קרדיט צילום: אלבר אלבז, פריז 2008, צילום: ג׳ובאני ג׳יאנוני
קרדיט צילום: אלבר אלבז, פריז 2008, צילום: ג׳ובאני ג׳יאנוני

עושים כבוד: תערוכה חדשה לזכרו של מעצב העל אלבר אלבז שנולד וגדל בחולון

תערוכת האופנה הגדולה ביותר שהוצגה אי פעם על חייו ויצירתו של מעצב-העל אלבר אלבז, תיפתח ב-15 לספטמבר לקהל הרחב ותתפרש על פני כל מבנה מוזיאון העיצוב חולון

פורסם בתאריך: 31.7.22 10:48

אלבר אלבז, מעצב-על ואגדת אופנה בין-לאומית. נולד בקזבלנקה, גדל בחולון, היגר לניו יורק, כבש את פריז והותיר אחריו מורשת מפוארת ששינתה את פני האופנה לנצח. התערוכה ״אלבר אלבז: מפעל החלומות״ שתיפתח במוזיאון העיצוב חולון ותתפרש על כל חלקיו היא התערוכה המקיפה ביותר שהוצגה עד כה על אודותיו – מחווה מרגשת ונוגעת ללב החוגגת את חייו ואת יצירתו.



אלבז (1961–2021) חלם ונשם אופנה מילדות, ונחשב לעילוי בקרב מעצבי האופנה בעולם. התערוכה היא הזדמנות לספר ולחוות את סיפורו יוצא הדופן. אלבר היה ידוע לא רק בכישרונו הייחודי לעיצוב, אלא גם בזכות חזון חדשני ויכולתו הנדירה לספר סיפור, לגעת ולרגש. הוא היה אדם שנאהב והוערך על ידי רבים בכל העולם והשפיע על יוצרים רבים. החלומות, הכוח המניע בחייו, מקבלים מקום של כבוד במרכז התערוכה, לצד דגמי קוטור מרהיבים.

כל חללי המוזיאון יוקדשו למסע מרגש בין אבני הדרך במסלול האופנה של מעצב-העל אלבר אלבז, שנפטר אשתקד מקורונה. בתערוכה יוצגו דגמי קוטור, חומרי ארכיון נדירים, חפצים אישיים וצילומים שמעולם לא נחשפו לקהל, וביניהם קולקציית ההשקה שעיצב אלבז למותג שלו, AZ פקטורי, שלא הוצגה עד היום במוזיאון. במסגרת התערוכה יוצגו גם דגמי התצוגה LOVE BRINGS LOVE – אירוע שלא היה כמותו בהיסטוריה של האופנה העולמית. ביוזמת בן זוגו אלכס קו והמותג AZ פקטורי התגייסו 46 מטובי בתי האופנה בעולם ליצירת דגמי מחווה בהוקרה לזכרו של אלבר – ביניהם בית דיור, גוצ׳י, בלנסיאגה, אלכסנדר מקווין ועוד. הדגמים יוצגו בחוויית מולטימדיה מקורית שעוצבה במיוחד לתערוכה זו.

התערוכה בתמיכת עיריית חולון, משרד התרבות, המכון הצרפתי ושגרירות צרפת., התערוכה בחסות: מרצדס-בנץ ישראל ובחסות קבוצת אירני – פקטורי 54. תודת המוזיאון נתונה לקבוצת ריצ׳מונט ובית האופנה AZ פקטורי על השאלת הדגמים לתערוכה.

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר