ח-500. נדחה ערעור התושבים
ח-500. נדחה ערעור התושבים

הערכה: תכניות הבנייה ב-ח-500 ייצאו לפועל בתוך שש שנים

שינוי תנאי "מחיר למשתכן" עשוי להאיץ את הבנייה בחולון, בעיקר בעתודת הקרקע המשמעותית האחרונה בעיר

פורסם בתאריך: 2.8.17 17:57

החלטה חדשה של מטה הדיור במשרד האוצר עשויה לזרז את ביצוע תכנית "מחיר למשתכן" בחולון. מכרז כזה פורסם בדצמבר 2016  וכלל הקמת 42 דירות על שני מגרשים ברחובות התאנה והדר בשכונת תל גיבורים, אך שום קבלן לא ניגש אליו, כשהתנאים כללו את מכירת כל הדירות בהנחה לזכאים שיעלו בהגרלה.

באמצע יולי הופצו בשכונה שלטים על תכנית חדשה להפקדה ואיחוד חלקות, וכך נוצרה ציפייה בקרב קבלנים לתנאי מכרז חדשים.

בתחילת השבוע התקבלה במטה הדיור שבמשרד האוצר החלטה עקרונית לאפשר ליזמים למכור עד 50% מהדירות בפריפריה (טבריה, עפולה וכו') במחירי שוק, במקום 20%-0% עד כה (בהתאם למיקום הספציפי). החלטה כזו מהווה תמריץ ליזמים ולקבלנים שאינם נדרשים עוד לשיווק במחיר זול. ההחלטה אמנם אינה חלה על אזור המרכז אבל צפויות להיות לה השלכות גם בגוש דן.

אייל ימיני, מנכ"ל "קבוצת ימיני-שיווק נדל"ן", מעריך שבחולון אמנם לא יאפשרו ליזמים למכור חצי מהדירות בשוק החופשי, אבל גם יבטלו את ההכרח למכור אותן במחירים מוזלים. "לדעתי, יאפשרו מעל 30% ואולי אפילו 40% למכירה לשוק הפרטי, וכך יעלו את הכדאיות לקבלנים וגם את הסטנדרטים של הבנייה, כדי למשוך קהל איכותי למקום", הוא אומר.

ימיני מעריך שלהחלטה צפויות להיות השלכות על תכניות הבנייה באזור ח-500, אזור גדול שנמצא בחולות שבין חולון לראשון לציון בשטח של 4,070 דונם. מדובר בעתודת הקרקע המשמעותית האחרונה שנותרה בעיר והיא גובלת בראשון לציון בדרום, קריית אלון בצפון, בת ים במערב ובכביש 4 במזרח. באזור זה מתוכננת בנייה צמודת קרקע וגם בנייה של מגדלי מגורים עד לגובה 25 קומות. במקום יש כ-5,000 חלקות ויותר מ-10,000 בעלים פרטיים ותחילת הבנייה צפויה, להערכתו, לכל המוקדם בעוד שש-שבע שנים.

המחסור בדירות במחירי "מחיר למשתכן" מוביל לדבריו להגירה שלילית מחולון לכיוון ראשון לציון, שם נבנות אלפי דירות בשכונות נרקיסים ורקפות, אשר כוללות גם מכרזי "מחיר למשתכן" על אדמות שנוספו לעיר בעקבות פינוי חלקים ממחנה צריפין.

 

 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר