בניין-עיריית-חולון-צילום-אלי-נאמן-לאתר
בניין עיריית חולון צילום אלי נאמן באדיבות דוברות העירייה

חולון: מאבק התושבים הצליח

גם בפעם החמישית ועדת הערר לא אפשרה ליזמים לחרוג מגובה הבניינים שבשכונה – לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה להם חריגה שכזו

פורסם בתאריך: 13.2.22 11:54

תושבי שכונת 'שיכון ותיקים' בחולון יכולים לנשום לרווחה. עוד מאבק עיקש שניהלו נגד היתרי הבנייה הנדיבים שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה בחולון נוהגת להעניק ליזמים – הסתיים בניצחונם. התושבים מודאגים לאחר שמדובר בניסיון חמישי של העירייה לאשר חריגות זהות באותה השכונה.


ועדת הערר במחוז תל אביב קיבלה לאחרונה את עררם של תושבי השכונה על החלטת הוועדה המקומית בחולון, לאשר לחברה יזמית לחרוג מגובה הבנייה המותר בשכונה.
לדברי התושבים מדובר בהישג, שכן בהחלטתה זו מנעה ועדת הערר ניסיון נוסף של העירייה לערוך מחטף, כביכול, ולהפוך שכונה שלווה ופסטורלית עם בתים צמודי קרקע לשכונה צפופה בבנייה רוויה.
לדברי עו"ד עומר חלמיש, שייצג את תושב השכונה, הפעם ביקשו היזמים את החריגה שלא באמצעות בקשה לפי תמ"א 38, אלא באמצעות הקלות לפי תקנות שב"ס (תקנות סטייה ניכרת). תקנות אלה מאפשרות ליזמים לבקש לערוך שינויים במבנה, הנוגדים את תכנית הבנייה העירונית (תב"ע).
מסיבה זו, לדברי עו"ד חלמיש, הדיון היה מתוח, משום שמשמעות דחיית הערר על שימוש בתקנות סטייה ניכרת מצד העירייה, היה מאפשר לה ליזום הקמת בניינים גבוהים נוספים בשכונה – וזאת לפי אותה שיטה, שוב ושוב.
אין זו הפעם הראשונה שתושבי 'שיכון ותיקים' נאלצים לנהל מאבק עיקש נגד החריגות הנדיבות שמאשרת הוועדה המקומית בחולון, ליזמים בפרויקטים בשכונה, ואין זו הפעם הראשונה שהם רושמים ניצחון.ועל כן, "ההחלטה הנוכחית של ועדת הערר, לדחית ההקלות לפי תקנות השב"ס, מהווה ניצחון חשוב מאוד לתושבים" אומר עו"ד חלמיש.
לדברי התושבים מניעיה של הוועדה המקומית בחולון לא ברורים, והם מכנים אותם "מפוקפקים". לדבריהם, לא ברור מדוע פועלת עירייה נגד תושבי העיר עצמה, ובמנוגד לתב"ע שהיא עצמה קיבלה, ומבטיחים להמשיך ולהילחם על גורל פני השכונה, ואף להגיע במאבק זה לערכאות משפטיות עליונות.
שכונת 'שיכון ותיקים' היא שכונה של בתים צמודי קרקע. את המאבק הנוכחי ניהלו התושבים סביב הקלות שניתנו לחברה יזמית בפרויקט של בניין מגורים ברחוב גנסין 6. באמצעות תקנות שב"ס, ולא באמצעות תמריצי חיזוק לפי תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה מחדש) על פי תושבי השכונה, בהתאם לתב"ע (תוכנית בניין עיר), ניתן לבנות על המגרש בניין בן 2 קומות בלבד וחדר יציאה לגג כך שיהיו בו חמש דירות. אלא שהיזמים הגישו בקשה להיתר, לבניית קומה וחצי נוספת, בקשה שאושרה כאמור בוועדה המקומית – כך שמספר הדירות בבניין יעלה לשמונה.
על החלטה זו הגישו חלק מהמתנגדים ערר לוועדת הערר המחוזית, שבו טענו, בין היתר, כי ההקלות שאישרה הוועדה המקומית ליזמים, חורגות מהותית מהתוכניות החלות על השכונה, תוך התעלמות מהכרעות רבות של וועדות ערר בעבר. יו"ר ועדת הערר עו"ד תמר עיני ורנון,  קיבלה את טענת הדיירים באשר למספר הקומות המוצע בתוכנית, וקבעה בהחלטתה, כי אין מקום לסטייה המבוקשת.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר