנוסף, בוצע, לראשונה, תרגול בשטח של גדוד החילוץ של פיקוד העורף וכן התקיים תרגול פתיחת מרכז קליטה למפונים בבית הספר הס.



התרגיל היווה שיאו של תהליך הכנות מורכב ומעמיק שנערך בעירייה זמן רב, שכלל אימונים לעובדי העירייה בתחומים השונים ותיאומים מול הגופים השותפים. משתתפי התרגיל הרבים נדרשו להתמודד עם מצבי חירום מורכבים, לקיים חשיבה וניתוח של אפשרויות פעולה ולקבל החלטות במצבי אי ודאות.

מפקד מחוז דן בפקע"ר, אל"מ חי רקח, שנכח בתרגיל, חלק שבחים לעירייה וסיכם: "עשיתם אימון סיירת ממש, לא כל רשות מצליחה בכך. התרגיל משקף את תפיסת החירום שקיימת בחולון, שמעוררת הערכה רבה וצריכה לשמש כהשראה לרשויות נוספות".

גם מפקד נפת תל-אביב בפקע"ר, אל"מ גיא אושרי, ציין כי "חולון היא סמן ימני לכלל הרשויות בתחום ההכנות לחירום. העיר יוזמת ומבצעת תרגולים מעל ומעבר למינימום ההכרחי". אל"מ אושרי הודה לראש העיר מוטי ששון באמרו: "נדיר שראש עיר מבקש עוד תרגול, עוד ניתוח לעומק ועוד חשיבה למציאת פתרונות ומענים לשעת חירום".

ראש העיר מוטי ששון הודה לכל השותפים, ובמיוחד לאגף הביטחון העירוני שמוביל את הנושא בשגרה ובחירום, והביע תקווה כי לא נצטרך ליישם את מה שנלמד ותורגל.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר